سه شنبه 13 فروردین 1392 - 23:10

پهپادهايي که خانواده‌هاي بسياري را عزادار کرده است

به گزارش بویر نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، آمریکا حملات پهپادهای خود را در چارچوب جنگ به اصطلاح علیه تروریسم و در زمان ریاست جمهوری جورج بوش رئیس جمهور سابق این کشور آغاز کرد.

زمانی که اوباما رئیس جمهور شد، این حملات به شدت افزایش یافت. این هواپیمای بدون سرنشین که از راه دور کنترل می شوند، تا کنون باعث عزادار شدن خانواده های زیادی در افغانستان، پاکستان، یمن و سومالی شده است.

این حملات همچنین احساسات ضد آمریکایی را در این کشورها و دیگر کشورهای مسلمان به شدت افزایش داده است. همچنین از دیگر پیامدهای این حملات بیشتر شدن گروههای شبه نظامی و پیوستن عده بیشتری از مردم به این گروههاست.

واشنگتن مدعی است که این حملات فقط غیرنظامیان را هدف قرار می دهد اما واقعیت این است که شمار زیادی از غیرنظامیان قربانیان اصلی این ترورها هستند. دولت آمریکا بدون توجه به کشته شدن غیرنظامیان در این حملات، قصد دارد این حملات خود را در چارچوب مقررات و توافقات خاصی با دولت پاکستان انجام دهد که خود نشان می دهد این حملات قرار نیست به این زودیها پایان پیدا کند.

گزارشها حاکیست دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا سرگرم تنظیم دستورالعملی است که نظم و سازماندهی بیشتری به حملات این پهپادها و کشتارهای هدفمند می دهد.

واشنگتن پست گزارش داد از جمله موارد مندرج در کتابچه راهنمای حملات پهپادها، چگونگی افزودن اسامی به فهرست هدفها و اصول قانونی است که بر اساس آن امکان هدف قرار دادن شهروندان آمریکا در خارج از این کشور فراهم می شود. ناظران می گویند واشنگتن که خود را خود را داعیه حقوق بشر در جهان می داند، با قانونی کردن چنین ترورها و کشتارهای هدفمندی، عملا قوانین بین المللی و حقوق بشری را نقض می کند.

“مایک گراول” سناتور سابق آمریکایی گفت مفاد کتابچه راهنمایی حملات پهپادها نقض آشکار قوانین بین المللی است. بر اساس این کتاب آمریکا حملات پهپادهای خود را نه تنها در پاکستان بلکه در یمن و دیگر مناطق آفریقا ادامه خواهد داد.

نکته جالبی که در این کتابچه وجود دارد این است که قوانین جدید حملات پهپادها در پاکستان را در بر نمی گیرد. مقامات پاکستانی می گویند حملات پهپادهای آمریکا تا کنون حدود سه هزار غیرنظامی را از سال 2004 تا کنون کشته است. این در حالیست که در این حملات کمتر از دویست نفر شبه نظامی کشته شده اند.

هم اکنون این مسئله به بزرگترین چالش میان دو کشور تبدیل شده است و استثنا شدن پاکستان از مقررات ناظر بر این حملات مردم این کشور را بیش از پیش خشمگین خواهد کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=30216
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما