دوشنبه 22 فروردین 1401 - 11:51

افشای چند پرده از خیانتی که برخی صنوف برای فشار بیشتر بر مردم کهگیلویه و بویراحمد می کنند/مافیایی که پا بر گلوی پر درد مردم دارند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ثبت بالاترین نرخ تورم کشور در این استان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بویرنیوز، “سید احسان عسکری” در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تورم به معنای افزایش مداوم و پیاپی قیمت هاست، افزود: طبق بررسی های صورت گرفته در حوزه شاخص مصرف کننده حدود ۴۰۰ کالا در طول یک سال طی ۱۲ ماه مورد رصد قرار می گیرد و این تغییرات قیمت را اندازه گیری می کند.

وی با بیان اینکه بالاترین نرخ تورم کشور در سال ۱۴۰۰ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴۸.۱۷ درصد است، اظهارکرد: تعداد این ۴۰۰ کالا را به ۲۷ گروه کالایی تقسیم بندی کردیم که بالاترین سهم مربوط به اجاره بها با ۱۷ درصد از هزینه خانوار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اجاره بها در استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین سهم را در هزینه خانوار دارد اماهیچ قانونی برای مدیریت و کنترل افزایش اجاره نداریم که ایجاب می کند و پیگیری هایی خواهیم داشت تا بتوانیم در کرایه خانه و اجاره بها مداخله ای داشته باشیم و افزایش بی رویه و سرسام آور اجاره در استان جلوگیری کنیم.

عسکری تصریح کرد: بخش دیگری که در افزایش نرخ تورم استان تاثیر گذار بوده میوه، خشکبار، سبزیجات و حبوبات است که ۱۲ درصد از هزینه های خانوار در این زمینه است که برای کنترل قیمت میوه و تره بار، میدان میوه و تره بار یاسوج، مرکز استان را راه اندازی کرده ایم، دهدشت چنین میدانی ندارد و میدان گچساران هم حال و روز خوبی ندارد.

وی ادامه داد: که بازاریان شهر یاسوج تبانی و مافیای سنگینی را مقابل میدان میوه و تره بار شکل دادند و تا کنون در تقابل هستیم و نه آنها توانستند میدان را تسلیم کنند و نه تسلیم میدان شدند که برای پایین اوردن قیمت میوه و تره بار در استان باید میادین میوه و تره بار فعال شوند و مردم حمایت کنند و خریدهای خود را از این میادین انجام دهند تا بتوانیم این فرآیند نفس گیر و تورمی که بر اقتصاد استان سایه افکنده را مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی دیگر از گروه‌های تاثیرگذار بر افزایش تورم استان موثر بوده پوشاک و کفش بوده که ۱۰ درصد هزینه خانوار را تشکیل می دهد، عنوان کرد: با وجود اینکه سهم این دو کالاها در تورم بالاست تغییرات قیمت نیز خیلی زیاد بوده است. در این بخش برای نظارت نیروها محدود است که امکان نظارت کامل بر همه کالاها وجود ندارد.

عسکری تاکید کرد: در زمینه پوشاک و کفش نیازمند مدیریت است که نشست‌هایی در این خصوص داشته ایم که قرار شد با تبریز هماهنگی هایی داشته باشیم و قیمت کفش را براساس  قیمت‌های این شهر تعدیل و کنترل کنیم. ساختار حاکم در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد نظام بازار است و در این ساختار مدیریت حوزه دولت و مدریت کم رنگ است که مشکلاتی را برای ما در حوزه مدیریت بوجود آورده  اما تلاش می کنیم مدیریت خود را در حدی که امکان دارد اعمال کنیم و جاهایی قانون دست ما را بسته است.

وی در خصوص افزایش ۹۰ درصدی حدود ۱۵ روزه شن و ماسه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: این افزایش غیرمنطقی ناشی از رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری است که عملا دست ما را بست و البته پیگیری ها و رایزنی هایی با وزارت کشور  و قوه قضائیه انجام داده ایم تا بتوانیم از این قضیه عبور کنیم که امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته می توانیم ورود دقیق کنیم و قیمت ها را با ۲۵ درصد افزایش برسانیم و هرکس در مقابل این تصمیم قرار بگیرد مشمول مجازات سنگینی خواهد شد.

گفتنی است که مرکز آمار ایران وضعیت نرخ تورم استان‌های مختلف کشور را منتشر کرد که بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ مربوط به استان‌ کهگیلویه و بویراحمد با ۴۸.۱۷ درصد بوده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347285
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ایران گفت:

    وقتی انتصاب مسولین تنها از طریق روابط و سوای از ضوابط باشه عاقبتی بهتر از این هم نمیشه انتظار داشت
    بی عدالتی و بی قانونی در این شهر بی در و پیکر بی داد میکنه

  2. عمران گفت:

    وقتي تو يك شهر سطح ايمان و اعتقاد مردم به لقمه حلال و حرام پائين باشه اوضاع بهتر از اين نميشه اكثر مغازه دارها جوان هايي هستن كه ميخواهند يك شبه راه صد ساله را طي كنند اونم با چه قيمتي ؟با قيمت خالي كردن جيب مردم از راه حرام
    وقتي اعتقاد و ايمان و خدا شناسي مردم قوي بشه خود به خود خيلي از مسائل حل ميشه و نيازي به نظارت و بازرسي و جريمه نداره هر مغازه داري بخاطر گران فروشي جريمه شد فرداش اون مبلغ جريمه از جيب مردم در اورد حتي دو ال سه برابر ان
    مسئولين محترم استان لطفا لطفا لطفا شروع كنيد به فرهنگ سازي بخدا تو استان كهگيلويه و بوير احمد فقط بايد سطح فرهنگ مردم بايد بالا بره و والسلام

  3. بویر احمد گفت:

    اگر زورتون به فروشگاه دختر شایسته رسید.اون وقت بیایید مصاحبه کنید

دیدگاه شما