دوشنبه 11 شهریور 1398 - 18:35

نکات قابل تأمل در نخستین اظهارات رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد

شناخت آسیب شناسی در بازرسی های درون سازمانی مچ گیری نیست، این موضوع تفکری اشتباه است نظارت درون سازمانی بر اساس نامه ی 53 نهج البلاغه امام علی (ع) صحیح است و منظور از نظارت کمک کردن است.

به گزارش بویـرنیـوز، دکتر حسن نگین تاجی در نشست با اعضای شورای قضایی استان به نکاتی اشاره کرد که شنیدن مجددش خالی از لطف نیست:

*هدفم رفع ایرادات، ایجاد نقاط قوت، برگزاری جلسه کاربردی وعلمی بین دادسرا و دادگاه بیان شود و رفع اختلافات علمی بین دادگاه های تجدید نظر و دادگاه های بدوی و شوراهای حل ختلاف تا آسیب ها گفته شود و بصورت علمی حل شوند.

*تقسیم بندی استان را ناشی از نگاه های غیر منصف است، اگر انسان صادق باشد و به خدا توکل کند فخر نفروشند موفق می شود همه ی انسانها قابل احترام هستند و کار متعلق به همه ی ما است و خیلی مسخره است که بگویند کهگیلویه ای یا بویر احمدی این نگاهها متأسفانه هنوز وجود دارد.

*اولویت؛ پاک دستی ، توانایی کار،تخصص و علم است، ما با افرادی کار می کنیم که برای مردم کارمی کنند.

*سند تحول قضایی و منشور 8 ماده ای مقام معظم رهبری آن اساس کار همه ی ماست.

*شایسته است شیوه های سنتی در حفاظت و اطلاعات و نظارت و ارزشیابی قضات ، به شیوه های مدرن آموزش تبدیل شوند و در حق مردم و خود قاضی و آسیب هایی که قضات ما را تهدید می کنند ،مهربانی کرد.

*شناخت آسیب شناسی در بازرسی های درون سازمانی مچ گیری نیست، این موضوع تفکری اشتباه است نظارت درون سازمانی بر اساس نامه ی 53 نهج البلاغه امام علی (ع) صحیح است و منظور از نظارت کمک کردن است.

و اما چه مسائل پیدا و پنهانی در این سخنان خودنمایی می کند:

دکتر نگین تاجی اولویت سخنانش را به مردم داد، او هم در شروع و هم پایان به خدمت بی منت و با عزت به مردم استان گفت و از تغییراتی برای بهبود شیوه های خدمات رسانی به مردمپرده برداشت.

منطقه گرایی از موانع جدی توسعه و حاشیه ساز در استان است، مساله ای که مد نظر او قرار گرفت، او البته این را هم گفت در انتخاب ها از این پس ملاک عمل توانایی و تجربه افراد است و دیگر بهایی به مسائل حاشیه ای و اختلاف افکن داده نمی شود.

رئیس کل جدید دادگستری از افزایش نظارت ها در خود دستگاه قضا هم گفت، به عقیده نگین تاجی لزوم خدمت رسانی سالم و صادقانه در درجه نخست به دستگاه قضایی سالم و صادق نیاز دارد و او به دنبال اعتلای حداکثری این مساله از طریق افزایش بازرسی های داخلی البته نه به معنای مذموم آن که مچ گیری است، بلکه به معنای رفع نقایص و کمک به ایرادات برای اصلاح امورات است.

جلوگیری از ریخت و پاش های زائد هم از دیگر مسائل مد نظر وی بوده است، دکتر نگین تاجی در اقدامی متفاوت دیدار با مسئولان قضایی استان را خودش شروع کرد تا نیازی به حضور جمع کثیری از افراد با برخی هزینه ها نباشد، به عقیده او جلوگیری از هدر روی هزینه ها باید حتی در جزئی ترین مسائل رعایت شود و این خواست مردم از یک دستگاه مجری عدالت هم بوده است.

مهربانی با مردم به جد مورد تاکید رئیس کل جدید دادگستری است، شاید برخی ها نگاه سختگیرانه و خشن را دلیلی بر اقتدار بدانند اما به عقیده دکتر نگین تاجی درشتی با مردم نشانی از اقتدار ندارد، برای او اقتدار در اوج مهربانیت معنا دارد و او این مساله را نیز از همکارانش خواست تا با مردم مهربان باشند و در عین حال در اجرای عدالت و تصمیمات درست، قاطعانه و حکیمانه عمل کنند.

یکی از نگات بسیار حائز اهمیت در سخنان دکتر نگین تاجی، حفظ آبروی افراد بود، مساله ای که امروز توسط آیت الله رئیسی نیز با تاکید بیان شد، به عقیده دکتر نگین تاجی در فرایند بررسی و اقدامات قضایی باید حفظ آبرو و شان افراد مهم باشد و مد نظر همه باشد، در جایی هم که نیاز به عمومی کردن و اطلاع رسانی و آگاهی مردم باشد باید به اقتضای آن عمل کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309625
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    ارزوی موفقیت برای انسان مهربان ودلسوز

  2. امامی گفت:

    درودوسلام خدابردکترنگین تاجی این انسان حق طلب وعدالت ورزا ومقتدرمهربان

  3. ح ع ا گفت:

    تقویت و تداوم خدمت شفاف صادقانه و شجاعانه ی ایشان، در گرو حمایت و همراهی مردم است!!

دیدگاه شما