چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 11:49

اقدام تلافی جویانه چین علیه آمریکا

وزارت خارجه چین اعلام کرد که بستن کنسولگری آمریکا در چنگدو مطابق با حقوق بین الملل، هنجارهای اساسی روابط بین الملل و شیوه های دیپلماتیک عادی بود.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد بستن کنسولگری آمریکا در چنگدو یک پاسخ ضروری بود.

به گزارش بویرنیوز، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در جمع خبرنگاران در پکن افزود: اقدامی که توسط پکن صورت گرفت پاسخی مشروع و ضروری به اقدام ناعادلانه ایالات متحده بود.

این مقام چینی تصریح کرد: این اقدام مطابق با حقوق بین الملل، هنجارهای اساسی روابط بین الملل و شیوه های دیپلماتیک عادی بود.

آمریکا روز 21 جولای از چین خواسته بود که کنسولگری خود در هوستون تگزاس را ببندد پکن نیز در واکنش به این اقدام روز 24 جولای از واشنگتن خواست که کنسولگری این کشور در چنگدو هم باید تعطیل شود.

آخرین مهلت تخلیه کنسولگری ایالات متحده در چنگدو ساعت 10صبح امروز دوشنبه بود، اما آخرین گروه از کارکنان کنسولگری چنگدو 4 ساعت زودتر از این مهلت یعنی ساعت 6 صبح ساختمان را ترک کرده بودند.

وزارت خارجه چین هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بعد از خروج دیپلمات های آمریکایی، ماموران چینی از درب جلو وارد کنسولگری شده و ساختمان را تحویل گرفته اند، این اقدام چین در حالی است که ماموران آمریکایی برای تصرف ساختمان کنسولگری چین در هوستون در اقدامی خشونت آمیز اقدام به شکستن قفل ها و تخریب درب ورودی کرده بودند.

آمریکا دارای 6 کنسولگری در شهرهای گوانگجو، شانگهای، شن یانگ، چنگدو، ووهان و هنگ کنگ بود کنسولگری چنگدو، تنها کنسولگری آمریکا در جنوب غرب چین بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323667
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما