دوشنبه 26 فروردین 1392 - 21:56

عمو پورنگ هم نامزد شورای شهر میشود!

شاید عمو پورنگ هم نامزد شورای شهر شود!

یک جودوکار سابق، سرمربی اسبق پرسولیس، کاپیتان پرآورازه تیم ملی و آقای گل جهان ونیز یک ستاره زن اینک کم کار سینما، افرادی هستند که گفته می شود قرار است برای انتخابات شورای شهر تهران خود را نامزدکنند، شهری که با مشکلات روزافزون زیست محیطی و اجتماعی و ترافیکی دست به گریبان است خود را آماده حضور کسانی می کند که می گویند با توجه به سوابقشان می توانند شهر را به خوبی اداره کنند و بهترین شهردار را برگزینند.

به گزارش بویر نیوز به نقل از افکار، شورای شهر تهران که قرار بود چنانکه دولت اصلاحات می گفت نماد حضور مردم در مدیریت های کلان شهری باشد در همان ابتدا شاهد بروز اختلافات جدی میان چهره های سیاسی اصلاح طلب شد، چهره هایی جنجالی مانند عبدالله نور،ابراهیم اصغرزاده و سعید حجاریان میدان دار شورا شدند اما از قضا ” سرکنگبین صفرا فزود ” و این دستاورد دولت اصلاحات (احیای شوراهای شهر و روستا، اصل معطل مانده قانون اساسی) تبدیل به پاشنه آشیل دولت اصلاحات شد، اختلافات از همانجا به سطح جامعه کشیده شد و مردم دانستند اصلاح طلبان نیز در موارد بسیاری هم رای و هم نظر نیستند و اختلافات جدی میان ایشان حاکم است، چنانکه به گفته تحلیلگران نخستین شکست را از همینجا پذیرا شدند.

شورای شهر تهران در دوره های بعدی با حضور چهره هایی دیگر خبرساز شد؛هادی ساعی، علیرضا دبیر و رسول خادم که پیش از این در رقابت های المپیک نام و آوازه ای برای خود دست و پا کرده بودند اینبار به مدد همان محبوبیت به شورا راه یافتند تا سهمی هم در مدیریت پایتخت داشته باشند، تجربه ای که با هیچ یک از فعالیت های پیشینشان همخوانی نداشت، اما قاعده دمکراسی چنان عمل کرد تا قهرمانان ورزشی اینبار به جای تشک کشتی و میدان مبارزه پشت میز شورا در برابر هم صف آرایی کنند.

اینجا نه ضربات پای هادی ساعی به کارش می آمد و نه زیرگیریهای فنی علیرضا دبیر او را به جایی می رساند، میدان سیاست راه و رسم خود را داشت. از همین رو قهرمانان سابق هم به سرعت مشغول فراگیری فنون رزم جدید شدند. قضاوت اینکه چقدر در کارشان موفق بوده اند نیز با همان کسانی است که به آنان رای دادند به هر حال کارشورا تمام است و قهرمانان دیروز باید باردیگر و اینبار در میدان انتخابات برای دوره جدید مبارزه کنند، مبارزه ای که مانند گذشته دیگر احتمالاً سیاستمداران در برابرشان قرار ندارند اینبار نامزدهایی از جنس خودشان و با همان میزان محبوبیت و شهرت در مقابلشان قرار خواهند گرفت.

انتخابات شورای شهر و کاندیداهای مشهور
رقبایی متشکل از ورزشکاران معروف و هنرپیشگان مشهور سینما آنهایی که مردم می شناسندشان و احتمالاً راه سختی برای تبلیغات انتخاباتی پیش رو ندارند.
ورود ورزشکاران و ستاره های سینما به عالم سیاست را از جنبه ای دیگر نیز می توان مورد بررسی و تدقیق قرار داد، در آستانه هر انتخابات و حتی بسیار پیش از آن چهره های سیاسی چنان از سوی رسانه های رقیب مورد تهاجم و تخریب قرار می گیرند که این تخریب ها در کاهش سبد رای شان نیز موثر واقع می شود و این درحالی است که چهره های ورزشی و هنری در طول سال های فعالیت خود توانسته اند هواداران خود را و مخالفان خود را طبقه بندی و تثبیت کنند.

در هر حال رقابت احتمالی چهره هایی نظیر علی دایی و هدیه تهرانی در انتخابات شورای شهر با شخصیت های شناخته شده سیاسی را از همین رو می توان رقابتی نابرابر و تا حدی بی دلیل دانست که در جهان نیز نمونه مشابه چندانی ندارد زیرا در کشورهای توسعه یافته انتخابات بر اساس فهرست های حزبی برگزار می شود و رایی که نامزدهای یک حزب از مردم می گیرند در واقع نمره ای است که رای دهندگان به عملکرد پیشین حزب در اداره شهر و یا کشور به آنان داده اند.
حال باید دید در صورتیکه مربی اسبق پرسپولیس، یک جودودوکار، یک مربی فوتبال و کاپیتان سابق تیم ملی و نیز یک ستاره در حال حاضر کم کار سینما در انتخابات شورای شهر تهران نامزد شوند رای دهندگان تهرانی به استناد کدامیک از فعالیت های پیشینشان آنان را برای اداره شهری که  مشکلات خاص خودش را دارد، برخواهند گزید و کسی چه می داند شاید اکنون که به گفته احمد توکلی حضرت جبرائیل مدام در حال القای تکلیف کاندیداتوری به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از یک سو و نامزدهای شورای شهر از سویی دیگر است و اکنون که میدان سیاست ورزی در ایران تا ورزشگاه ها و سینما هم گسترده شده در همین انتخابات و یا در دوره بعدی شاهد حضور عموپورنگ و خاله شادونه نیز باشیم!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=33527
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فائزه گفت:

    واقعا که…
    عموپورنگ از سیاست خوششون نمیاد. عمو مردی ساده و صادق هستن . شما خودتون که انتقاد رو قبول نمی کنین و اون رو توهین تلقی می کنین پس چرا به عمو چنین توهینی کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این مطلب نوعی توهینه.

  2. پری گفت:

    من باورم نمی شه!

  3. پری گفت:

    برای چی باید چنین توهینی بشه؟

  4. عاشق عمو پورنگ گفت:

    واقعا باری شما حالا خوبه عمو پورنگ از این جور سایت ها شکایت نکنه من اگه بودم شکایت می کردم

  5. دوستدار عموپورنگ گفت:

    واقعا که به جای اینکه از محبوب ترین مجری کشورمون حمایت کنید تازه بهش توهینم میکنید براتون واقعا متاسفم واقعا….

دیدگاه شما