دوشنبه 27 مرداد 1399 - 8:29

چند نکته در خصوص سخنان دور از ادب معاون به اصطلاح امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد!/+فيلم

سخنان اخیر معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد موجب واکنش های تندی از سوی فعالان فرهنگی شد.

به گزارش بویرنیوز،احد جمالی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا به کلیپ منتشر شده از دیشموک واکنش نشان داد و با نقد برگزاری این دست مراسمات از تهدید شدن مسئولی که اقدام به نصحیت و موعظه برای رعایت پروتکل های بهداشتی کرده بود خبر داد و گفت: سخت ترین کار دنیا قانع کردن آدم‌های احمق است.

در این باره چند نکته قابل تامل است:

این نخستین باری نیست که سخنان دور از ادب معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با واکنش منفی روبه رو می شود، او در گذشته نیز در جریان آتش سوزی مراتع استان به مدیرکل بحران استانداری گفته بود :“بگیرین دمبش پرتش کنید دور، چیه این، این مدیره…..”

در آن زمان تاجگردون پاسخی همچون سخنان خود جمالی داد و گفت “کسی که باید دمشو گرفت و از این استان بیرون انداخت خودت هستی و نه کسی که عشقش این خاک عزیز است.”

بیشتر بخوانید و فیلم سخنان معاون استاندار را ببینید:

واکنش تند تاجگردون به اظهارات معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد/آنکه باید دمش را گرفت و از استان بیرون انداخت تویی!

حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسین زاده از فعالین فرهنگی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در پاسخ به سخنان اخیر جمالی گفت:  ضمن نقد جدی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط همشهریان خودم در این منطقه اما در هر صورت اطلاق کلید واژه «احمق» برای نقد یک مسئله اجتماعی، مصداق مثل معروفی است که شخص می‌خواست صورت بچه‌اش را پاک کند، زد چشمش را کور کرد.

کاش، جناب آقای جمالی، یک بار برای خودکشی‌های دیشموک هم احساساتی می‌شدید و به خودتان و همکارانتان بد و بیراه می‌گفتید. جناب جمالی آمار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد که عمق کرونا در استان در کنار دستتان هست، شما پیست اسکی یاسوج، نمایشگاه‌هایی که تاکنون برگزار گردید، مدارسی که چند روز دیگر باز می‌کنید و حتی غیر انتفاعی‌هایتان که از شهریه‌ها هم ریالی کم نکرده‌اند، پاساژهای یاسوج و …تودیع و معارفه‌های آنچنانی و نوع خدمات تجمیعی دولتی در ادارات و نهادها و بانک‌ها و … فقط آنهایی را که در دست خود شماست مدیریت کنید، لزومی ندارد برای دلسوزی مردم دیشموک به آنها توهین کنید.

====

ما نیز مدافع برگزاری این دست تجمعات نیستیم و اتفاقا جدی ترین نقدها را به مردم می دانیم که با برپایی این دست مراسمات به شیوع گسترده کرونا و تهدید جان دیگران دامن می زنند اما نحوه صحبت های معاون استاندار را هم شایسته یک مسئول حتی کارشناس یک اداره دولتی نمی دانیم.

فردی که عنوان معاون سیاسی و امنیتی را دارد معمولا باید از موجه ترین، با ادب ترین و متین ترین افراد باشد، بیان اینچنین سخنان بی تفکر اتفاقا خود ضد امنیتی ترین سخنانی است که می تواند توسط یک مسئول ادا شود.

امیدواریم استاندار و معاونش بخاطر این دست اظهارات که موجب رنجش مردم می شود و تبعاتی را می تواند متوجه استان کند عذر خواهی کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324847
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اگه این حرفا را معاون استاندار احمدی نژاد میزد میگفتید احمدی نژاد باید استعفا بده

  2. ناشناس گفت:

