چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 19:26

قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد منصفانه یا ظلم به مردم؟!/سوالی که برخی کارخانه داران باید به مردم پاسخ دهند!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

در روزهای اخیر شاهد ارایه قیمتی جدید برای شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

قیمت هایی که افزایش چشمگیری به نسبت سال گذشته داشت.

افزایش قیمت شن و ماسه واکنش های متفاوتی در پی داشت، احسان عسکری ، معاون اقتصادی استاندار در این باره گفت:

قیمت شن و ماسه در استان به نسبت سایر استان ها کمتر است،به همین دلیل افزایش قیمت شن و ماسه با دو شرط افزایش بعد از ایام نوروز باشد و مشخص شدت میزان افزایش، در دستور کار قرار گرفت.

البته زمانی برای افزایش قیمت‌ها مشخص نشد علاوه بر این اگر قیمت افزایش پیدا کند باید طی مصوبه‌ای توسط استانداری اعلام شود اما هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده و کارخانه‌داران خودسرانه اقدام به این کار کردند.

شاهدیم صنف شن و ماسه ۸۰ تا ۹۰ درصد افزایش قیمت دادند که خلاف عقل، منطق و شرایط اقتصادی استان است.

فرماندار بویراحمد هم گفت:

قرار شد تا تعیین تکلیف نهایی که به زودی باید مشخص شود، شن و ماسه به قیمت قبل برگردد.

برخی از این کارخانه داران در گفت و گو با رسانه ها به انتقادات تند و تیز از معاون اقتصادی استاندار پرداختند اما به نظر می‌رسد خودشان باید پاسخ چند سوال را به مردم بدهند:

بسیاری از کارخانجات به طرز بدی درحال تخریب طبیعت و محیط زیست هستن و تولید آلایندگی شدیدی هم دارند، خوب است بگویید تاکنون برای جبران این ضربه سنگین به طبیعت آیا چاره اندیشی برای احیاء حداقل بخشی از محیط زیست اطراف خود کرده اید؟

یکی از همین کارخانه داران که توبش از دیگران پر تر است در برهه ای از زمان بخاطر شرایط مردم مجوز برداشت از کنار رودخانه را هم گرفت، خوب است بگوید چرا از میان اینهمه کارخانه باید این فرصت نصیب او شود.

در پایان ما هم متذکر میشویم که قیمت گذاری دستوری نیست درست است اما اینکه افزایش ها تا مرز ۹۰ درصد به قیمت های قبل را شاهد باشیم هم در عقل و منطق جای نمیگیرد. انتظار میرود مسئولان با بررسی هزینه های این واحدها و در نظر گرفتن حاشیه سود مناسب ( با لحاظ همه امتیازاتی که به آنها داده شده است) به قیمت گذاری منصفانه برسند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347132
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جناب فرماندار محترم حمایت از تولید وظیفه همگانی هست لطفا کمی مهربانتر با سرمایه گذار رفتار کنید. مقام عظمای ولایت همواره تاکید دارند بر حفظ و حمایت از ابروی سرمایه گذار و همچنان سرمایه سرمایه گذار. جانم فدای رهبری معظم که ما تولید کنندگان فقط به عشق رهبر نفس میکشیم

  2. ایرانی گفت:

    سلام مسئولین همه خوابن واقعا اگر نمی توانند کاری بکنن مثل یک مرد استعفا بدن برن. کنار با حلوا حلوا گفتن دهن مردم شیرین نمیشه اقدام عملی انجام بدن مسئولین فقط بلدن در مناسبتها در فضای مجازی یه توییت بزنند که معلوم نیست هم خودشان بلد باشند شاید یکی دیگه جاشون این کار رو انجام میده

  3. ناشناس گفت:

    شما تولید کنندگان دست بر گلوی مردم و با قطع نفس مردم میخواهید نفس بکشید؟این شعارهای پوپولیسمی هست که این کشور را نابود کرده

دیدگاه شما