دوشنبه 26 فروردین 1392 - 7:49

آیا غلامعلی رضوانی حامی جریان انحرافی است؟ / جریان انحرافی به چه کسانی می گویند؟ / لزوم بازنگری در مورد رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز : هنوز چند ماه از اظهارات تاسف آور و جنجال آفرین معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حجاب زنان گچسارانی که باعث اعتراض شدید مردم این خطه و واکنش های فعالان سیاسی و رسانه ای شد، نگذشته است که مجددا ایشان اظهارات تامل برانگیز دیگری داشته اند.
به گزارش بویر نیوز، غلامعلی رضوانی در اظهار نظری تعجب برانگیز گفته است « اسفندیار رحیم مشایی» جزء جریان انحرافی نیست!
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  آیا مشایی را جزء جریان انحرافی می دانید؟ تصریح کرد: هرکس که با ارزش ها و با ولایت زاویه داشته و با جریان های آن ورآب وارتباط داشته باشد جزء این جریان است ولی بنده تا آنجایی که خبر دارم ود ر رسانه ها هم منتشر شده آقای مشایی می گوید من سرباز ولایت هستم.
رضوانی اظهار داشت: ما از کسانی که در سال ۸۸ فریب خوردند انتظار داریم بگویند ما سرباز ولایت هستیم  ولی آقای مشایی اعلام کرده ومی کند که من سرباز ولایت هستم وتابع قانون اساسی هستم  در آن سال رهبر عزیزمان مصلحت دیدند که ایشان به عنوان معاون رئیس جمهور نباشد ولی رهبر عزیزمان هیچ گاه نگفتند که ایشان باید حذف شود.

اکنون با توجه به اظهارات غلامعلی رضوانی چند سوال در اذهان عمومی ایجاد می شود:
1 – جناب آقای رضوانی زوایه داشتن با ولایت را چگونه معنا می کنید؟ آیا تاکید بر ملی گرایی خلاف نظر رهبر مبنی بر تاکید بر اسلام گرایی نیست؟
2- آقای معاون سیاسی استاندار، از کجا مطمئن هستید جریان انحرافی با “آن ورآب” ارتباط ندارد؟
3 –  آقای رضوانی با توجه به سمتتان چقدر از اوضاع و احوال سیاسی کشور و موضع گیری مراجع، علما و سیاسیون نسبت به جریان انحرافی خبر دارید؟
4- آیا اصلا به وجود جریان انحرافی اعتقاد دارید؟ اگر بلی، اصولا جریان انحرافی به چه کسانی گفته می شود؟
5- جناب آقای غلامعلی رضوانی از کجا معلوم است که رهبر فرزانه انقلاب برای حفظ مصالح نظام و جلوگیری از تنش درمورد جریان انحرافی سکوت نکرده باشند که صریحا می گوید ” در آن سال رهبر عزیزمان مصلحت دیدند که ایشان به عنوان معاون رئیس جمهور نباشد”
6- شما در جایگاه رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد چطور به خود اجازه می دهید در مورد افرادی که صلاحیت آنها مورد بحث است و شاید هم از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشند اینگونه صریح و شفاف موضع گیری کنید؟ آیا اینگونه سخنان جانبدارانه سلامت انتخابات را از ناحیه  شما تضمین می نماید؟
7 – آقای رضوانی شما کدام رسانه ها را مطالعه می فرمایید که در آن آقای مشایی گفته باشد ” من سرباز ولایت هستم ” ؟
8-  در آخر از مکتب ملی گرایی و تفکرات لیبرالی ساخته ذهن جریان انحرافی چه مقدار آگاهی دارید؟

