یکشنبه 27 فروردین 1391 - 9:46

اثرگذاری نفت گچساران در سال تولید ملی، به روایت تاجگردون

بویرنیوز: به گزارش بویرنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، غلامرضا تاجگردون شنبه شب در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فرمان نوروزی رهبری مبنی بر تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی اظهار کرد: شهرستان گچساران با دو خاستگاه مهم می‌تواند به فرمان حکیمانه رهبری جامه عمل بپوشاند.

منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس نهم ابراز داشت: تولید نفت و گاز به عنوان مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محصول کشور نقش مهمی در اقتصاد ما دارد و اکنون با وجود تحریم‌های گسترده بین‌المللی با ارتقا و بالا بردن توان تولید در صنعت نفت می‌توان کشور را از مهلکه تحریم‌ها نجات داد.

تاجگردون در ادامه گفت: خوشبختانه صنعت نفت تاکنون توانسته روی پای خود بایستد و چنانکه می‌دانیم این امر به جز اتکا به نیروها و سرمایه داخلی امکان‌پذیر نیست.

منتخب مردم در منطقه نفت‌خیز گچساران با بیان اینکه امیدواریم گچساران در سال جدید که نفت نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته بتواند نقش خود را به خوبی در تولید ملی ایفا کند، تصریح کرد: در این سال که به فرمایش رهبری به تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی مزین شده، اگر همه ارکان فعال در اقتصاد کشور توان خود را در جهت ارتقای تولید ملی به خصوص بر پایه سرمایه داخلی و ایرانی به کار گیرند ارتقای شاخص‌های اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

* گچساران از 2 منظر توانایی کمک به تولید ملی را دارد

معاون سازمان منحل شده مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال‌های گذشته با بیان این‌که گچساران برای عملیاتی کردن فرمان رهبری دو خاستگاه عمده دارد، افزود: نخستین این دو خاستگاه موضوع نفت و گاز است که گچساران سهم عمده‌ای در تولید این ماده حیاتی از دیرباز داشته است.

تاجگردون تاکید کرد: هنگامی تولید ملی می‌تواند اثرات سازنده خود را داشته باشد که زنجیره تولید کامل باشد.

وی با اشاره به این موضوع که زنجیره نفت خام و تولیدات آن ممکن است به صورت ظاهری درآمدی برای کشور داشته باشد، اذعان کرد: ولی هنگامی این چرخه را در اقتصاد کشور به صورت زیربنایی می‌توان کامل کرد که صنایع پایین دستی متصل به صنایع بالادستی باشد.

تاجگردون ادامه داد: با توسل به این چرخه و زنجیره در صنعت نفت است که حداکثر ارزش افزوده‌ای که در کشورهای صنعتی حاصل می‌شود در کشور ما نیز محقق خواهد شد.

* ارزش افزوده نفت ما یک هشتم ارزش افزوده کشورهای صنعتی است

وی با مقایسه ارزش افزوده هر بشکه نفت در کشورهای صنعتی و کشور خودمان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ارزش افزوده هر بشکه نفت در این چنین کشورهایی هفت تا هشت برابر هر بشکه نفت ما بوده و در حال حاضر به نسبت یک هشتم کشورهای صنعتی از نفت خود ایجاد ارزش افزوده می‌کنیم.

منتخب مردم گچساران در مجلس نهم گفت: اگر بتوانیم این حلقه را در صنعت نفت گچساران کامل کنیم هم ارزش افزوده را بالا می‌بریم و به سقف واقعی خود می‌رسانیم و هم ارزش نفت این منطقه را در افزایش ارزش افزوده ملی گسترش می‌دهیم.

وی به دومین خاستگاه گچساران در کمک به تولید ملی نیز اشاره کرد و بیان داشت: گچساران و باشت دارای منابع آب و خاک حاصلخیز بوده که با محور قرار دادن نیروی انسانی کارآمد و خلاق که تعداد آنها در این دو منطقه کم نیست، می‌توان بستر مناسبی برای افزایش تولید ملی از قبل آن ایجاد کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=3460
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما