شنبه 21 فروردین 1400 - 16:40

دهن کجی و پوزخند به قانون در درگیری چرام/ خواسته مردم کهگیلویه و بویراحمد از پلیس و دستگاه قضا

نزاعی ساده در چرام میان چند نفر موجب است افروزی بزرگ و قتل ۲ نفر شد.

«پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز»، این اولین بار نیست شاهد درگیری های طایفه ای در این شهرستان هستیم، برای چندمین بار است وقوع درگیری های بزرگ و طایفه ای در این شهرستان را به نظاره نشستیم.

در حادثه اخیر کلیپ های پخش شده از این درگیری ها، آتش زدن ها و بی نظمی ها، بازتابی زننده برای چهره این استان داشت. کهگیلویه و بویراحمد را استانی هرج و مرج و با عرض معذرت با مردمی بد فرهنگ معرفی می‌کرد. در حالیکه استان و خود شهرستان چرام دارای مردمانی با فرهنگ، اصیل و ارزشمند است.

قابل تحمل نیست عده ای با عملکرد زشت خود چهره یک استان و در کل نظم، قانون و اقتدار پلیس با به تمسخر بگیرند. اگر هرکس بخواهد به شیوه خود و بر اساس تراوشات غلط ذهنی خودش مسائل و‌ مشکلات و زد و بندها را حل کند که می‌شود قانون جنگل!

این نوع درگیری و اسلحه کشی و آتش افروزی در شهر بی توجه به هشدارها و حضور پلیس دقیقاً دهن‌کجی به نظم، قانون و حقوق عامه است.

دستگاه قضا تاکنون در موارد مشابه عملکرد خوبی داشته و احکام خوبی نیز صادر کرده است، در این فقره هم انتظار مردم برخورد شدید با مخلان امنیت است، واقعیت اینست کهگیلویه و بویراحمد جای چنین افرادی نیست، کسی که نظم و امنیت عمومی را به هم میزند حق زندگی میان این عامه را ندارد.

به گزارش بویرنیوز، باید از پلیس و دستگاه قضا حمایت کرد، هرچه پشتوانه مردمی این دو نهاد و حمایت ها از آنها بیشتر باشد اقتدار و عملکرد بهتری خواهند داشت، این باز نیز همه پشت قانون و پلیس هستیم چرا که نباشند این دو نهاد امنیت و احساس امنیتی در استان نخواهد بود، از طرفی این درگیری ها نباید دلیلی برای تاختن به این دو نهاد باشد، به هر حال شرایط طایفه ای و پایین بودن آستانه تحمل مردم را همه به خوبی دیدیم و می‌دانیم از طرفی درگیری ها و حتی بدتر از در همه جا هست و اصولاً هرجایی انسان باشد هم اختلاف و هم چالش طبیعی است اما برخورد خوب هر دوی این نهادها با ماجرا و مدیریت آن است که باید مد نظر و حمایت و موجب تقدیر و تشکر باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=338834
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    باید بسیج عمومی و کار بیشتری جهت شناسایی سلاح غیرمجاز صورت بگیره .

  2. ناشناس گفت:

    بهتر است صادقانه از خودمان صحبت کنیم

  3. ..... گفت:

    سلام و عرض ادب
    بزرگترین خوشحالی زندگیم اینه که برا همیشه از این استان رفتم

  4. ناشناس گفت:

    سلاح غیرمجازوفروش مول دهای افیونی مثلا دروستای گندی خوری شهرستان دنا‌

  5. پارسا گفت:

    از این استان رفتی ولا آمریکا هم رفتی لری. باید فرهنگ سازی کنیم و نیروهای امنیتی و قضایی را به چالش بکشیم تا به شدت با این ارازل و اوباش که فرهنگ ما را نابود کردند مقابله کنیم.
    واقعا آبروی استان ما را همین افراد بی صفت و ولگرد بردند. همین یاسوج خودمان ورودی شهر از هردو طرف چند تا سایپا میوه فروش هستند که با رفتارهای مزخرف و برخورد نامتعارف با مردم آبروی استان را می‌برند و کسی هم کاره ای نیست.

دیدگاه شما