قبل از روشن شدن پاسخ این سوالات از سوی رضوانی ارائه توضیحاتی پیرامون جریان انحرافی لازم بنظر می رسد.
جریان انحرافی یا جریان خاص اصطلاحی‌ست که برای توصیف حلقه‌ای از نزدیکان و جریانی در دولت که مباحث فکری انحراات عقیدتی و فساد های مالی دارند، بکار می برند.
این جنبش فکری تمایلات لیبرالی و ملی‌گرایانه زیادی دارد و به آن اندازه مذهب‌گرا نیست که بتواند در درون گروه حاکم محافظه‌کار ایران طبقه‌بندی شود.
اسفندیار رحیم مشایی از یاران نزدیک، خویشاوند و رئیس‌دفتر رئیس جمهور، رهبری این جریان را بر عهده دارد.
اولین بار اصطلاح جریان انحرافی بر سر مسئله «مستند ظهور بسیار نزدیک است» بر سر زبان ها افتاد که این مستند با واکنش و انتقادات فراوانی از سوی سیاستمداران و روحانیون مواجه شد.
از دیگر انحرافات این جریان می توان به خبرسازترین مطلب منتشر شده در ویژه نامه روزنامه ایران اشاره داشت ، که مصاحبه مهدی کلهر بود و رنگ سیاه چادر را تقلیدی از لباس مشکی مردان و زنان غربی در «مجلس‌های شبانه عیاشی اروپا» در زمان ناصرالدین شاه دانسته و گفت: «از لحاظ فلسفه حجاب که در قرآن آمده که زن خودش را در مقابل تیر نگاه هیز مردان قرار ندهد، قطعا چادر بدترین پوشش است چون چهره زن را قاب می‌کند.
اما جنجال های جریان انحرافی و خبرسازی ها این طیف اینجا خاتمه نیافت و ماجرای استعفا و ابقای حیدر مصلحی از دیگر برنامه های این طیف بود که با واکنش مستقیم مقام معظم رهبری روبرو شد.
هم اکنون هم این جریان در کشور هر روز برنامه ای جدید به راه می اندازد که آخرین آن همایش یکصد هزار نفری در استادیوم آزادی است در حالیکه وضع اقتصادی مردم در بدترین شرایط چندین سال گذشته است.
لازم است هر چه سریعتر آقای رضوانی موضع خود را نسبت به جریان انحرافی مشخص نماید و استاندار کهگیلویه و بویراحمد صلاحیت ایشان در جایگاه ” رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد ”  را مورد بازبینی قرار گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=33334
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. @@ گفت:

    كو ولمون كن تو هم بيكاري انحرافي انحرافي هر كس برا مردم كار كرد خدا ازش راضيه بسه ديگه

  2. گچسارانی ها گفت:

    ایشان رسما باید از سمتشان برکنار شود، چون از یکطرف می زند و از طرفی حمایت می کند و هیچ تضمینی از جانب ایشان نیست

  3. واقع بین گفت:

    برادر مجترم در متنتان به فشار اقتصادی مردم اشاره نمودید اولا بر اساس تحقیقات هزینه لوازم آرایشی و بهداشتی هر خانواده ایرانی از هزینه خوراک آنها بالاتر است که این نشانه وضعیت اقتصادی است از طرف دیگر چطوری شما هزینه برگزاری معرفی نماینده ولی فقیه را نمی بینید ولی هزینه تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی را می بینید گرچه بنده اعتقاد دارم هر دوهزینه در جای خود لازم و ضروری هستند. ولی این را بدان که مشایی حتی جرات ثبت نام را هم ندارد زیرا سالها قبل به ایشان هشدار داده شد بی شک کسی رئیس جمهور خواهد شد که دوستدار ولایت و با رهبری زاویه نداشته باشد و بتواند کشور را از بحرانهای فرهنگی و سیاسی نجات دهد و الا من معتقدم که مشکل اقتصادی وجود ندارد.

  4. دانشجویان تهرانی گفت:

    مدیریت محترم سایت بویرنیوز
    سلام علیکم
    چرا نامه دانشجویان بویراحمد و دنا در دانشگاه های تهران به استاندار را انعکاس خبری ندادید؟؟
    دیروز در قسمت تماس با شما ارسال شد

  5. کامل گفت:

    اگر اقای رضوانی اقرار به انحراف مشایی کند گفتن همان ورفتن همان پست وریاست چشم راکور وعقل را زایل میکند اگر مشایی تفکرش انحرافی اقای استاندار رفتارش خدا بداد مابرسد

  6. شاهد گفت:

    این آقای رضوانی اولا سواد ندارد که سیسات بداند. دوما معلوم یک آدم… مثل این باید از مشایی حمایت کند تا معان استاندار باشد. ایشان از وقتی آمده اند یا اصلاح طلبان را به قدرت رسانده اند یا جریان انحرافی را . مردان بویراحمد غیرت شان کجا رفته که امثال ایشان بیایند و بر سرشان حکومت کنندو. . باید بهش گفت …

  7. بیشگو اینده نگر گفت:

    ماانقلاب کردیم شهیددادیم عدالت برقراربشه تا احاد مردم ازادی بیان داشته باشند بااین حساسیت شمااینگونهافرادبزگتر می شوند  وسرنوشت واینده کشورشما دست این قبیل اشخاص رقم میخورد|بس زیاد به حاشیه نروید

دیدگاه شما