شنبه 20 فروردین 1401 - 18:27

خدمت تاریخی مدیرعامل آب و فاضلاب به مرکز کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

220 میلیارد تومان برای اصلاح و توسعه شبکه آب شهر یاسوج تخصیص داده شد.

خبری کوتاه اما خوشحال کننده از آغاز رویدادی مهم برای شهر یاسوج بود.

یاسوج بعنوان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با وجود منابع آبی خوب  اماهمواره به دلایلی از جمله فرسودگی خطوط لوله و قدیمی بودن عمده شبکه های آب ه به دهه 50، 60 و 70 میرسد،  درگیر مشکلات آبی و شکستگی های گسترده بود.

گاه و بیگاه نیز شاهد گلایه های اهالی مختلف از شکستگی ها هستیم، حجم امکانات و توان مالی آبفا و تعداد شکستگی ها همواره منجر به وجود نگرانی های مردمی شده است.

حالا اما این مشکل تاریخی قرار است مرتفع شود، اما چگونه؟

در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه وبویراحمد یکی از دو خواسته مهم مدیرعامل آب و فاضلاب از رئیسی، اختصاص بودجه مناسب برای اصلاح و بازسازی شبکه های آب یاسوج بود.

برخه با اشاره به فرسودگی های شدید در تاسیسات آب یاسوج، مهاجرپذیری گسترده شهر و لزوم توسعه خطوط شبکه و انتقال آب برای گرفتار نشدن در سالهای آتی، تقاضای بودجه 220 میلیاردی را از دولت کرد.

این مساله با موافقت رئیس جمهور روبرو و حالا خبرها حکایت از تخصیص این بودجه مهم دارد و آنطور که از آبفا خبر به گوش میرسد به زودی قراردادها با چندین پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی اصلاح و بازسازی در نقاط مختلف شهر آغاز می شود.

این قدام بسیار برای یاسوج حیاتی بود، مطالبه ای تاریخی که بر زمین مانده بود و اگر با اعتبارات کنونی به دنبال حل این مشکل بزرگ بودیم باید دست کم 10 ساتل و یا بیشتر به انتظار می نشستیم، اکنون اما با نظارت درست و تخصیص این منبع در محل تعیین شده و شروع سریع تر کارها، قطعاً شاهد عملیات مهم و زیرساختی برای نجات آب در پایتخت طبیعت ایران خواهیم بود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347247
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    به داد مردم سی سخت برسید اب و فاضلاب از دوره خانها بدتر و بدتر شده است پیمانکاری مساوی با دزری در روز روشن

  2. ممو گفت:

    اگر خبر صحت داشته باشه واقعا عالیست و عالیتر اینکه در جای خود واساسی استفاده گردد
    مهمترین مسئله ساماندهی فاضلاب سراب تاوه و شهرک ولایت و تلخسرو واکبر اباد است که ورود فاضلاب خانگی این مناطق به اب های سطحی ورودخانه بشار معضل بزرگی است که باعث الودگی ابهای زیر زمینی میگردد

دیدگاه شما