دوشنبه 15 آذر 1400 - 8:11

نشست صمیمی دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج با آقای رئیس(تصویری)

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالبه گری حق دانشجو ست و دانشجو باید نظارت مستمر و مداوم برعملکرد مسئولین داشته باشند.

رحیم اکرامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج به مناسبت ۱۶ آذر در نشست صمیمی و پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی  واحد یاسوج که به همت بسیج دانشجویی برگزار گردیده بود شرکت کرد و با تبریک روز دانشجو، این روز را نماد ماندگار در  تاریخ انقلاب اسلامی خواند که دانشجویان برای مبارزه با استکبار آن را رقم زدند.

اکرامی در این نشست صمیمی بیان داشت: این ایام مصادف بادومناسبت مهم ۱۲ آذر روز تصویب قانون اساسی و۱۶ آذر روز دانشجو است. ضمن گرامی داشت این مناسبت های مهم، روز دانشجو را به همه دانشجویان تبریک عرض می نمایم.

وی با بیان اینکه بین روز ۱۲آذر و۱۶ آذر ارتباط و پیوند عمیقی وجود دارد افزود: در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲دانشجویان دراعتراض به حضور معاون رئیس جمهورآمریکا در ایران و برقراری ارتباط بادولت استعماری انگلیس پس از۴ ماه ازکودتای ۲۸ مرداد و سرنگونی دولت قانونی دکترمصدق موردحمله قرارگرفته وسه نفر ازدانشجویان به شهادت رسیدند.

با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که دانشجوی۱۶ آذر یعنی دانشجوی ضداستکبار، ضد آمریکا و بریتانیاست حاصل و ثمره مبارزات و جانفشانی و ایثارگری دانشجویان در۱۶ آذر و ۱۳آبان سال ۱۳۵۸تدوین و تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در روز۱۲ آذر سال ۱۳۵۸ و تحقق آرمانها وخواسته های حق طلبانه آن ها بود. قانون اساسی منشورو میثاق ملی ملتی است که بابت آن هزینه سنگینی پرداخت کرده است.

اکرامی عنوان کرد: مطالبه گری حق دانشجو ست در دوره دانشجویی باحضور در تشکل ها باید مهارت های لازم جهت ورود به عرصه اجتماعی و سیاسی در آینده را کسب کرد. اما تشکل ها نباید پیاده نظام جریان ها و گروه های سیاسی بیرون از دانشگاه باشند. باید استقلال خود را حفظ نمایند و ابزار دست دیگران نباشند. در راستای اصل نظارت همگانی دانشجو باید نظارت مستمر و مداوم بر عملکرد مسئولین داشته باشند. نه تنها نظارت درونی در دانشگاه بلکه به نمایندگی از مردم در بیرون از دانشگاه مطالبه گری نماید.

در ادامه دانشجویان سوالات، نظرات و خواسته‌های خود را در مورد چالش‌های آموزش و امتحانات مجازی یا حضوری و امکانات صنفی و رفاهی اعلام کردند و اکرامی در پاسخ به سؤالات مطروحه گفت: بر اساس دستورالعمل‌ها و همچنین ضوابط اعلام شده از سوی سازمان مرکزی و تغییر رنگ بندی کرونایی کشور و تزریق همگانی واکسن کرونا، دانشگاه‌ها به سمت حضوری شدن می‌روند و تیم اجرایی دانشگاه در حال آماده‌سازی امکانات آموزشی، رفاهی دانشجویان هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، وی بیان کرد: دانشگاه موظف است در راستای حل مشکلات دانشجویان از تمام ظرفیت خود استفاده کند و تمامی مسئولین دانشگاه بر حل مشکلات دانشجویان مصمم هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=344939
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما