یکشنبه 6 تیر 1400 - 19:49

به مناسبت هفته قوه قضاییه/امید آفرینی دستگاه قضا برای مردم کهگیلویه و بویراحمد/آرایی که طعم عدالت و امنیت را به مردم چشاند

در چند سال اخیر انتصاب نگین تاجی در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بعنوان نیروی بومی قابل توجه است.

به گزارش بویرنیوز، انتصاب دکتر حسن نگین تاجی در سال ۹۸ بسیار مورد توجه واقع شد، در آن زمان بسیاری که شناخت از این قاضی کهنه کار داشتند این اتفاق را میمون و مبارک برای استان می‌دانستند و برخی ها هم نگران از اینکه بومی بودن او موجب برخی کم کاری ها در دستگاه قضا شود.

اما حضور نگین تاجی دستگاه قضا را به کدام سمت برد؟

تعیین تکلیف پرونده های معطل در دستگاه قضا

کاهش پرونده های معطل مانده از قبل یکی از نخستین برنامه های دستگاه قضا در استان بود ، ناگفته نماند این یکی از وعده های نگین تاجی به مردم هم بود و البته رسالت جدید دستگاه قضا هم بر این بود.

این اتفاق رخ داد و امروز پرونده ها ۹۸ و ماقبل تعیین تکلیف شده است و آنطور که آمارها نشان می دهد در سال ۹۹ حدود ۹۵ درصد پرونده های معوق به‌ویژه در مرکز استان مختومه شدند.

رأی قاطع برای پرونده های بزرگ اقتصادی/پرونده های جنجالی استان جمع شدند

در سالهای اخیر پرونده کارخانه قند، پتروشیمی سقاوه، درگیری های چرام را باید مهمترین پرونده های قضایی در استان دانست، با وجود همه جنجال‌ها و حاشیه پردازی ها اما همه این پرونده ها به نفع مردم مختومه شدند.

جلوی معاملات ایراد دار کارخانه قند و آرد گرفته شد/ در موضوع درگیری های دسته جمعی چرام در یک قلم ۶۶ نفر دستگیر شدند، تبعید برخی گردن کشان نیز اتفاق مبارک و انتظار از دستگاه قضا بود که انجام شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش مردم به انتصاب نگین تاجی، نگاهی به عملکرد مزارعی و دادستان استان

نکات قابل تأمل در نخستین اظهارات رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد

چند واگذاری جنجالی در کهگیلویه و بویراحمد ابطال شد/+جزئیات

برخورد با فسادهای گسترده در ادارات استان

یکی از نگرانی های مردم رخنه کردن فساد در برخی ادارات بود، در سالهای اخیر دستگاه قضا ورود جدی به این مسأله داشت و با همکاری اداره اطلاعات اقدامات ارزشمندی را به سرانجام رساند.

پرونده ۳ میلیاردی تخلف در توزیع آرد استان با ۲۸ بازداشتی، پرونده های ۳۰ و ۱۳ میلیارد تومانی ۲ دستگاه استان و تعدادی بازداشتی در این زمینه، برخورد با انحراف از پرداخت تسهیلات در امور عشایر بخشی از اقدامات مهم دستگاه قضا در این خصوص بود.

ورود به تخلفات شوراهای شهر در استان نیز از دیگر اقدامات جدی دستگاه قضا در استان بوده و آنطور که دکتر نگین تاجی خبر داد به زودی آرای این افراد صادر و برای مردم رسانه ای می‌شود.

ورود و صیانت از داشته های کهگیلویه و بویراحمد

در سالهای اخیر دستگاه قضا در خصوص اموال و منافع عمومی در هر زمینه ای منفعل نبود و با اقدامات جدی چه در عرصه های طبیعی و اموال عمومی و چه نگهداری از محیط زیست و آزاد سازی حریم رودخانه ها و ده ها مورد دیگر نشان داد دستگاه قضا تمام قد برای مردم ایستاده است.

حمایت از تولید و اشتغال

با حمایت دستگاه قضا از واحد‌های تولیدی شاهد ملغی شدن برخی احکام بانک ها علیه واحد‌های تولیدی و در نهایت حفظ‌ اندک‌ واحد‌های فعال تولیدی بودیم.

در مسأله کارخانه قند اگرچه وظیفه دستگاه قضا تنها تا ابطال معامله به نفع مردم بود اما با پیگیری دستگاه قضا واگذاری نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد به بنیاد برکت، برگشت به کار کارگران اخراجی کارخانه و برقراری حقوق و بیمه آنها نیز عملیاتی شد.

انتصابات امیدبخش که سبب خیر شد

در مرکز استان انتصاب معاونت ها و دادستان از میان افراد شایسته، پاک دست و مردمی موجب رونق گرفتن حرکت دستگاه قضا به سمت تحول آفرینی های قابل توجه شد.

هرجایی مردم نیاز به حضور مدعی العموم داشتند انجام شد، درب دادگاه ها و معاونین به روی همه باز است.

نشست ها و دیدارهای رو در رو و تدارک امکان تماس تصویری زندانیان با قضات ابتکارات دستگاه قضا بود.

اولین بار است در کشور در سالهای اخیر دیدار مسئولان قضایی با خانواده زندانیان و دلجویی از آنان در کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده است.

در عین حفظ اقتدار و برخوردها با هر گونه نا امنی و تخلف ، خوشبختانه امروز هیچ زندانی با بدهی زیر ۲۰ میلیون در زندان های استان نیست.

آموزش و ارتقاء دانش قضات در دستگاه قضای استان در کشور در رده نخست است و این یعنی بررسی و رسیدگی ها مبنای علمی و عادلانه تر و واقع بینانه تری پیدا کرده است.

در موضوع کرونا و کنترل محدودیتی ها برای پوشش کمبود امکانات درمانی نیز اقدامات دستگاه قضا اگر نبود شاید شرایط سیاه کرونایی را در استان شاهد بودیم.

به گزارش بویرنیوز، اقدامات دستگاه قضا و دادستان های کهگیلویه و بویراحمد در این متن نمی‌گنجد اما امنیت و برخوردهای امید بخش با فساد و مطمئن کردن مردم به حراست دستگاه عدلیه از حق و حقیقت مرهون تلاش این عزیزان و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=340922
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نوید گفت:

    درود بر نگین تاجی مرد خستگی ناپذیر –واقعا بهش افتخار میکنیم

دیدگاه شما