یکشنبه 25 فروردین 1392 - 16:41

تاجگردون از قهر بودجه با صنعت می گوید

 غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با  خانه ملت در خصوص میزان تطبیق و هم راستا بودن لایحه بودجه سال ۹۲ با قانون برنامه پنجم گفت: متاسفانه لایحه بودجه سال ۹۲ چندان در راستای قانون برنامه پنجم تنظیم نشده است.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:بحث هدفمندی، مباحث توزیع یارانه نقدی و مقوله رابطه دولت و نفت از مهم ترین مواردی است که لایحه بودجه ۹۲ را لایحه ای مغایر با قانون برنامه پنجم مشخص می کند.

تاجگردون درتشریح مغایرت های مباحث هدفمندی در بودجه سال ۹۲ با اسناد بالادستی تصریح کرد:به طور مثال در اصل قانون هدفمندی تاکید شده است که از کل اعتبارات حاصل از اجرای هدفمندی ۳۰ درصد باید به عنوان سهم صنعت پرداخت شود که این مسئله در قانون بودجه سال ۹۲ دیده نشده است.

وی در خصوص اظهارات دولت مبنی بر این که در بودجه ۹۲ ارز تک نرخی شده است، گفت: در ارتباط با این مسئله که مطرح شده که در بودجه ۹۲ ارز تک نرخی شده است باید تاکید کرد که همیشه در بودجه یک نرخ مطرح می شده است و هرگز در بودجه سنواتی در سال های قبل بودجه دو نرخی نبوده است.

این نماینده مجلس هم چنین تصریح کرد: در بودجه نرخ تعیین نمی شود بلکه برآورد به عنوان مبنایی برای قیمت ارز در نظر گرفته می شود و برآورد امسال ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان است و دولت باید بتواند با بانک ها و سیستم های زیر مجموعه خود این تعادل را تنظیم کند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد:دولت در طول سال اگر بتواند ارز مناسب را به بازار ارز عرضه کند، می تواند قیمت ارز را در این حدود نگه دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=33164
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما