جمعه 1 آذر 1398 - 23:24

راهپیمایی حمایت از اقتدار ملی در یاسوج برگزار شد + تصاویر

راهپیمایی خودجوش مردم یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از ولایت‌فقیه، اقتدار ملی و محکومیت اغتشاشات اخیر صبح امروز پنجشنبه، 30 آبان ماه در این شهر برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع راهپیمایان گفت: پس از اعلام مسئولان مبنی بر افزایش قیمت بنزین حادثه ای رخ داد، دشمنان سوء استفاده کردند و برخی از شهرها را به هم ریختند، فتنه کردند، به اموال و اماکن عمومی آسیب زدند، حرمت مردم را شکستند، بی ادبی و بی انضباطی را از حد گذراندند و شرارتی را درست کردند که شایسته ایران و ایرانی نبود.

وی افزود: انقلاب‌مان برمدار توحید، حریت، عدالت اجتماعی و رفاه عمومی بود، هرگاه حرکت به سوی این آرمان‌ها باشد انقلاب مسیرش را درست انتخاب کرده و خداوند آن را به فتح و پیروزی خواهد رساند.

ملک حسینی تصریح کرد: مردم ایران در اعتراضات اخیر پرسش داشتند و پرسش حق مردم است، برخی از اندیشمندان انتقاد داشتند و فقرا، بیکار بودند و رنج مشکلات اقتصادی را کشیده اند اعتراض کردند. اگر ما داعیه جمهوریت داریم و متعقدیم که نظام‌مان جمهوری است باید حق سوال، انتقاد و اعتراض را برای مردم باور و فضا را برای آنها فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید زمان و مکانی را برای اعتراض مردم در نظر بگیریم و احزاب و سازمان‌های مردم نهاد اعتراضات مردم را در محیطی سالم و آرام بیان کنند، بیداری و بیدار و هوشیار کردن مسئولان در مناسبات‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رسالت احزاب و تشکل‌ها است.

ملک حسینی تصریح کرد: هیچ نظامی هرگز اجازه فتنه و اغتشاش به کسی نمی دهند بخصوص اگر این فتنه و اغتشاش ریشه در اندیشه، تحریک و حمایت مالی دشمنان داشته باشد. به هیچ عنوان نه حاکمیت و نه مردم این مساله را نمی پذیرند و در برابر آن به هر قیمتی خواهند ایستاد. دشمن با اذنابی که داشت توانست چند روزی آرامش و امنیت مردم ار سلب کند که مسئولان وظیفه دارند به خاطر سلب شدن چند روزه امنیت از مردم عذرخواهی کنند اما بسیاری به وظیفه خود عمل کردند تا مردم آرامش و امنیت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باید با فساد مبارزه کرد تا حقوق جامعه را ضایع نکند، نهادینه نشود، مفاسد دیگری را به دنبال نیاورد و هزینه برای جامعه نداشته باشد، مردم با شرف و غیرتند و مردانه ایستاده اند بنابراین مسئولان بیاییم درست عمل کنیم و با اصلاح درست قوانین و رفتارها مردانه به جنگ با فساد و تبعیض ها برویم و عادلانه جامعه اقتصادی و اقتصاد جامعه را کنترل کنیم.

ملک حسینی با بیان اینکه خانه و خانواده‌ای فقیر و مشکلات اقتصادی و چندین بیکار دارد این چنین خانواده‌ای اضطراب دارد که نکند اوضاع بدتر شود باید اضطراب چنین افرادی در جامعه رفع شود، بیان کرد: راه برطرف کردن اضطراب مردم فقیر و بیکار، احترام و سخن گفتن با مردم است، اینکه گفته می‌شد برخورداران و اغنیا 22 برابر از شما از یارانه بنزین استفاده می کردند و ما می خواهیم با تغییر قیمت بنزین و سهمیه بندی آن فضا را برای جامعه باز کنیم.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر قرار است انقلاب فردا به فتح و پیروزی برسد باید منافع و مضرات تحریم برای همه باشد اینکه بعضی از تحریم کاسبی کنند و از منافع آن بهره مند شوند و جامعه ضرر ببیند از هیچ کس پذیرفته نیست.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی در شعارهای خود اقدامات اشرار، مخلان امنیت و اغتشاشگران را در سوء استفاده از اعتراض منطقی مردم برخی شهرهای کشور و همچنین دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران را محکوم کردند.

در پایان این راهپیمایی قطعنامه ای در 5 بند قرائت و توسط حاضران بندهای آن با شعار “الله اکبر” و “خامنه ای رهبر” تایید شد./isna

انتهای پیام

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=313209
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما