دوشنبه 20 دی 1400 - 8:54

پیشنهاد طنز آمیز مردم به شهرداری های کهگیلویه وبویراحمد| اگر آسفالت اضافه دارید به جای ساخت سرعت گیری های تپه مانند، خیابان ها را ترمیم کنید/ اِلِمان های مسخره شهرها را تعویض کنید

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

  • لزوم ساماندهی خیابان ها/زائده های تپه مانند به نام سرعت گیر!

جاده های درون شهری کهگیلویه و بویراحمد را باید جزو بی کیفیت ترین جاده های شهری ایران دانست.

خیابان ها یا پر از چاله چوله هستند و آنجایی هم که کمی آسفالت مرتب است سرعت گیرهای غیر استاندارد جا خوش کرده اند.

برخی کاربران به شوخی نوشته اند، خب اگر آسفالت اضافه دارید بهتر است به جای ساخت سرعت گیر های تپه مانند، کمی چاله چوله های شهر را ترمیم کنید!

ساخت این سرعت گیرهای نامناسب به کنار، عدم رنگ آمیزی درست آنها، و عدم استفاده از چراغ و تابلوی راهنمای چشمک زن برای هوشیاری شهروندان خود معظلی دیگر است که بارها موجبات حادثه نیز شده است.

  • اِلِمان و تندیس های نامرتبط

یکی از ضعف های شهری در کهگیلویه و بویراحمد را باید به تندیس ها و اِلِمان هایی مرتبط دانست که سنخیتی با استان ندارند.

برخی از طراحی ها و اشکال استفاده شده در شهرها اصولاً با تعارف استاندارد از اِلِمان مطابقتی ندارند و بیش از آنکه باعث زیبایی شهر شده باشند چهره بد و نامتوازنی به آن داده اند.

در برخی از شهرها از جمله یاسوج نیز شاهد استفاده از مجسمه هایی هستیم که بدون رنگ آمیزی و به صورتی زشت و زنگ زده در میادین و بلوارها استفاده شده که باعث زشتی شهر شده اند.

  • بی توجهی به اصول ترافیک شهری

در برخی جاده ها  و بلوارهای شهرهای استان نیز شاهد تعبیه دور برگردان هایی در بلوارها هستیم که هیچگونه جدا کننده ای برای مشخص کردن مسیر دور زدن ایجاد نشده است و همین مساله منوجب بروز ترافیک های طولانی در مواقع شلوغی می شود.

  • چاله چوله هایی که قربانی می گیرد

یکی دیگر از گله مندی ها به کندی شهرداری های استان به ترمیم دست اندازها و چاله های ایجاد شده در شهر بر می گردد.

اگرچه عمده کنده کاری ها در خیابان ها به دستگاه های خدمات رسان دیگر از جمله آب و فاضلاب، گاز و مخابرات مربوط است اما مردم شهرداری ها را متولی و مسئول می دانند و انتظار است با هماهنگی بین دستگاهی چالش ماندگاری این کنده کاری هاکه بعضاً موجب تصادفات زیادی نیز می شود، حل شود.

این گوشه ای از انتظارات مردم از شهرداری های استان است، در کنار اینکه مطالبه عمومی همچنان بر ایجاد و احداث سینما، سایت ها و کارخانه های بازیافت زباله و بهبود فضای سبز و مناسب سازی بلوارها و… نیز به قوت خود باقیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345671
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ممو گفت:

    اقا وظیفه شهرداری است که چاله ها را پر کنند حالا اب وفاضلاب یا برق ویا گاز که معمولا پیمانکاران کارشورا انجام مید هند و حتی یک نفر شخصی بخاد کنده کاری کنه اول از همه پول اسفالت را از ش میگیرن وبعد مجوز میدهند ولی مشخص نیست این پول ها را کی میخوره

  2. ناشناس گفت:

    عالی بود

  3. علی گفت:

    سلام شهردار باید جلوی ماشینهای میوه فروش ویا مغازه های میوه فروشی که با تیتر بزرگ مینویسند (موز12هزار)بعد باخط کوچک یه گوشه مینویسند نیم کیلو وپایین تر مینویسند کارتنی وباعث درگیری میشوند را بگیرد این کار هم کلاهبرداری وهم دزدی و خیانت میباشد وانگار این شهر هیچ صاحبی ندارد باید از دست این مسئولین تاسف خورد

  4. حبیبی گفت:

    سلام
    میهمانی از یکی از شهرها داشتم وقتی در یاسوج رانندگی می کرد از دست اندازهای تپه مانند اعصابش خورد شده بود میگفت بابا اینها سرعت گیر نیست
    یاسوج شهر دست اندازها
    خدا لعنت کنه بانیان این دست اندازها را

  5. نقی گفت:

    مگه ما هم شهردار داریم حداقل بگردید تو این استانها یه شهردار خوب پیدا کنید که چیزی از شهر و شهرداری سر دربیاره

  6. سیسخت گفت:

    سیسخت جای آسفالت اضافی بقیه شهرستانهارابرای چاله چوله ها نیازداریم😂🤣😅😁

  7. .... گفت:

    خواهشمندم ی دید هم ب صداوسیما بزنید و از حقوق کارمندانشون و ساعات اضافه زوری خبر دار بشید

  8. .... گفت:

    شهرداری آب فاضلاب و ثبت پدر مدرمو سوختنه

دیدگاه شما