یکشنبه 18 فروردین 1392 - 9:47

حضور 6 میلیون گردشگر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، حمیدرضا واعظی‌زاده شامگاه شنبه در همایش تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات نوروزی استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از همه مسئولان و مدیرانی که همکاری مطلوبی در امر پذیرایی از گردشگران و مهمانان نوروزی داشتند، اظهار کرد: در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و در قالب ستادهای چهارده‌گانه حمایت همه مدیران و به خصوص استاندار این استان را به همراه داشتیم.

وی با قدردانی از همه مسئولان و دستگاه‌هایی که به نوعی در امر پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی دست داشتند، افزود: در نوروز امسال با پذیرایی خوبی که صورت گرفت استان ما بهتر از همیشه به کشور معرفی شد و در سال‌های آینده شاهد افزایش بسیاری از آمارها خواهیم بود.

این مسئول ادامه داد: امسال طبق آمار بیش از شش میلیون نفر به عنوان مسافر و گردشگر در استان ما حضور پیدا کردند که افزایش 24 درصدی ماحصل آن بود و در آماری خوب و جالب افزایش 16 درصدی اقامت در شب در تعطیلات نوروزی امسال را نیز داشتیم.

مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آموزش و پرورش با 191 مدرسه و تعداد چهار هزار و 800 کلاس درس کمک بزرگی در این راستا به ستاد تسهیلات نوروزی کرد.

واعظی‌زاده از اولین‌ها در استان نیز در همین زمینه خبر داد و گفت: رونمایی از خدمات امداد و نجات با تدارک یک فروند بالگرد از تاریخ دوم تا هشتم فروردین از کارها و اقدامات مؤثر بود که به مهمانان و مسافران نوروزی اطمینان خاطر می‌بخشید.

این مسئول، ایجاد غرفه دیجیتال را از دیگر کارهای نو و جدید معرفی کرد و گفت: تهیه کتاب صنایع دستی استان و برگزاری جشنواره صدای بهار در هشت شهرستان استان از کارهای بزرگ دیگر در این زمینه بود.

وی به سوگواره یاس کبود اشاره کرد و گفت: این سوگواره از 5 تا 10 فروردین و از جوار حرم حضرت بی‌بی حکیمه در گچساران آغاز و در حرم حضرت بی‌بی‌خاتونین در بویراحمد به پایان رسید.

مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بحث استفاده از راهنمایان گردشگری را یکی دیگر از کارهای خوب و در نوع خود جالب ذکر کرد و گفت: گرامی‌داشت روز 12 فروردین و همچنین برگزاری برنامه‌های متنوع روز طبیعت در 13 فروردین و بدرقه مسافران نوروزی در روز 16 فروردین با گل و شیرینی از دیگر اقدامات مجموعه ستاد تسهیلات سفر بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=31393
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما