یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 - 8:35

ويروس کرونا ره آورد شوم مراسمات عزا و عروسي در کهگيلويه و بويراحمد

مراسمات عمومي عزا و عروسي در کهگيلويه و بويراحمد اين روزها موجب ايجاد دردسرهاي جدي شده است.

به گزارش بويرنيوز، اگرچه وزارت بهداشت و مسئولان درماني کهگيلويه و بويراحمد بارها مردم را از حضور در تجمعات منع کرده اند اما متاسفانه بي مبالاتي و عدم رعايت دستورالعمل هاي ضروري بهداشتي و عدم رعايت فاصله گذاري اجتماعي به ويژه در مراسمات عزا و عروسي در استان موجب شروع موج دوم کرونا در برخي مناطق استان شده است.

اين مساله به قدري جدي است که استاندار کهگيلويه و بويراحمد از مردم خواست مراسم ‌های ختم، عروسی و غیره را برگزار نکنند.

کلانتری عامل اصلی ابتلای بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد را برگزاری دو جشن عروسی و یک مراسم ترحیم عنوان کرد و افزود: با همه کسانی که در این ایام عزیزان خود را از دست دادند ابراز همدردی می کنیم و این افراد برای ما هم عزیز بوده ولی انتظار می رود مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و با جان خود و سایر شهروندان بازی نکنند.

وي عدم رعايت فاصله گذاري اجتماعي در استان را خطر جدي عنوان کرد و گفت:  به عنوان مثال یک نفر که به کرونا مبتلا بود به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب سرایت این بیماری به ۲۹ نفر دیگر شد.

از سوي ديگر فرماندار کهگيلويه نيز از بروز پيک دوم کرونا در اين شهرستان خبر داد.

اتابک نيز شرايط نامناسب شهرستان کهگيلويه را ناشي از برگزاري مراسمات عمومي ختم و عروسي دانست و از مردم خواست مسائل بهداشتي را رعايت از حضور در تجمعات عمومي پرهيز کنند.

به گزارش بويرنيوز، فرهنگ و اداب و رسوم خاص استان در ميهمان نوازي اين روزها بلاي جان آن شده است و به واسطه همين فرهنگ عمدتاً ابتلا به کرونا در استان زنجيره اي به هم پيوسته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319298
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما