جمعه 11 شهریور 1401 - 7:27

فرماندار بویراحمد: در مورد سد تنگ سرخ طرف مردم هستم/ حقوق بسیاری از بویراحمد در تخصیص آب ضایع شده است

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در جمع اهالی تنگ سرخ به حواشی ‌‌‌‌‌‌پیرامون این سد اشاره و  گفت: در ابتدا عرض کنم که از گذشته تاکنون در بحث سد‌های ساخته شده‌ی استان در حق استان اجحاف شده است، چرا که ما نتوانسته‌ایم حقی که قانون برای ما از آب‌های استان معین کرده را بگیریم و‌اگر این حق آبه قانونی به ما تخصیص داده می‌شد، امروز بسیاری از مشکلات اشتغال حل شده بود.

مهدوی افزود: بسیاری از حرف‌های شما را قبول دارم؛ نمی‌خواهم کسی را زیر سؤال ببرم چه بسا در آن موقع بهترین تصمیم هم بوده ولی در هر صورت در خصوص سد‌های ساخته شده قبلی در استان تدبیر و یا جامعیت لازم وجود نداشت و از این رو ما از سد‌های قبلی منفعت و ارزش افزوده‌ای برای استان نداشت و لذا فعالان اجتماعی و مردم حق دارند که نگران سرنوشت سد تنگ سرخ هم باشند.

وی با اشاره به اینکه آب جزء اموال عمومی است، و تقسیم آن با حکومت هست گفت: اما حق استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد در تقسیم آب بسیار نادیده گرفته شده است و امروز ما در چهار شهر بویراحمد در حالیکه کنار هرکدام یک رودخانه جاری هم هست با تانکر آب‌رسانی می‌شوند،

ایشان نداشتن منابع پایدار تأمین آب شهرستان و حتی استان را یکی از اساسی‌ترین مشکلات آبی دانستند و افزودند چون منابع پایدار برای آب نداریم لذا هیچ راهی جزء مهار آب‌های سطحی و رودخانه‌ها نداریم و سد تنگ سرخ یکی از منابع پایدار آب شهرستان بویراحمد هست.

فرماندار در این جلسه گفتند: دولت سیزدهم در استان در خصوص سد تنگ سرخ در مقابل کار انجام شده قرار دارد و کاش این مطالبات در زمان شروع سد، انجام می‌شد.

فرماندار بویراحمد بیان کردند در شرایط فعلی هرگونه اقدام و اظهار نظر احساسی و غیر کارشناسی ممکن هست مسأله را پیچیده‌تر کند.

مهدوی مطلق با بیان اینکه شعار و افتخار این دولت مردمی بودن است، گفت: من هم به تبع این دولتِ مردمی و مطمئن باشید طرف مردم هستم.

فرماندار بویراحمد اظهار داشت: در بحث سدسازی آن چنان که باید توجهی به استان نشده و ما استفاده به‌حقی از آب نداشتیم. بنابراین هم دولت مستقر در استان و هم دولت ملی باید حق‌آبه استان را از سهمیه خود آب‌های استان تخصیص دهد.

فرماندار با اشاره به صحبت برخی از افراد مبنی بر اینکه احداث سد تنگ سرخ به نفع ما نیست و برای انتقال به جای دیگر هست، گفت: چنین صحبت‌هایی باید بر پایه یکسری اسناد باشد و اگر کسانی سند متقنی دارند که اهداف سد تنگ سرخ چیزی است که مغایر اهداف اعلامی است، ارائه دهند و به دستگاه قضایی هم ارائه دهند تا جدا پیگیری شود.

مهدوی مطلق با بیان اینکه قطعاً نمی‌گذاریم هیچ حقی از مردم پایمال شود، تصریح کرد: در مورد تملک زمین‌های مردم، باید قیمت روز حق اجتماعی آن‌ها کامل پرداخت شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=349952
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما