شنبه 7 آبان 1401 - 8:59

اصلاحاتی که باید به سرانجام برسد، برای ایران، برای مردم…

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

“در این روزها من از نزدیک دیده‌ام ذهن سیستم بیش از آنکه درگیر سرکوب باشد، درگیر اصلاحاتی است که باید بکند. بحث‌های بسیار پرحرارتی در جریان است که بخشی از جامعه دیده نشده و باید بشود. بدون یک برنامه اجتماعی، تدبیر امنیتی عقیم می ماند.”

این توئیت روزهای اخیر مشاور رئیس مجلس است و اما چند نکته:

نا آرامی های اخیر ایران از زوایای مختلف قابل بررسی است، اینکه همچنان حدود 40 روز است کم و زیاد تجمعاتی در کشور را شاهدیم یعنی باید برای ایران و مردمش دست به تغییراتی زد، اما چی؟

ابتدا باید پذیرفت که ناآرامی ها ریشه در برخی کمبودها دارد و اینکه موج سواری برخی کشورها نباید مانع از شنیده شدن خواست مردم و اعتراض کننده های حقیقی ( و نه افرادی که به قصد بلوا و تخریب داشته های همین مردم به میدان آمده اند) شود.

واقعیت اینست بخشی از جامعه آنطور که باید و شاید دیده نشده است و همین دیده نشدن تاثیرش را در انتخابات نشان داد، در انتخابات ریاست جمهوری اخیر کشور مشارکت آنطور که باید نبود و حتی آرای باطله برای نخستین بار توانست در مقام دوم نتایج قرار بگیرد. اگر درست تحلیل میشد این آرا را باید به مطالبه بخشی از مردم نسبت و به دنبال علت می بودیم.

تغییرات و اصلاحاتی باید انجام شود، با تغییرات نسلی و اتفاقات بین المللی و البته تغییرات جهانی قطعاً باید با نگاه ایرانی و اسلامی به پیشواز تغییرات رفت، تغییراتی که هم اقلیت و هم اکثریت را مجاب و راضی کند.

شیوه ارتباط، تعامل و نگاه به دهه پنجاه و شصتی قطعاً با نگاه به مطالبات و خواسته های دهه های بعد و آینده باید تفاوت داشته باشد، و در این میان پیروی و ماندگاری قطعاً با بررسی و به استقبال  تغییر رفتن است(نه صرفاً منتظر و بی برنامه بودن برای آینده!)

ایران قوی خواست همه مردم ایران است

هیچکس دوست ندارد شب را با نگرانی از نبود امنیت زن و فرزندش به صبح برساند، سفر و تفریحش به واسطه همین نبود امنیت به مخاطره افتد و هزاران محدودیت دیگر که در سایه نبود امنیت کافی رقم میخورد، امنیت برای همه مطالبه است، در کنار آن مردم نیاز به برخی آزادی ها، رفاه و معیشت بهتر و احساس برابری و عدالت دارند.

باید دست به اصلاحاتی جدی و فوری زد، باید به درستی شرایط را تبیین و جوانان راقانع کرد، باید با توجه به ظرفیت های کشور ایجاد شغل و درآمد را دنبال کرد، با تعرفه گذاری درست زمینه واردات و صادرات و دسترسی مردم به اجناس با کیفیت روز دنیا با قیمت های معقول را فراهم کرد، حمایت از نخبه های علمی باید به اعلی ترین وجه ممکن دیده شود، برخورد با فساد به ویژه از سوی مقامات دولتی و ارشد به بهترین نحوش عملیاتی شود، در زمینه اجتماعی و سیاسی باید بازنگری هایی داشت و البته در قانون هم (که اتفاقاً مورد موافقت رهبر انقلاب هم واقع شد) تغییراتی متناسب با شرایط روز ایران عرضه کرد.

هدف تحریم مردمند یا مسئولان؟!

از طرفی مردم هم باید بدانند کشورهایی که حیاتی ترین داروها را از بیماران خاص ما به بهانه تحریم ممنوع کرده صداقت و درستی در کارش نیست، طبیعی است که آنها از کوچکترین اعتراض ما بهره برداری خودشان را خواهند کرد و در این میان شاید بی ارزش ترین مساله برای آنان مردم ایران هستند.

آنها مدام تحریم میکنند اما به قول خودشان هدفشان مسئولان ایران است اما در نهایت آنکه زندگی اش این سالها سخت شده مردم ایران هستند، دقیقاً این هم خواست آنهاست، تحریم میکنند تا به مردم فشار بیشتری بیاید تا شاید از رهگذر این فشار بیشتر اعتراضاتی شکل بگیرد و زمینه بهره برداری برای آنها فراهم شود.

برای ایران و برای مردم باید زمینه اعتراضات را با اصلاحات جدی مرتفع کرد، این مساله خواست هر ایرانی دل نگران و  دوست دار وطن است، آینده این کشور برای تک تک ما مهم است، امنیت زنان و دختران همه ما برایمان اولویت دارترین مساله است، قطعاً این مردم اگر پایش بیفتد همچنان که در جنگ 8 ساله دیدیم، تا آخرین قطره خون مدافع کیان این دیار پر افتخار هستند. و این یعنی مردم همچنان پای حفظ کیان این کشور تمام قد ایستاده اند.

باید برای ایران ، برای مردمی که نجیبانه همواره در مقاطع سخت پشت کشور بوده اند، تغییراتی داد…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350863
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما