جمعه 1 مهر 1401 - 14:15

آیا جان مردم کهگیلویه و بویراحمد برای متولیان راه اهمیتی ندارد؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

در بحث پروژه‌های راه، سه مسئله‌ی اصلی وجود دارد که اولا عدم شفافیت در امور پیمان‌های ادارات کل خصوصا راهداری و راه و شهرسازی؛ برخی پیمانکار‌ها با فتو شاپ و دستکاری در مدارک وارد مناقصات می‌شوند و گاهی کلی عوامل دست به هم می‌دهند تا یک پروژه خاص به دست یک پیمانکار خاص برسد و این جلوی توسعه و عمران را به شدت سد کرده است و امور پیمان‌ها هم به جای کنترل پروژه‌ها همراهی می‌کند و مردم متضرر می‌شوند و دولت هم بدنام می‌شود.

مسئله سوم تعطیلی پروژه‌ها به دلیل همان عدم شفافیت و مافیایی بودن برخی پیمان هاست و یا اینکه به کرار مشاهده شده که پیمانکار در مناقصات با چشم باز وارد می‌شوند و عمدتا بعد از خاکبرداری‌ها به بهانه‌های مختلف دنبال تعدیل و خاتمه هستند و متاسفانه نظارتی هم نیست و کمیته‌های فنی و پیمان‌ها و امثالهم هم به جای تنبیه افراد سوء استفاده گر آن‌ها را تشویق می‌کنند و در این میان پیمانکاران متعهد متضرر می‌شوند و انگیزه‌ای ندارند.

این بخشی از سخنان مهدوی؛ فرماندار بویراحمد است و چند نکته:

راه را باید یکی از مهمترین مطالبات مردم کهگیلویه و بویراحمد دانست.

دلیل این امر را باید در جاده های غیر استاندارد و بیشمار قربانی هایی دانست که هر ساله خانواده های زیادی را به عزا می نشاند.

درست است بخش زیادی از خطاها در تصادفات به عامل انسانی برمیگردد، اما این دلیل نمیشود از کنار کم کاری ها(از سالیان دور تا الآن) در حوزه راه به سادگی بگذریم.

واقعیت اینست ما هم در توسعه راه ها درست و موفق عمل نکردیم و هم در تجهیز و نصب علائم درست و گسترده برای هشدار مؤثر در محورهای به درستی نیازها را پاسخ ندادیم.

هفته ای نیست که خبر از تصادفات در محورهای کهگیلویه و بویراحمد نشنویم این اخبار را در کنار این تخلفات در حوزه راه که بگذاریم برایمان سوال می‌شود آیا جان مردم اصلأ اهمیتی برای متولیان راه دارد یا خیر!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350255
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    باسلام مردم محروم کهگیلویه و بویراحمد شهرستان توابع آن فقط شرکت در جنگ تحمیلی عراق وراهپیماها و رای دادن و تشیع جنازه و شرکت در نماز جمعه و جماعت می خواهند اول از همه هستند اما محرومیت اول قرار گرفته است

  2. سارا گفت:

    دقیقا یکی از مشکلات ما این است که حق مطالبه گری و شهروندی را یاد نگرفیتم
    یاد نگرفتیم که اگر جاده ای اسفالت شود حق مسلم ماست و ظیفه نهاد متولی است

دیدگاه شما