سه شنبه 10 دی 1398 - 7:57

جاده « پاتاوه_دهدشت» بعد از ۲۵ سال زیر بار ترافیک می‌رود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده ملی « پاتاوه_دهدشت» بعد از گذشت ۲۵ سال زیر بار ترافیک می‌رود تا این انتظار چندین ساله به پایان برسد.

به گزارش بويـرنيـوز، حسین کلانتری عصر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات دیدار با سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار داشت: جاده ملی « پاتاوه_دهدشت» نقش محوری و راهبردی در خروج بسیاری از مناطق و روستاهای استان از بن بست دارد.

وی با بیان اینکه جاده ملی پاتاوه – دهدشت یکی از مسیرهای اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال جنوب به مرکز و‌ شمال کشور است، عنوان کرد: این پروژه از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 73 به این استان است.

کلانتری با اشاره به اینکه تاکنون برای بهسازی و تکمیل این محور از سوی دفتر مقام معظم رهبری کمک‌های شایانی شده است، افزود: برای زیر بار ترافیک رفتن این پروژه تا پایان سال از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و در صورت تخصیص اعتبار این طرح ملی حداکثر تا خردادماه 99 به صورت 100 درصدی به بهره برداری می‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد به مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در استان اشاره کرد و ادامه داد: این مطالبات از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه پیگیری و تامین می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه مقرر شد قرارگاه خاتم الانبیاء در موعد مقرر این طرح مهم و ملی را به بهره برداری رسانده و تحویل دهد، تصریح کرد: پروژه‌های محور ملی پاتاوه_دهدشت، آبرسانی به 44 شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده از سد کوثر  و همچنین سد تنگ سرخ 3 پروژه اولویت دار استان است.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به چهار شهر، بیان کرد: تأمین آب شرب به میزان یک هزار و 700 میلیون مترمکعب برای جمعیتی افزون بر 152 هزار نفر در این چهار شهر پیش بینی شده و علاوه بر تأمین آب شرب این چهار شهر آب 350 روستا در مسیر این طرح با جمعیتی افزون‌بر 87 هزار و 700 نفر نیز تأمین می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=315305
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    یکی از بدترین جاده هایی هست که ساخته شده.
    عرض به شدت تنگ و کم جاده با حالی که تردد زیاد می شود
    شیب های خطرناک
    پیچ های زیاد
    بالادست جاده سنگ های زیادی که همیشه ریزش دارند
    من موندم اون طراح چطور فکر نمی کنه به این مسائل
    ۲۵ سال هست افتتاح نشده سه سال دیگه هم روش ولی اصولی درست می کردین

  2. کلانتر گفت:

    جناب کلانتری خبر استانی دادی یا خبر تبلیغاتی برای نماینده فعلی ؟؟؟؟؟؟ افتتاح می شود تأمین میشود میشود و می شود تا افتتاح شود …..

  3. احمدی زاده گان گفت:

    سلام جناب استاندار… در خردادماه ۱۳۹۹ زا ۲۰۹۹ ؟؟؟؟

  4. احمدی زاده گان گفت:

    .. در خردادماه ۱۳۹۹ زا ۲۰۹۹ ؟؟؟؟

  5. تشکر از بذل و نظر مقام معظم رهبری وهمه ی کسانی که تلاش می کنند تا این جاده به بهره‌برداری برسد. گفت:

    خیلی خوشحالم که شهرستان کهگیلویه از بن بست رها میشود

دیدگاه شما