دوشنبه 12 فروردین 1392 - 10:49

فرصت بزرگی که غلام محمد زارعی از بویراحمد و دنا دریغ کرد!

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز : نماینده مردم بویراحمد و دنا چند روز قبل با خبرآنلاین در حوزه گردشگری مصاحبه ای کرد که بیش از آنکه خوشحال کننده باشد تعجب برانگیز بود!

به گزارش بویر نیوز، در این مصاحبه ظاهرا برخی از سخنان زارعی ناشی از نا آگاهی است بعنوان مثال وی در معرفی جاذبه های گردشگری استان به «آبشار مارگون» اشاره می کند که همگان واقفند که آبشار معروف مارگون در حوزه استان فارس قرار دارد و شهر مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد نیز فدای معروفیت مارگون سپیدان شده است.

وی در ادامه این گفتگو به خبرآنلاین می گوید: «کوه زاگرس» !!! که واقعا این سوال پیش می آید کجای کوه زاگرس آقای زارعی؟؟؟ از شمال غرب ایران تا جنوب همگی در دامنه کوههای زاگرس قرار گرفته اند و از آنجا که استان ما آنقدر ناشناخته است که وقتی نام یاسوج را می بریم برای مردم غریبگی می کند، دیگر کوه زاگرس تبلیغ گردشگری برای استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد نخواهد بود جناب آقای زارعی.

زارعی

زارعی همچنان به سواحل یاسوج چنان اشاره ای کرده است که هر کسی نداند گمان می کند یاسوج جزیره ای در دل خلیج همیشه فارس است!!!

خیر آقای زارعی پارک های ساحلی یاسوج هر چه که هم زیبا باشند نه به پای طبیعت و نقاط بیشمار این استان می رسند که بخواهند نمونه ای از بهترین مناطق تفرجگاهی باشند و نه خیلی معروف، نه امکانات آنچنانی دارند و نه چهره ویرانه تپه شهر یاسوج منظره آن را زیباتر جلوه می کند.

همه این موارد درحالیست که جناب آقای زارعی در گزارش عملکرد سالانه خود مدعی شده است که دوبار تمام مناطق بویراحمد و دنا را سرکشی کرده است تا از ظرفیت های و مشکلات آنان اطلاع یابد اما ظاهرا هیچ پتانسیل گردشگری در مناطق مختلف ندیده است.

نماینده محترم بویراحمد و دنا در مصاحبه اش گفته است که ما غذای محلی خاصی نداریم در حالیکه آش دوغ و آش کارده و برنج با افزودنی های چون بن سرخ از غذاهای محلی این دیار است که کمتر در مناطق دیگر یافت می شود.

غلام محمد زارعی این را هم نتوانست اشاره کند که عسل این استان شهره جهانی دارد و یکی از پرطرفدارترین سوغاتی های این منطقه بشمار می رود.

در پایان لازم می دانم که اشاره کنم که هر چند نماینده محترم مردم نتوانست آنگونه که باید از فرصت فراهم شده برای معرفی جاذبه های بیشمار استان در یکی از پر مخاطب ترین رسانه های کشور استفاده کند، اما تعدادی از جاذبه های گردشگری شهرستان های بویراحمد و دنا را جهت اطلاع ایشان معرفی می کنیم.

گوه گل سی سخت ،  آبشارهای تنگ تامرادی، آبشار یاسوج، آبشار  تنگ گنجه ای، شهر توریستی سی سخت، روستای کریک  و صدها جاذبه گردشگری در حوزه نمایندگی آقای زارعی وجود دارد که قطعا بیان همه آنها چندین ساعات وقت نیاز دارد.

مصاحبه ای زارعی با خبرآنلاین به شرح زیر است؛

خبرآنلاین : یکی از شهر هایی که در این ایام بسیار دیدنی است شهر یاسوج، مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد است بی مناسبت ندیدیم تا با غلام محمدزارعی نماینده این شهر در مجلس گپی بزنیم.

آقای محمدزارعی شهر شما از جمله شهرهایی است که هر سال مسافران زیادی را به خود اختصاص می دهد بخصوص در ایام نوروز چه تدابیری اندیشیده اید تا به مسافران شهرتان خوش بگذرد؟
همان طور که خودتان هم اشاره کردید یاسوج از جمله شهر هایی است که همه ساله مسافران زیادی را به خود اختصاص می دهد امسال نیز با کمک شهردار وفرماندار یاسوج تدابیری اندیشیدیم که به مسافرانمان خوش بگذرد برای همین محل اسکان این عزیزان را نسبت به سالهای گذشته بیشتر کرده ایم هم چنین جاده یاسوج به شهر های اطراف را هم نیز ترمیم کردیم تا مسافران عزیز از این نظر هم دغدغه ای نداشته باشند.

محل های دیدینی شهر شما کجاست؟
ما در یاسوج جاهای دیدنی زیادی داریم از کوه زاگرس گرفته تا دنا وآبشار مارگون که در دنیا بی نظیر است هم چنین ساحل های زیادی هم داریم که دیدن آن ها قطعا لذت بخش است.

آیا غذای محلی خاصی هم دارید؟
خیر غذای خاصی که مختص شهر یاسوج باشد خیر غذاهای ما نیز مانند همه شهر های دیگر است وتفاوت چندانی ندارد.

سوغاتی شهر شما چیست؟
صنایع دستی ما بسیار زیبا ودیدنی است ومسافرینی که به این شهر می آیند می توانند صنایع دستی مان را به خودشان ببرند.

قیمت ها چطور است؟
خوشبختانه قیمت ها آن قدر بالا نیست که کسی نتواند چیزی برای خودش بخرد.

وضعیت هتل های شهرتان در حال حاضر چگونه است؟
خوب است همه چیز برای پذیرایی از مهمان های نوروزی آماده است.

لحظه سال تحویل چه دعایی کردید؟
آرزوی خوشبختی وسلامتی برای همه هم وطنانم کردم. همچنین سربلندی وسعادت کشور عزیزم ایران را از خداوند خواستم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=29699
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بي طرف گفت:

    به به عجب نماينده اي داريم کسي که دست چپ و راست خودش را بلد نيست . واي به حال اين مردم بدبخت

  2. واقع بین گفت:

    راست میگه مگه آش و دوغ ما معروف است و یا عسل ما از عسل سبلان معروفتر است . چرا میخواهیم خودمان را گول بزنیم و از حقایق فرار کنیم . اقای حاجی واقعیات را گفت . از طرفی راهنمای گردشگران در دوطرف ورودی شهر یاسوج اسکان دارند و به صورت شبانه روزی جوابگوی مسافرین هستند. پس لطفا از روی بغض و کینه شخصی به حاج زارع که تمام وقت خود را صرف سرکشی به مناطق استان می کند حمله نکنید. ایشان در قلب مردم بویراحمد و دنا جا دارند و مردم قدر اینچنین خدمتگذارهایی را به خوبی می دانند.

  3. مسافر گفت:

    آخه کسی که نمیدونه اون رشته کوه زاگرسه نه کوه زاگرس یا نمیدونه آبشار مارگون جز استان فارسه یه جوری میگه که راههای یاسوج به شهرهای استان رو ترمیم کردیم هرکی ندونه فکر میکنه به به چقد این استان تو کارای عمرانی سرامد همه استانهای دیگه است عزیز من کجا جاده ترمیم کردی جاده یاسوج به سی سخت نرسیده به تنگ گنجه ای اومدین جاده رو عریض کنید تنگ ترش کردید یه جوری میگه هتل داریم هرکی ندونه فکر میکنه هتل داریوش کیشه شما اگه به فکر شناسوندن جاذبه های گردشگری استان بودید اگه به فکر شناسوندن فرهنگ ایلی این استان به استانها ی مجاور و دیگران بودی سرمایه گذار میاوردی تو این استان یا بخش خصوصی رو ترغیبت میکردی تو زمینه گردشگری سرمایه گذاری کنند جناب آقای واقع بین سعی کن واقعا واقع بین باشی .

