سه شنبه 3 آبان 1401 - 7:47

برخی نا آرامی ها در دانشگاه یاسوج و قافیه ای که بد به رسانه های خارجی باختیم!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

در روزهای اخیر شاهد انتشار تصاویری از اعتراضات دانشجویی در دانشگاه یاسوج بودیم.

البته این ویدیوها نه در رسانه های داخلی که در تمامی رسانه های خارجی دست به دست در حال انتشار است و مردم هم در فضای مجازی میبینند.

لابه لای این راست البته دروغ ها و زیاده گویی های زیادی هم تحویل میدهند و با سکوت رسانه های داخلی، فضا را به هر سمت و سویی که دوست دارند سوق می دهند.

تنها خبری که در این باره منتشر شده است:

حدود ۴۰ دانشجوی دانشگاه یاسوج دیروز به رفتار یکی از اساتید این دانشگاه اعتراض کردند و خواستار پیگیری متولیان شدند.

این اعتراض محدود با حضور مدیران دانشجویی دانشگاه و با قول رسیدگی به درخواست دانشجویان پایان یافت.(صدا و سیما)

به رسانه های داخل میدان داری بدهیم:

قطعاً این دست اتفاقات چند ایراد و اشکال بزرگ ایجاد می کند و هرکس که دلسوز این کیان و میهن پر افتخار باشد این حساسیت ها برایش پیش می آید:

اولین و بدترین آن را باید در از دست رفتن مرجعیت رسانه های داخل دانست، از صدا و سیما گرفته تا سایر رسانه های رسمی و محلی دیگر از درجه اعتبار ، صحت و سرعت می افتند و این در دراز مدت فضا را به سمتی می برد که مردم دیگر راست های رسانه های داخل را دروغ و دروغ ها و زیاده گویی های رسانه های خارجی را راست و صادق می پندارند.

اینکه میدان داری به رسانه های خارجی داده شود ایراد دیگری هم دارد و آن هم اضافه کردن دروغ ها و مبالغه گویی های عجیب از دل یک واقعیت ساده است.

وقتی مخاطب اصل ماجرا را درست می پندارند به تفسیرش همه تعریف آن رسانه ها از بیخ و بن درست می آید و این به ویژه برای مخاطبی که فرصت مطالعه و کنکاش حقیقت را ندارد یک برهان درست است و میشود سرانجامی برای بی اعتمادی عمومی!

در همین قضیه دانشگاه یاسوج و تجمعات دانشجویی که بود همه خبر دار شدند اما از کدام تریبون؟ از رسانه های خارجی و چقدر جای خالی رسانه های داخلی با واقعیت گویی و چیزی نه کمتر و نه بیشتر از آنچه واقعا رخ داد برای آگاه سازی مردم حس می شد…

پی نوشت:

اگر سخن آن استاد که توهین به شأن و منزلت دانشجویان بوده درست باشد قطعا برخوردی جدی باید داشت چرا که این اظهارات نسنجیده مخالفت صریح با نظر رهبر انقلاب و دمین بر آتش است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350773
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    امان از مدیران و معاونان بی خاصیت

  2. ناشناس گفت:

    چیه
    ناراحتی بچه های یاسوج جوگیر نیستن

دیدگاه شما