پنجشنبه 25 فروردین 1401 - 9:44

سخنان فرماندار بویراحمد که اگر درست باشد باید به حال مدیران کهگیلویه و بویراحمد تأسف خورد

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

اگر سهم تسهیلات اشتغالزایی در سطوح مختلف از طرف ادارات کل و بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی به طور شفاف به اداره شهرستان و فرمانداری اعلام نشود و عملیاتی نشود ضمن ارائه گزارش به استاندار به مردم هم به طور شفاف خواهم گفت که مسئولیتی در قبال تسهیلات اشتغالزایی ندارم.

چون اطلاعی ندارم و من فرماندار از میزان حق سهم شهرستان و نوع تسهیلات اشتغالزایی اطلاعات دقیقی ندارم یعنی ادارات کل همه اطلاعات را فقط در اختیار خود دارند و شفاف نیستند و آحاد مردم عادی و بیکاران اساساً از این تسهیلات و ظرفیت‌ها مطلع نیستند.

اطلاعات این تسهیلات اغلب با رانت سازمانی و اداری منتشر می‌شود و در دسترس آحاد مردم در بخش ها و دهستان‌ها قرار نمی‌گیرد در یک کلام نحوه توزیع و پرداخت تسهیلات در شهرستان شفاف نیست اغلب وام های کلان دریافتی در حوزه های مختلف خصوصا ادارات کار و گردشگری و امثالهم در اختیار کسانی است که رابطه و رانتی در ادارات و سازمان ها داشته و دارند این یک واقعیت ملموس و قابل شمارش است جوانان واقعی جویای کار اطلاعی از این همه تسهیلات ندارند.

این بخشی از سخنان فرماندار بویراحمد است.

جوانان کهگیلویه و بویراحمد عمدتاً از بیکاری و فقر رنج می‌برند.

در کنار آن هستند بسیاری از زنان سرپرست خانوار که برای گذران زندگی لنگ شروع یک کسب و کار با وام های خرد و مناسب اشتغالزایی هستند.

حالا با وجود این شرایط نگران کننده بیکاری و فقر در استان با اداراتی روبرو هستیم که تسهیلات خود را از مردم مخفی می‌‌کنند و آنرا به نورچشمی ها می‌دهند.

اگر این سخنان فرماندار واقعیت داشته باشد نباید امیدی به بهبود شرایط مردم استان به ویژه جوانان و افراد جویای کار و کارآفرینان خرد داشت.

خوب است دستگاه های نظارتی پیگیر این ادعای فرماندار باشند و اگر به نتیجه رسیدند با مردم در میان بگذارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347329
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جوان بیکار گفت:

    درود بر شرفت و مردانگی و غیرتت که حرف دل ما جوانان بیکار را خیلی واضح و با رشادت کامل زدی. در استان ما متاسفانه این مشکل سالهاست گریبانگیر هست امیدوارم که یه ادم با غیرتی مثل شما باشد که این استان نجات دهد. دست خدا به همراهتان اقای فرماندار عزیز

دیدگاه شما