شنبه 23 بهمن 1400 - 13:13

چند پرده از سخنان مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد در جلسات پیشگیری از کرونا| اینطور به دنبال مدیریت عاقلانه شرایط هستید؟

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

در ادامه اظهارات مدیران ارشد استان در جلسات پیشگیری از کرونا را می آوریم تا کمی به نحوه برگزاری جلسات در استان واقف شوید:

حسین پور ؛ مدیرکل صمت: کافی‌شاپ‌ها رعایت نمی‌کنند که باید از ساعت 8 شب به بعد آنها را ببندیم.

استاندار: چرا باید کافی‌شاپ‌ها را ببندیم. اینها هم شغل هستند، قسط وام دارند، کرایه‌خانه و محل کسب و کارشان را می‌دهند. این حرف‌تان درست نیست. نباید افراطی برخورد کرد.

  • این درحالیست که خود حسین پور گفته از 8 شب (و نه تمام روز) که قطعاً سایه نظارت ها کم می شود  محدودیت ها وضع شود.

استاندار:مدارس استان باز باشند، هر دانشگاه، کلاس، دبیرستان، مدرسه و شهرستانی آلوده شد و احساس خطر کردند فورا تعطیل شود، فرمانداران اجازه دارند اگر در شهرستانی احساس خطر کردند به مدت یک هفته مدارس شهرستان را تعطیل کنند. مدارس و دانشگاه‌ها تابع نظارت آموزش حضوری است.

فرماندار بویراحمد: مقطع ابتدایی و کودکستان را تعطیل کردیم، نتایج این تعطیلی در کاهش آمار کرونا در آموزش و پرورش در هفته اخیر مشخص است که از 40 درصد به حدود 20 درصد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش: با تعطیلی مدارس مخالفم.

  • این سخنان به طنز های بی مزه! بیشتر شبیه است، خب وقتی مدارس آلوده شد یعنی بخش زیادی از جامعه هم گرفتار شده و اصولا بارگشایی مدارس و صبر کردن تا آلودگی آن و سپس تعطیل کردنش چه معنایی جز ناتوانیی در مدیریت بهتر شرایط دارد؟ بله همه مافق حضوری شدن کلاس ها هستند اما نه با جمعیتی که ما در کلاس ها میبینیم و عدم نظارت بر پروتکل ها، جناب مدیرکل شما که از مخالفین تعطیلی مدارس هستید خب بگویید برای مراعات پروتکل های بهداشتی در مدارس چه برنامه ای دارید؟ آیا برای تهیه فضای مناسب و شیفت بندی ها برای حضور کم تعداد دانش آموزان طرحی در دست دارید؟

استاندار: چرا باید کافی‌شاپ‌ها را ببندیم. اینها هم شغل هستند، قسط وام دارند، کرایه‌خانه و محل کسب و کارشان را می‌دهند. این حرف‌تان درست نیست. نباید افراطی برخورد کرد.

فرماندار بویراحمد: پیشنهاد ما این است که مقطع راهنمایی تعطیل شود، لازمه کار این است که در کنار آموزش و پرورش همه سالن های ورزشی و جشنواره ها تعطیل شوند، تا به کنترل بیماری کمک شود.

  • خب اگر کافی شاپ شغل است و نباید محدود شود (که همه میبینیم در کافی شاپ اصولا کسی ماسک بر صورت ندارد) سالن های ورزشی هم نباید منع شوند جشنواره ها نیز به حضار ماسک بر صورت دارند آن هم نباید محدود شود.

استاندار: یکی از ادارات 50 درصد از کارکنانش به کرونا مبتلا شد، آیا ما این اداره را تعطیل کردیم؟ |  ۵ روز کارمندان مبتلایان به امیکرون استراحت کنند و بعد از آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک سرکار حضور یابند.

  • خب همانطور که مسئولان بهداشت و درمان گفته اند سویه جدید کرونا تا 25 روز می تواند دیگران را مبتلا کند و با توجه به قدرت انتشار سریع، افراد زیادی را هم مبتلا خواهد کرد. این نحوه نگاه به دوره استراحت یعنی اینکه ما خواهان ابتلا و ایمنی جمعی هستیم، مساله ای که خطرات آن بر هیچکس پوشیده نیست و جالب اینکه خود استاندار می گوید به زودی مرگ ها زیادی را از اواخر اسفند ماه شاهد خواهیم بود!

به گزارش بویرنیوز، قطعاً تعطیلی سراسری اصولیترین راه برای مقابله است ، همان چیزی که در گذشته در دنیا اتفاق افتاد اما به واسطه ناتوانی کشور در تامین مایحتاج مردم در زمان قرنطینه سراسری و البته عدم توانایی برای اعمال محدودیت های 100 درصدی باید چند مورد را برای عبور کم خطرتر از بحران مد نظر داشت:

مدارس با ترکیبی از حضور فیزیکی و مشارکت مجازی در درس دایر باشد، اگر بنای حضوری شدن مدارس هست باید از تعداد کم دانش آموزان در هر شیفت و زمانبندی کردن دانش آموزان از صبح تا عصر اقدام کرد که در هز فرصت پیش بینی شده دانش آموزان کمی با رعایت پروتکل های بهداشتی به مدرسه بروند.

کافی شاپ ها و غذاخوری هایی که فضای آنها بسته و محدود است باید با نظارت مستمر از تجمع افراد در آنها ممانعت کرد، آهنا را باید ملزم به ایجاد فضایی بیشتر ترجیحاً در فضای آزاد کرد.

استخرها و مراکز ورزشی باید زمان های متفاوت و متنوعی را برای عرضه خدمات تدارک ببینند و در هر سانس از تعدا اندکی مراجعه کننده آنهم پس از احراز انجام واکسیناسیون کرونا پذیرایی کنند، باید با نظارت غیر محسوس این موارد را رصد کرد.

اجازه دورکاری به مشاغلی که حضورشان واجب نیست در ادارات داده شود البته با شرط حضور افراد در شهر محل خدمت و سپردن وظایف به این افراد جهت انجام تا پایان وقت اداری روزهایی که دورکاری پیش بینی میشود.

استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای فرهنگ سازی و الزام مردم به مراعات پروتکل های بهداشتی، نظارت محسوس و نامحسوس در شهر برای شهروندان و اصناف،  اجباری کردن تست کرونا در ادارات پر مراجعه، الکترونیک شدن خدمات به مردم و موارد اینچنینی هم باید مد نظر باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346322
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    رئیس صنعت معدن و فرماندار درست می گویند آقای استاندار بیشترین هجوم این سویه متوجه دانش آموزان هست به اقرار تمامی متخصصین ویروس شناس و ایمنی،چطور مدیرکل آموزش و پرورش که زیر نظر جنابعالی به عنوان نماینده عالی دولت در استان خدمت میکند یه چیزی بر خلاف نظر متخصصین می دهد و شما هم با وی همراهی الان برو یه سرکشی کن کل کلینیک ها و مطب پزشکان مملو از کودکان و دانش آموزان میباشد که خود گویای همه چیز است مدارس راهنمایی که باز و کلاسها ماشاءالله پر از دانش آموز هستش آیا فقط بجه های ابتدایی مریض میشن و اگر در خانواده ای دانش آموز ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان داشت فقط ابتدایی مریض میشه والله این یک جوک قرن هست به خود بیایید و نگذارید مردم بیش از این دغدغه داشته باشند معلمان هم که کلا بیهیالند بهداشت که سرکشی نمیکنه شما هم میگید هر جی مدارس گفت مس پیدا کنید مسئول مربوطه را

دیدگاه شما