جمعه 9 مهر 1400 - 20:03

جزئیات دیدار رئیسی با نمایندگان مردم، ایثارگران و نخبگان در یاسوج

رئیس جمهور عصر جمعه در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعی از نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم این استان دیدار کرد.

بویرنیوز، نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با جمعی از نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم این استان در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مشارکت در عرصه سیاسی و حضور در عرصه جنگ و دفاع مقدس و صحنه‌های ملی را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با قدردانی از انتخاب استاندار استان، گفت: استان دارای جمعیت ۷۵۰ هزار نفری و دو بخش سردسیری و گرمسیری است و در دوران طاغوت دچار ظلم و محرومیت‌هایی شد.

وی حضور ریاست جمهوری را گره گشای مشکلات دانست و گفت: واکسیناسیون کرونا، کنترل قیمت‌ها در بخش سیمان، آهن آلات در مدت زمان کوتاه عملکرد موفقی در این دولت دیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به طرح‌های حدود ۱۵ الی ۲۰ ساله در استان اشاره کرد و افزود: طرح‌های نیمه کاره مانند جاده پاتاوه ـ دهدشت و اجرای باند دوم این جاده، سد تنگ سرخ، سد مارون ۲، تخصیص اعتبار ویژه برای بیمارستان‌ها در سی سخت چرام، لنده و باشت، اعتبار ویژه برای اشتغال استان، اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال، استفاده از نیرو‌های استان در سطح ملی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به تامین اعتبار برای امور فرهنگی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و فعال سازی شهرک‌های صنعتی و کارخانه قند یاسوج و نقش آن‌ها در اشتغال زایی با فعال کردن آن‌ها اشاره کرد و گفت: توجه به مشوق‌ها برای افزایش جمعیت، استخدام، بیمه از مهمترین موضوعات استان است.

نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

دکتر اکوانی رئیس جامعه نخبگان کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به عدد و رقم نرخ بیکاری در این استان را نگران کننده دانست و گفت: این نرخ بیکاری می تواند زمینه ساز پیدایش آسیب‌های اجتماعی در استان باشد.

وی افزود: حرکت‌ها و برنامه ریزی‌های اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد نه تنها با همدیگر همسویی ندارد بلکه با اکوسیستم طبیعی استان نیز همگون نیست.

اکوانی اضافه کرد: توجه به شرکت‌های دانش بنیان و فناور در زمینه کشاورزی، احداث صنایع پایین دستی و فراروی نفت و گاز می تواند زمینه توسعه این استان را فراهم کند.

همسر سردار شهید کشاورز: بدون نظر گرفتن نگاه جنسیتی باید از توان و قدرت زنان استفاده کرد

در این دیدار همسر سردار شهید کشاورز شهدا از جان و مال خود گذشتند تا شاهد توسعه و شکوفایی و امنیت در کشور باشند گفت: بانوان همسران خود را برای عزت و سربلندی ایران اسلامی راهی جبهه های نبرد کردند اما عرق شرم بر چهره ام جاری می‌شود وقتی می‌بینم زنان دیارم طعم فقر و محرومیت را می‌چشند.

گشتاسبی با اشاره به اینکه بدون نظر گرفتن نگاه جنسیتی باید از توان و قدرت زنان استفاده کرد، گفت: زنان بخش دیشموک امروز نیازمند توجه ویژه هستند باید برای آنها کانون های مشاوره در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه زنان استان به مکان‌های ورزشی نیاز دارند، گفت: در زمینه بهداشت نیاز مکان‌های بهداشتی و درمانی برای درمان بیماری‌ها وجود دارد.

وی به هزینه‌های زندگی، فقر و سخت گیری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم حمایت‌ها از خانواده کمتر دغدغه‌ای برای فرزند آوری وجود دارد.

نماینده دانشجویان: کهگیلویه و بویراحمدچشم انتظار توازن منطقه‌ای

فعال دانشجویی و نماینده جهادگرانی دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت های این استان در حوزه گردشگری، صنایع دستی، معادن و نفت و گاز گفت: از این ظرفیت‌ها برای رفع محرومیت به خوبی استفاده نشده است.

نادری با بیان اینکه بخش زیادی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها زندگی می کنند افزود: روستائیان خودکفا بودند، اما با الگوی‌های غیر بومی دچار وابستگی شدند.

وی گفت: به دلیل عدم نگاه دقیق در بعد سیاست گذاری، و زیر ساخت‌های فرهنگی با انبوهی از آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم.

نادری افزود: در دولت شما چشم انتظار توازن منطقه‌ای هستیم .

فعال دانشجویی و نماینده جهادگرانی دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد به تهیه سند امایشی استان اشاره کرد و گفت: تدوین سند امایشی باید توسط دلسوزان استانی در دستور کار قرار گرفته شود.

کهگیلویه و بویراحمد استانی زرخیز اما محروم

رییس جمهور در این نشست با بیان اینکه قرار گرفتن در این جمع فرهیخته توفیقی برای بنده و همکارانم است گفت: باور و عقیده بنده این نیست که همه خردمندان و فرهیختگان در تهران قرار دارند بلکه ما در جای جای ایران اسلامی انسان های صاحب نظر، دانا، توانمند و متخصص و دلسوز نظام و انقلاب داریم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه امروز کشور مبتنی بر یک نظریه علمی است تاکید کرد: استاندار باید با ارتباط قوی با دانشگاه ها، در راستای تحول آفرینی و توسعه ی این استان تلاش کند.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد استانی زرخیز ولی محروم است گفت: این نشان دهنده این است که در سالهای گذشته از ظرفیت های این استان به خوبی استفاده نشده است و در این دولت این مهم به صورت ویژه باید مورد توجه مسئولان و مدیران قرار گیرد.

رئیس جمهور با برشمردن ظرفیت های این استان در حوزه کشاورزی، معدنی، صنعت، نفت و گاز و پتروشیمی این سوال را مطرح کرد که چرا در استانی با این همه ظرفیت باید آسیب اجتماعی وجود داشته باشد؟

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه هدف ما اجرای عدالت است گفت: تقسیم امکانات در کشور باید براساس آمایش سرزمینی و طبق مطالعات دقیق، کارشناسی و بومی انجام شود.

رئیس جمهور به برطرف شدن مشکلات بانک ها در استان تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاری و رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و باید جلوی قاجاق واردات بی رویه را به جد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه باید تکمیل طرح های نیمه تمام در دستور کار قرار گیرد گفت: توجه به زیرساخت های روستایی و فعال کردن اقتصاد روستاها، راه اندازی صنایع پایین دستی، تکمیل سدها و احیاء ظرفیت های استان نیز می تواند به توسعه ی این استان کمک چشمگیری کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=343411
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما