شنبه 6 مهر 1398 - 16:57

اولین وزیری که برای شفافیت اموال و دارایی هایش اعلام آمادگی کرد

🔹حتما در سامانه اعلام اموال و دارایی مسئولان اطلاعات خود را ثبت خواهم کرد.

به گزارش بویرنیوز، سه‌شنبه ۲۱ خرداد سال جاری بود که سخنگوی دستگاه قضا از تصویب، ابلاغ و اجرایی شدن «آیین‌نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران» از سوی رئیس قوه قضائیه خبر داد.

پس از اعلام اجرای این طرح، پروفسور رضا اردکانیان اولین وزیر دولت است که رسماً از آمادگی خود برای اعلام لیست اموالش خبر داده است.

دکتر اردکانیان پیش از حضور در وزارت نیرو در سازمان ملل حضور داشت، او در آنجا هم حقوق و مزایای بیشتری دریافت میکرد و هم در فضایی بدون چالش و حاشیه مشغول به کار بود.

او اما پیشنهاد روحانی را برای حضور در وزارت نیرو با همه مشقت ها پذیرفت و به بهای خدمت بیشتر به مردم در شرایطی کاملا خاص به ایران برگشت.

وقتی ارزش کار او بیشتر روشن می‌شود که بدانیم:

دکتر اردکانیان با توجه به سوابق علمی در خارج از ایران بعنوان استاد تمام وقت یکی از دانشگاه های آلمان مشغول به کار بود، او فردی موثر در دفتر بین‌المللی آب سازمان ملل متحد بود، جاییکه ۱۷۵ پروژه ظرفیت سازی عمدتاً در مناطق در حال توسعه دنیا به اجرا درآورد.

چهره بین المللی محیط زیست و منابع(آب، خاک، پسماند) در راه ایران

دکتر اردکانیان به واسطه دانش کم نظیرش از سوی سازمان ملل مسئولیت تاسیس انیستیتوی جدیدی از دانشگاه سازمان ملل در زمینه مدیریت منابع و زیست‌محیطی (آب، خاک، پسماند) را عهدار شد و بعداً با کمک او دانشگاه فنی درسدن تاسیس شد.

او همه مسئولیت ها و فرصت های ترقی بیشمار در یکی از توسعه یافته ترین کشورهای دنیا با آن حجم از رفاه را رها کرد تا در وزارتخانه پر چالش نیرو آنهم در شرایطی که خشکسالی، بد مصرفی و دیگر تهدیدات هر روز حاشیه ای برای وزارت نیرو ایجاد میکرد، به کشور ایران خدمت کند.

البته نگاه او به کار برای مردم کمی متفاوت از سایرین است، برای او کار علمی و منطقی شرط است، بدون هیاهو و غوغاسازی رسانه ای به دنبال انتخاب بهترین و موثرترین راه برای بهبود و توسعه در امورات وزارت نیرو است، برای دکتر اردکانیان اقدامات سطحی و عوام فریبانه معنایی جز خیانت به مردم و کشور ندارد و شاید همین امر موجب برخی حاشیه سازی ها برای او می‌شود.

شفاف سازی مرد دانشمند دولت

او امروز هم از آمادگی اش برای شفاف سازی اموال خود و فرزندانش گفت، البته که از دکتر اردکانیان بعنوان فردی که عمرش را در تحصیل و اشاعه دانش و حل مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته صرف کرده و بعنوان فردی که از سوی موافقان و مخالفانش صادق، سالم و دانشمند خطاب میشود، انتظار هم همین بود.

به امید روزی که در همه وزارتخانه ها شاهد حضور اردکانیان هایی که دست از همه فرصت های بزرگ علمی، مالی و رفاهی در خارج از ایران می‌کشند و برای توسعه و اعتلای این مرز و بوم خود را به آب و آتش میزنند، باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310770
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما