جمعه 2 مهر 1400 - 23:29

داستان جوانمردی نوجوان ایذه ای/ چقدر دنیا با وجود علی لندی ها زیباتر است…

علی لندی، نوجوان فداکار ایذه ای که برای نجات جان همسایه های خود به دل آتش زده بود و در بیمارستان امام موسی کاظم (ع) بستری و تحت درمان بود، بعلت شدت سوختگی ها، امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:.

نام و داستان علی لندی را تقریباً همه شنیدند.

عصر روز ۱۸ شهریور در پی آتش سوزی یک عدد پیک‌نیک توسط خانم میانسالی و پس از آن پرتاب ناخواسته به سمت مادرش و سوختگی زن سالخورده با فریاد و درخواست کمک، نوجوانی پانزده ساله بنام علی لندی که مهمان خانه همسایه بود برای نجات پیرزن اقدام و برای دور کردن پیک نیک مشتعل و پرتاب آن از محدوده اقدام می‌کند که متاسفانه خود نیز دچار حریق و سانحه سوختگی می‌شود.

علی با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی حضرت امام موسی کاظم اصفهان اعزام شد و در بخش بستری و در انتظار تخت خالی‌ای سی یو ماند.

داستان علی لندی از آن جنس اتفاقاتی است که روح و روان انسان را تکانی بس بزرگ می‌دهد.

یک طرف ماجرا غم و اندوهی بزرگ برای از دست رفتن نوجوانی است که می‌توانست آینده ای داشته باشد به سان آنچه در مخیلاتش آرزو کرده بود اما الان از او تنها نام و خاطره ای ماند و خانواده ای که در اندوه پَر‌پَر شدن جگر‌ گوشه‌شان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سینه چاک میکنند و هر لحظه  می‌میرند!

طرف دیگر ماجرا هم درسی بزرگ است، ایثار و فداکاری برای نجات جان یک انسان، بسیاری از ما حتی همسایه دیوار به دیوار مان را نمی‌شناسیم و اصولاً شاهدیم دیگر ارتباطی به سبک و سیاق قدیم میان همسایه ها وجود ندارد.

اما علی به ندای کمک دو بانوی گرفتار در همسایگی شان پاسخ مثبت داد، جوابی که به قیمتش جانش تمام شد تا این عقیده و مرام که انسانیت، به فداکاری و دستگیری از همنوعان گره خورده زنده بماند.

در فضایی که پول، فخر فروشی و تجمل گرایی و غرق شدن در فضای مجازی و داستان های دروغ آن همه را سرگرم کرده، چقدر فداکاری علی از جنس واقعی واقعی اش زیبا بود، این اتفاق بار دیگر نشان داد هنوز پهلوانی هست و نمرده و چقدر زندگی با وجود علی لندی ها زیباتر به نظر می‌رسد.

علی پهلوان واقعی این روزها است، جانفشانی او بزرگ است و خودش بزرگتر ، علی برای حفظ جان یک انسان بی محابا به دل آتش زد تا مثال عینی این  شعر بزرگ باشد:

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند آدمی

علی لندی شهید واقعی انسانیت و مرام است، روحش شاد و یادش مانا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=343241
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    کاش نو کتاب اجتماعی به جای افتخارات دروغ کرونا افتخار واقعی این شیر مرد جایگزین بشه

دیدگاه شما