شنبه 18 دی 1400 - 15:30

مرز هوایی فرودگاه یاسوج تصویب شد

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی مصوبات سفر رییس جمهور به این استان ،مجوز مرز هوایی فرودگاه یاسوج روز گذشته،توسط هیات دولت به تصویب رسید.

سید علی احمد زاده روز شنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در یاسوج اظهار داشت: تعیین مرز هوایی فرودگاه یاسوج در سفر رییس جمهور به استان پیگیری شد و هم اینک این مهم محقق شده است.

وی افزود: هم اینک فرودگاه یاسوج جزو فرودگاه های تراز اول آورده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین سالن ترانزیت و پاویون و ساختمان مدیریت فرودگاه های یاسوج و گچساران در استان تجهیز خواهند شد.

به گفته احمد زاده چنانچه پروازهای خارجی از یاسوج صورت گیرد با این رویکرد شاهد جهش قابل توجهی در زمینه های مختلف به ویژه حوزه صادرات در این استان رو به توسعه خواهیم بود.

مرز هوایی اصطلاحی است که در جغرافیای سیاسی از آن برای مشخص کردن مرزهای جغرافیایی استفاده می‌شود و مفهوم آن خطوطی است فرضی که محدوده کشور را با کشورهای همسایه معین می‌کند.

فرودگاه یاسوج تنها فرودگاه فعال مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور بوده که تاکنون مرز هوایی نداشته است.

تعیین این مرز یکی از نیازهای استان است که می تواند هم به رونق فرودگاه یاسوج و هم رونق گردشگری استان کمک کند.

تعیین مرز هوایی به منظور نشست و برخاست هواپیما از مبدا یا مقصد خارج است که با مشخص شدن آن می توان پروازهایی به عتبات عالیات و یا کشورهای حاشیه خلیج فارس برنامه ریزی کرد.

همچنین اعطای مجوز پروازهای بین المللی به فرودگاه یاسوج که مهرماه امسال در سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد.(ایرنا)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345641
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فقیر گفت:

    وای چه حرکتی وای چه پیشرفتی وای چه کردی استاندار خدا شاهده باورم نمیشه، بشین بینم بابا مسافر تهرانش تکمیل نمیشه اونم هفته ای دو روز حالا میخواد پرواز خارجی اوکی کنه از بس با برنامه ریزیاتون و مدیریت قویتون همه شغل دارن حقوق بالا پس انداز حاجی حاجی مکه

  2. حسینی گفت:

    سلام بر بویرنیوز
    والا از بویر نیوز بعیده که اخبار غیر موثق پخش کنه ، البته شاید از خاطرها فراموش شده . اما تصویب مرز هوائی یاسوج جز مصوبات سفر هیات دولت به یاسوج در سال 89 هست به شماره 44662/50751 مورخ 89/3/5 این موضوع را از مدیران قبلی استان و فرودگاه پرس کنید !

دیدگاه شما