سه شنبه 13 مهر 1400 - 10:05

حاشیه های جالب سفر یکی از وزرای دولت به کهگیلویه و بویراحمد/وزیری که به جای وعده احساسی چند راهکار و ایده داد و بازرس فرستاد!

وزیر نیرو روز جمعه ۷ مهرماه ۱۴۰۰ در پنجمین سفر استانی دولت سیزدهم، دولت را در کهگیلویه و بویراحمد همراهی کرد.

محمود سپهر، پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

روز جمعه صبح با کاروان دولت همراه شدیم به دلیل حضور چندین وزیر و عدم امکان پوشش حضوری همه وزرا، با کاروان وزیر نیرو همراه شدیم، انتخابمان از آنجهت بود که هم خبر از تجمع مردم تنگ سرخ داشتیم و هم حساسیت آب و فاضلاب و برق و تعدد خواسته ها از این حوزه را در جریان بودیم.

یکی از پروژه های را که خود رئیسی نیز حضوری آمد، بازدید کرد و با مردم سخن گفت اتفاقاً همین پروژه سد تنگ سرخ بود.

وزیر نیرو پس از اتمام دیدار ریاست جمهوری بر محل سد رفت و سپس آنجا را برای بازدید از سرچشمه های سد و چند برنامه دیگر ترک کرد.

با وجود دیدار رئیسی با مردم اما همچنان تجمعات اعتراضی برقرار بود و چهره های نگران و نامه هایی که آماده شده و تحویل نشده بود خود نمایی میکرد.

راننده ها مصمم برای دور شدن از مسیر و رفتن به محل های پیشنهادی بازدید وزیر نیرو بودند اما به دستور وزیر در کنار مردم توقف کردند، وزیر پیاده شد و با وجود تراکم جمعیت و همه خطراتی که همه میدانیم وجود داشت از بعد سلامت که تا امنیت، محرابیان در جمع مردم حاضر و تا پایان به سخنان نماینده مردم گوش کرد.

نکته جالب اینکه تا پایان شنونده بود و حتی برای یک بار اجازه نداد کسی حرف مردم را قطع کند.

وزیر نیرو در این بازدید دستور داد تیمی برای بازرسی همه ادعاها و نگرانی های مردم عازم یاسوج شوند و پس از بررسی های کارشناسی و بدون جانبداری نتیجه را برای تصمیم گیری دقیق به دفتر وزارتی بدهند.

این اما پایان کار نبود، محرابیان بخش هایی از سرچشمه های رود بشار را بازدید کرد، تصفیه خانه آب یاسوج را هم بازدید و از نزدیک با جزئیات روند تکمیل و موانع بهره برداری آن روبرو شد.

نکته ای که به نظرم جالب می آمد عدم تعیین و اعلام پروژه و طرح های احساسی در جایی که سفر هیئت دولت است و هر مقامی سعی می‌کند وعده ای بدهد تا از قافله عقب نباشد!، بود.

وزیر نیرو ترجیح داد به جای وعده هایی که با گوشمان آشنا هستند و «عدم تحقق» صفت مشترک همه آنها است، وقتش را به بررسی جامع و دقیق مشکلات و آشنا شدن با چالش ها و راهکارهای برون رفت از آنها صرف کند.

او گفت وعده من اینست که پروژه های اولویت دار و بزرگ که می‌تواند گره گشای مشکلات مردم باشد و نقش آفرین در حرکت استان به سمت توسعه و آبادانی را با رعایت اصول زمانبدی پروژه و درجه اهمیت، حمایت کند.

 

وزیر به جای وعده های رنگارنگ ترجیح داد مشکلات را احصا و به دقت با کارشناسان صنعت آب و برق مطرح کند. و دست آخر نیز هم مشکلات و راه حل های همه بخش های صنعت آب و برق را از مدیران و کارشناسان این مجموعه برای بررسی بیشتر تحویل گرفت.

یک روحیه پسندیده دیگر در وزیر نیرو اهمیت قائل شدن برای مردم بود، در میانه راه هرجا تجمعی ولو کوچک مشاهده میکرد دستور توقف میداد سپس به بررسی مشکل مردم و پیگیری آنها از همکارانش و دیگر مسئولان دولتی می‌پرداخت.

بالاخره به محل جلسه رسیدیم چند نفری ایستاده بودند، محرابیان دستور داد همه آنها را به داخل راه دهند تا مشکلاتشان را بگویند، تا همه نیامدند او به داخل ساختمان نرفت.

خبری از بنر خوشآمد و پذیرایی هم نبود، ناهار هم فقط یک مدل و ساده ترین غذایی که میشد تدارک دید به دستور وزیر آماده شده بود، طوری که موقع چیدن ناهار مدیران استانی خجل شدند.

مردمی بودن، پریز از کمترین تجملات و هزینه تراشی، پیگیری قاطع، وعده مسئولانه و کارشناسی نه احساسی و اولویت دادن جدی به شایستگی های نیروی انسانی صفاتی بود که به خوبی در این سفر از علی اکبر محرابیان دیدیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=343481
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. برق گفت:

    کاش ی بازرس هم میفرستاد نیروگاه های برق ابی سی سخت که در این شرایط در حال تولید برق هستند و میدیدن با چ شرایطی که کل نیروهای خدماتی استان تبدیل وضعیت شدن و از مزایا بهره می برن الان پنج ماه ای هست که حفوق نگرفتن و مدیران لمپن نیروهای نیروگاه های برق ابی رو پشیزی هم حساب نمیکنن..

  2. علی گفت:

    ای وزیر بنده خدا تازه کاره هنوز کلش داغه
    هنوز وضعیت اقتصاد فلج کشور را احساس نکرده

  3. بویرمرد گفت:

    این وزیر محترم از افزایش سرسام آور نرخ آب و برق در کشور و این استان محروم چیزی نگفت ؟!!!!

  4. ناشناس گفت:

    احسن بر وزیران مردمی کار امد و لایق مردمی بودن یک وزیر بهترین نعمت است خدا قوت اقای وزیر

دیدگاه شما