چهارشنبه 7 مهر 1400 - 16:44

سفر بی سر و صدای نیکزاد به کهگیلویه و بویراحمد (+عکس)

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بار دوم در همین مدت اندک مدیریت خود به سی‌سخت سفر کرد و حامل پیام‌های خوبی بود.

بویرنیوز– اسماعیل باقری رئیس بنیاد مسکن استان و هیئت همراه در حال بازدید از روند ساخت و سازها و بازسازی در مناطق و محله‌های مختلف شهر زلزله‌زده سی‌سخت هستند.

رئیس بنیاد مسکن کشور در حاشیه این بازدید ضمن گفت‌وگو با مردم هدف از دومین سفر خود به مناطق زلزله زده شهر سی سخت را بررسی آخرین وضعیت بازسازی واحدهای آسیب دیده بر اثر وقوع زلزله 29 دی ماه سال 1399 و رفع موانع جهت تسریع در ساخت و سازها در این شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: با توجه به موقعیت جفرافیایی این منطقه و نزدیک شدن به فصل سرما و بازگشایی مدارس وظیفه خود دانستیم که تکمیل و بازسازی واحدهای خسارت دیده از زلزله در شهرستان دنا را در اولویت کاری این نهاد قرار دهیم.

وی گفت: خوشبختانه با اقداماتی که ستاد بازسازی بنیاد مسکن در این مناطق داشته تا کنون اقداماتی خوبی صورت گرفته و امید است با حمایت دولت جدید و همکاری همه نهادهای مرتبط و مشارکت مردم شریف در این وقت باقی مانده بتوانیم گامهای موثرتری جهت تکمیل و ساکن شدن مردم در خانه های بازسازی شده در این مناطق برداریم .

این مسئول گفت: دو هفته پیش به شهر سی سخت آمدم و از نزدیک روند ساخت و سازها را دیدم و قول و قرارمان این شد که جهت گیری ما طوری باشد که تا پایان آبانماه بحث ساخت و سازها به پایان برسد، یک سری مشکلاتی بود که از نزدیک خود مردم با من در میان گذاشتند و من هم سعی کردم آنها را بررسی و برطرف کنم.

نیکزاد عنوان کرد: الان در خصوص روند اجرایی در حدود ۱۶۹۰واحد مسکونی در شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف داریم که تا به امروز در حدود ۴۳۰ واحد مسکونی اتمام شده داریم که مردم در آنها سکونت دارند یا در حال تجهیز آنها برای استقرار هستند.

رئیس بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: تا به امروز در حدود ۸۰۰ سقف اجرا کردیم و حدود ۴۶۰ واحد هم به زیر سقف رسیده است که با این سرعت عملی که در ساخت و سازها هست امیدواریم هر چه سریعتر تمامی واحدها تکمیل و آماده سکونت شوند.

این مقام مسئول گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم این بود که مقدار وام و بلاعوض در نظر گرفته شده جوابگوی ساخت و سازها نمی باشد و بنده دیروز در هیأت دولت مطرح کردم و گزارش کاملش را دادم که با استقبال خیلی خوب رئیس جمهور مواجه شد و با علاقه مندی عنایت داشتند و در چند روز آینده خودشان شخصا میهمان استان خواهند بود.

نیکزاد گفت: خبر خوبی که برای زلزله زدگان دارم این است که رئیس جمهور محترم هدیه ۵۰ میلیون تومان برای خانه های احداثی شهری و مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای واحدهای احداثی روستایی در نظر گرفتند و در رابطه با بلا عوض ها،چون بلاعوض شهر پرداخت شده است ولی بلاعوض در روستاها همچنان باقی مانده است مقرر گردید که به زودی بلاعوض روستاها نیز پرداخت گردد و درخواستی هم برای افزایش بلاعوض ها داشتم که از ما وقت خواستند تا بررسی کنند.

وی عنوان کرد:درخواستم از مردم این است با توجه به اینکه فصل سرما نزدیک است و مشکلات برداشت میوه هم پیش رو است همتی کنند و با جدیت نسبت به اتمام ساخت وسازها با ما همکاری کنند و ما هم هر آن چه از دستمان برآید کوتاهی نخواهیم کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=343342
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لوداب گفت:

    آقای باقری چند ساله وام مسکن مردم چین لوداب آپرداخت شده ولی بدست متقاضی نرسیده است حتی موارد بصورت متعدد به بنیاد مسکن و بانکهای عامل اعلام شد ولی هیچ اقدامی صورت نگرفته لطفا برای رضای خدا پیگیری کنید

  2. مستاجرسیسخت گفت:

    آقا کجا پرداخت شده؟ماازفروردین تاالان منتظریم…مستاجرواقعی ما هستیم نه اونهایی که شهرسیسخت وجاهای دیگه مفت نشسته بودندویکدفعه شدندمستاجریا خونه خالی رابراش مستاجرتراشیدند.بنگاههای نان به نرخ روزخورهرکی ازراه رسیدبهش قولنامه وکدرهگیری دادند…ازگلویتان حق مستاجرواقعی پایین نمیرود…

  3. شهروند گفت:

    احسنت به مهندس نیکزاد که مردم این استان رو فراموش نکردن بعد از استانداریشون_واقعا بهترین استاندار در زمینه عمران و آبادانی این استان بودن در زمان مسئولیتشوندر مقام استاندار و الان هم در مقام مدیر بنیاد مسکن کشور_خداوند بهشون عوض خیر بدهد

دیدگاه شما