یکشنبه 1 آبان 1401 - 7:32

وضعیت بغرنج در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد/ابتلای دانش آموزان به یک بیماری مسری/سرم کمیاب شد!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

در روزهای اخیر شاهد طغیان آنفولانزا در کشور و به تبع در کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

روند شیوع این بیماری به نحوی بوده که بیشتر خانواده ها را گرفتار بیماری کرده است.

بسیاری از دانش آموزان نیز مبتلا به این ویروس شده اند و از بد ماجرا خیلی از آنها با این ادعا که حساسیت فصلی است به کلاس میروند و زمینه بیماری سایر دانش آموزان و خانواده هایشان را فراهم کرده اند.

اگر به بیمارستان های استان سری زده باشید با حجم بالای مراجعان که  با علائم تب شدید، سرفه و بدن درد مراجعه می کنند روبرو می شوید.

این زنگ خطر تلاقی ویروس کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی در استان موجب شیوع گسترده بیماری شده است.

این تنها چالش درمانی و سلامت این روزهای استان نیست، بسیاری از داروخانه های استان خالی از سرم هستند، و نه تنها بیاران مبتلا به کرونا و یا آنفولانزا بلکه سایرین که بیماری های دیگری دارند و نیاز به سرم برای تزریق دارویشان است، با چالش روبرو شده اند.

به نظر می رسد در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی ، نظارت بیشتر مدارس بر دانش آموزان  و جلوگیری از حضور افراد با علائم سرفه و تب در کلاس، آموزش و آگاهی بخشی به مردم، جداسازی مراجعان به بیمارستان ها با علائم آنفولانزا و کرونا از مراجعان با سایر بیماری ها و … باید حتماض مد تظر باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350745
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سیسخت گفت:

    اگه همون شروع بیماری دوهفته ای مجازی کلاسها رابرگزارمیکردنداین معضل بوجودنمی اومد….واقعآ جای طب سنتی وآموزش خانواده ها دراین بین خالیه که بیان بجای این همه داروی شیمیایی ازگیاهان استفاده کنند….متاسفانه مدارس سیسخت هم تعدادی دانش آموزکه کم هم نیستندبدون ماسک سرکلاسهاوراهروها دیده میشن وهیچ مدیرومسوولی هم ککش نمیگزه….

  2. هوشنگ گفت:

    بیشترین ضربه افت و بیرغبتی به تحصیل از ناحیه همین مجازی هاست که به دانش آموزان تحمیل شد و آثار آن به این سادگی ها دامن آنها را رها نمی کند

دیدگاه شما