چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 10:38

ورود جدي دستگاه قضا به رفع تصرفات غيرقانوني اراضي ملي در کهگيلويه و بويراحمد

طرح رفع تصرفات از آغاز به تصرف علیه بیش از ۱۵ هزار متر از اراضی ملی در حوزه رودخانه (بشار) دهنو انجام می شود.

به گزارش بويرنيوز،‌ “دکتر حسن نگین تاجی” افزود: در راستای اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال، رفع تصرف ها قطع تجاوزها به انفال با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: برخی‌ها تصور نمی‌کردند که رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه ها و نیز مازاد بر تصرفات واگذاری اداراتی مانند منابع طبیعی ، آب منطقه‌ای و محیط زیست، پیگیری، و به بیت المال بازگردانده شود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رفع تصرف از بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه ها در سه مرحله قبلی، طرح رفع تصرفات از آغاز به تصرف علیه بیش از ۱۵ هزار متر از اراضی ملی در حوزه رودخانه (بشار) دهنو اظهار کرد: بیان تفاوتی آشکار بین این مرحله از اجرا با مراحل قبل، وجود دارد و آن، ظرافت در اجرای رفع تصرفات است.

نگین تاجی تاکید کرد: در این مرحله، ابتدا کار گروه‌های کارشناسی با حضور جناب آقای ملک حسینی دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان و مجموعه تحت مدیریت ایشان و همچنین جناب آقای حسنی، معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و مدیران کل و کارشناسان ادارات مرتبط در موضوع، با نظارت مستقیم اینجانب  تشکیل و کلیه ابهامات و مشکلات درخواست های حقوقی بررسی، و کوچکترین اعتراضی در مسیر رفع تصرفات به وجود نیامد.

وی بیان کرد: ابتکار دیگری که در این مرحله از سوی دادگستری استان انجام شد، تلاش در راستای عدم قطع و قلع و قمع آن دسته از درختانی بوده که می توانند به تملک دولت درآمده و با اخذ تعهد و خلاقیت در اختیار دولت قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین با همکاری مدیرعامل آب منطقه‌ای برخی از سرچشمه هایی که قبلاً توسط متصرفین بهسازی شده بوده به جای تخریب، فنس کشی و در اختیار عموم به منظور استفاده رایگان قرار گرفته و تحویل دهیاری روستا شد.

نگین تاجی به مردم استان مژده داد، و خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از این مرحله، شروع به اجرای طرح اقدامات رفع تصرف در شهرستان‌های دنا، گچساران و دهدشت و چند حوزه قضایی دیگر، به رؤسای حوزه های قضایی و دادستان ها اعلام و به امید خدا نتیجه اقدامات، به اطلاع مردم خواهد رسید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324930
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سجاد گفت:

    5سال از صدور حکم قطعی که به تایید دیوان عالی کشور هم رسیده می گذرد اما خبری از اجرای حکم نیست درگچساران چرا

دیدگاه شما