    درست ک معاون از این واژه نا مناسب استفاده کرده ولی کلی گفته کسی را مورد خطاب قرار نداده
    مردم ما به هشدارها توجه نمیکنن ،برای آحاد جامعه گروهی اقلیت مشکلات بسیاری را ایجاد میکنن خواهشا معاونت محترم استاندار از روی دلسوزی صحبت کردند سعی نکنید توهین کنید چقدر مسولین توصیه میکنن ک این بیماری خظرناکه و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید همیشه نکات منفی یک رویداد در ذهن ما بزرگ نمایی میکنه منفی گرا نباشیم ،مردم بهمئی خونگرم و مهربان و همیشه حامی نظام و انقلاب بودند سعی نکنید مردم را از نظام دور کنید
    معاون استاندار هم دیگه وقتی می بیند این همه فرهنگ سازی میشه و گوش شنوا وجود نداره بیانی داشت که به مذاق من و شما خوشایند نبود شاید هر کدوم از ما هم که این کلیپ دیدیم ب نوعی اظهار نگرانی کردیم پس انصاف نیست به رفتارهایی که از روی دلسوزی هست اینگونه واکنش نشان بدیم
    دیگران ک در این چند روز اینگونه می تازند تا حالا کجا بودن
    لطفا بگویند برای مردم خوب دیشموک چه اقداماتی انجام دادند ،برای رفع محرومیت این مردم کدام طومار نوشتن و پیگیر شدند
    این رفتار شما را نامی نمیکند ،منسوخ و قدیمی هست دنبال پست و مقامید روش دیگری را انتخاب کنید
    در حوزه بهداشت و سلامت مردم منطقه دیشموک ،راه مناسب ،فضاهای آموزشی ،اینترنت ،اورژانس ۱۱۵،منابع طبیعی و گردشگری دیشموک و …..طومار بنویسید مطمئنا این حرکت پیش خدا بسیار با ارزش تر خواهد بود.

  3. ناشناس گفت:

    ناشناس عزیز
    ۱۲۰ ساعت اضافه کاریت تضمین شد ،خیالت راحت!!
    ایشون وبالاترازایشون حق اهانت ندارند می توانند گلگی مطرح کنند ولی چه کسی حق اهانت به ایشان داده اند !!

  4. محمد گفت:

    حرف درست و منطقی زده

  5. ناشناس گفت:

    بنظر من تو این شرایط حرفشون درست بوده بیاید منطقی فکر کنید

  6. ناشناس گفت:

    ….خودتی….

  7. محمدی گفت:

    باید دم این تازه به دوران رسیده را گرفت واز این استان پرتش کرد بیرون. من نمیدانم چرا مسولان وبزرگان این استان اعتراض نمیکنند. چرا فرزندان همین خاک را جایگزین استاندار و معاونیین نمیکنند فرقی هم ندارد باوی باشد یا بویراحمد. سوقی باشد یا چرامی و ….

  8. یاسوج گفت:

    سلام
    چرامن نمیتوانم نظرات را ببینم

  9. چرام : گفت:

    مردم دیشموک فهبم و محترم هستندبلاشک .اما چرا
    عده ای بدون تامل و تخقیق و توجه به جمله ی کلی
    جناب مهندس جمالی موضع میگرند؟ خداوکیلی
    کجا ما رعایت میکنیم ؟ اصلا کجای این جمله انگشت
    به سمت مردم دیشموک هست؟ ایشون دراوج ناراحتی
    و دردمندانه جمله ای رابی غرض آنهم درراستای

    احترام به سلامت عموم مردم بیان داشتند.
    این مخالفت ها و گیردادن ها سیاسی و مطالبه
    کرانه وریشه در عقده های شخصی دارد.
    مهندس جمالی واقعا دلسوزانه صحبت کردند

  10. ناشناس گفت:

    کاملا درست گفته ، بدلیل اینکه بحران کرونا تعارف که نداره ، همه درگیرشن…

  11. بویر احمدی گفت:

    جایگاه معاونت استاندار در خور وشایسته این آقا نیست باید آقای استاندار اقدام کند

  12. مهدی گفت:

    آقا چرا شما حقایقو نمیبینید؟؟!!!
    واقعا کرونا شوخی نداره و باید با صراحت صحبت کرد ، بعدشم ایشون که حرف بدی نزده حقیقتو گفته
    اگه گفته بود مردم شریف و فهمیم و دلاور و شهید پرور همه اون موقع درست بود؟!!
    ما واقعا فرهنگمون افتضاحه ، چرا وقتی یکی ازمون بد میگه باید ناراحت بشیم؟ چرا تو فکر رفع بدی از خودمون نباشیم، دوستان به سلامت خودتونو و عزیزانتون رحم کنید، تورو خدا تورو خدا توروخدا شرایط رو عادی نکیرید و کاملا محافظت کنید
    با آرزوی سلامتی خدمت همه شما عزیزان

  13. ناشناس گفت:

    گل گفتی .باید مثل مردم هندوستان این افراد را با چوب فلک کنن تا بفهمند اجتماع و زندگی جمعی یعنی چه.معاون خیلی هم درست فرمودند.

دیدگاه شما