جمعه 23 فروردین 1392 - 19:57

اثرات مطلوب روغن زیتون بر فشارخون

نتایج یك مطالعه روی 23 فرد مبتلا به فشارخون بالا نشان داد علاوه بر این كه روغن زیتون می‌تواند به سلامت قلب و كبد كمك كند با داشتن خاصیت كاهندگی فشارخون، نیاز افراد به استفاده از داروهای پایین آورنده فشارخون را كمتر می‌كند.

براساس این گزارش شركت‌كنندگان به دو گروه دریافت كننده روغن زیتون و روغن آفتابگردان تقسیم شدند و نتایج بعد از شش ماه پی‌گیری نشان داد كه وزن بدن و سطوح كلسترول خون در هر دو گروه ثابت باقی ماند اما میزان فشارخون در كسانی كه از روغن زیتون استفاده می‌كردند به طور قابل توجهی كمتر بود.

نتایج حاصل از این گزارش حاكیست گروه دریافت كننده روغن زیتون پس از پایان آزمایش توانستند تا 50 درصد مصرف داروهای ضدفشارخون خود را قطع كنند و این خبر بسیار خوبی است چرا كه به سادگی اضافه كردن روغن زیتون به رژیم غذایی می‌تواند جایگزین این نسخه‌های غیر ضروری شود.

به گفته محققان وجود پلی فنول‌ها در روغن زیتون ممكن است به كاهش فشارخون افراد كمك كند و ذكر این نكته بسیار مهم است كه روغن زیتون در صورتی كه حرارت زیادی ببیند اثرات مطلوب خود را از دست می‌دهد.

گفتنی است مصرف روغن زیتون تنها بخشی از فعالیتی است كه در كاهش فشارخون می‌تواند كارساز باشد و در كنار آن افراد باید با استفاده از یك رژیم غذایی سالم و انتخاب یك شیوه زندگی درست فشارخون خود را مدیریت كنند.

منبع :سلامت

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=32422
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما