دوشنبه 2 خرداد 1401 - 14:20

فرودگاه یاسوج برای پروازهای شبانه و بین المللی آماده شد/خبر خوب برای متقاضیان پرواز عسلویه/ورود یک شرکت جدید هواپیمایی به یاسوج

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

عنایت انصاری فرد؛ رئیس فرودگاه یاسوج در نشست با رسانه ها به برخی از قابلیت های جدید فرودگاه مرکز کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و تصریح کرد:

2 اقدام عملیاتی مهم در سال 1400 داشتیم:

نصب چراغ های پاپی و افزایش طول باند

زندان یاسوج باعث شده ما از فضای 3200 متر مرعی فرودگاه حدود 900 متر را نتوانیم استفاده کنیم، چندین بار لزوم جابجایی زندان برای توسعه فرودگاته را گوشزد کردیم اما به انتظار تحقق این مساله ننشستیم.

با استفاده از تغییر شیب و برخی اقدامات تاکتیکی توانستیم بیش از 400 متر مربع از فضای بلا استفاده قبل را احیاء کنیم.

از طرف دیگر با جذب اعتبار 3 میلیارد تومانی نصب و جابجایی چراغ های پاپی و سمپل اپروج و همچنین پاک کردن و اجرای خط کشی های جدید  متناسب با تغییرات ایجاد شده را عملیاتی کردیم.

انصاری فرد گفت: فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج حالا و پس از 27 سال از آغاز به کارش برای پروازهای در شب و بین المللی آماده است.

او ادامه داد:

آتش نشانی و هدایت زمینی هم از نقطه قوت های فرودگاه است و در نجات جان مسافران در مواقع غیر عادی نقش بسزایی دارد، برای نوسازی و توسعه این واحد نیز 2 میلیارد بودجه گرفتیم که قرار است با شروع و اجرای کار تا 4 میلیارد تومان هم برود.

برف کار هم اضافه کردیم تا در مواقع باران و برف بتوانیم پذیرای پروازها باشیم.

انصاری فرد در خصوص مجوز بین المللی فرودگاه یاسوج گفت:

بهمن ماه سال 1400 بود که ارتقاء مرز هوایی و مجاز برای برقراری پرواز بین المللی را گرفتیم، امری که با مخالفت هایی که شد اما با تلاش جدی در نهایت محقق شد.

برقراری پروازهای خارخی یک رؤیا نیست، واقعیتی است که تقریباً تمام زیرساخت های آن برقرار است و با تکمیل زنجیره های ضروری به زودی در اجرا شاهد آن خواهیم بود.

همه بسترها برای حضور واحدهای ضروری برای پروازهای خارجی در فرودگاه فراهم شده است و به محض حضور نهادهایی که لازم است (از جمله نهاد ریاست جمهوری، پلیس بین الملل، گمرگ و….) پروازهای خارجی را آنهم از کربلا و نجف برقرار خواهیم کرد.

انصاری گفت:

یکی از ماموریت های جدی من افزایش پروازها بود برای این کار مشوق هایی که در اختیار داشتم از جمله تخفیف 50 درصدی عوارض را پیشنهاد دادم، پارس ایر و معراج جواب مثبت دادند و به استان آمدند.

چرا معراج از یاسوج رفت؟

انصاری فرد در خصوص لغو پروازهای ایرباس معراج گفت: معراج با هواپیمای ایرباس به یاسوج آمد و علاوه بر اینکه نشان داد فرودگاه بین المللی یاسوج توانایی پذیرش هواپیماهای بزرگ را دارد، کمک خوبی به افزایش پروازها کرد.

یکی از الزامات این نوع هواپیماها اما وجود سامانه جت استارت(ایر استارت) است، بودجه 7 میلیارد تومانی آن با مساعدت استاندار قبلی و احمد زاده؛ استاندار کنونی به سرانجام رسید و به مناقصه رفته تا با خرید تجهیزات لازم زمینه حضور هواپیماهای ایرباس را فراهم آوریم. معراج بعلت نبود این سیستم بعد از مدتی پروازهایش به استان را لغو کرده است.

او گفت ما از نظر عملکردی در جایگاه 49 بودیم که از زمانی که بنده آمده این جایگاه را به 31 رساندم و البته راضی به وضعیت کنونی نیستم و تلاشمان را برای ارتقاء و توسعه خدمات خواهیم کرد.

مدیران و سرمایه گذاران پای کار باشند

ما آماده ایم ظرفیت فرودگاه را برای توسعه صادراتی از جمله گیاهان دارویی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم و با پروازهای باری زمینه صادرات آسان تر را فراهم کنیم.

فضا و بستر فرودگاه که یکی از الزامات مهم توسعه است آماده شده است اما ما تنها یک حلقه از زنجیره هستیم سایرین هم باید پای کار باشند، باید بسترها در معرفی استان و بهبود و توسعه زیرساخت ها و مبلمان شهری فراهم شود، ما هم نقشمان در توسعه و بهبود پروازها را به خوبی ایفا کنیم.

انصاری فرد در خصوص استقابل مردم از پروازها گفت: در سال 1400 بیش از 15 هزار مسافر از خدمات پروازی فرودگاه یاسوج استفاده کردند که به خوبی از اعتماد مردم و انجام پروازها از فرودگاه بین المللی یاسوج حکایت دارد.

انصاری فرد در خصوص افزایش پروزها هم گفت:

به زودی یک شرکت هواپیمایی دیگر ورودش به استان اعلام می شود.

به دنبال برقراری پروازهای مشهد هستیم(این پرواز سال قبل کلید خورد اما بعلت شرایط کرونا یا مالی بعلت عدم استقابل در نهایت متوقف شد، بنای راه اندازی مجدد داریم)

پارس ایر 2 پروازش را کاهش داده بود بنا داریم این دو پرواز احیاء شود.

در دیداری که با کارگران مقیم عسلویه داشتیم بیش از 700 نفر متقاضی برقراری پرواز مستقیم به عسلویه شدند، این موضوع را مطرح کرده ایم و منتظر اعلام قیمت هستیم تا پرواز در این مسیر هوایی را نیز عملیاتی کنیم.

انصاری فرد گفت: راضی به شرایط کنونی نیستیم، فرودگاه بین المللی یاسوج باید برسد به مرحله ای که حداقل روزی 2 پرواز به تهران داشته باشد و پروازهای مسیرهای خارجی، مشهد و عسلویه نیز به صورت منظمی عملیاتی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=348059
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    لطفا آمار پرواز فروردین ۱۴۰۱ با ۱۴۰۰ مقایسه کنید ببینیم چند درصد رشد داشتیم ممنون انصاری فرد

  2. امیری گفت:

    ایشون برچه اساسی هر روز هفته داره ازاین قولا میده که پروازا افزایش پیدا کرده مسافر تعدادش اضافه شده درصورتیکه چنین چیزی صحت نداره وپرواز معراج بخاطر صرفه اقتصادی نداشتن ازاین فرودگاه رفت چون هواپیمای پهن پیکر به سختی دراین فرودگاه به زمین میشینه و هزینه ها ودرآمدها برا اون شرکت به صرفه نبود
    اینقدر وعده 6ای الکی ندین آقای انصاریفرد، همش شده شانتاژ خبری درصورتیکه هیچکدوم ازاین وعده ها نه عملی شده نه عملی میشه.
    ایشون می‌فرمایند فرودگاه بین المللی شده که دروغ محض وفرودگاه ما فقط مجوز مرز هوایی گرفته ونه بین المللی
    ما فقط 9فرودگاه بین المللی در کشور داریم که بعضی ازاین فرودگاه ها عبارتند از فرودگاه امام، مهرآباد، هاشمی نژاد مشهد، دستغیب شیراز، فرودگاه اصفهان، سیستان وبلوچستان، بندرعباس، تبریز اهواز می باشد
    ا

  3. ناشناس گفت:

    احسنت بر این مدیر توانمند و کارا،خدا شاهده دو مدیر مثل این مدیر در استان بودند الان استان از این رو به آن رو شده بود

  4. ناشناس گفت:

    دروغ و سیاه بازی که شاخ و دم نداره

دیدگاه شما