  4. ناشناس گفت:

    همه دوستان توجه کنن آبشار مارگرن جز استان فارس هست ولی مال ما بوده وباید اونو پس بگیریم اگه به نظرم پاسخ بدید ممنوم میشم

  5. محمود گفت:

    متاسفم برای رایی که به زارع دادم. منم گول وعده هایش را خوردم

    • عشایر گفت:

      دروغگو تو رای به زارع ندادی =ان موقع که تو شیر هم نمیخوردی اقای حاج زارع خودش در استانداری استان مشغول خدمت بود و بهتر از خیلی ها استان را با همه قابلیت هایش می شناسد زارع هدفش خدمت است نه حرف بی معنی زدن

  6. صادق گفت:

    هیچ کجای این مصاحبه نادرست نبوده
    شما برید اردکان هم آش دوغ و آش کارده درست میکنند. آش دوغ که همه ایران دارند
    کوه زاگرس قطعا منظور ایشان همان بخشی است که در شهرستان بویراحمد و دناست. واقعا خرده گیریهاتون بهانه است

    • علی گفت:

      ما که تو شهرستان دنا هستیم تا الان که 45 سالمونه نشنیدیم تو بویراحمد و دنا کوه زاگزس باشه معمولا رشته کوه زاگرس میگن که بلندترین قله اش قله دناست تا زه تو جدول میگن کوهی در فارس که دنا درمیاد که اینم به خاطر لطف مسولین عزیزه .خدا بهشون قوت بده

  7. علی گفت:

    آقای زارع نمیدونه چی بگه دیگه به دل نگیرین آخه چیزی نداشت که بگه ما از این نماینده بیشتر از این انتظار نداریم پس بچه ها خودتان را اذیت نکنید. 

  8. رادمهر گفت:

    عزیزان خرده نگیرید، از ماست که بر ماست.

  9. حسینی گوشه گفت:

    متاسفم برای نویسنده این مطلب و همچنین تمام عزیزانی که از روی نااگاهی و یا ساده لوحی مطالبی نوشته اند مگر دوستان تا حالا به این فکر نکرده اند که اگر یک نفر مثلاً بگوید از سرابتاوه تا گنجه ای می توان از دیدنیهای شهر یاسوج لذت ببرید آیا فقط باید سرابتاوه و گنجه ای را ببینیم و یا به خاطر همان حرف” از “باید تمام دیدنیهای بین سرابتاوه تا گنجه ای را ببینیم !!!؟؟واقعاً باید تاسف خورد به این طرز فکرهای بچه گانه.در ضمن در مورد ابشار مارگون هم بی ربط نگفته چون یکی از مسیرهای اصلی برای رسیدن به این ابشار گذر از مناطق و طبیعت بویراحمد می باشد عزیزان.

    • ناشناس گفت:

      حسینی جان شما که این همه باهوشید و آگاه و از زیباییهای این استان لذت میبری جزا ساعت یه ربع به 12 روز 13 فروردین تو خونه نشستی و کامنت میذاری جان من پاشو برو بیرون و از طبیعت استان لذت ببر پاشو قربونت .شاید الان تو آبشار مارگون نشستی و نظر میدی آره ؟ ای کلک .

    • رادمهر گفت:

      خدمت عزیزان جان عرض بکنم که تمامی زیباییهای استان را باید در جوار نماینده محترم و در مناطق فاتحه خوانی مشاهده کرد و لذت برد و لا غیر، برنامه ریزی جهت دور بعد انتخابات و سنگین تر کردن بار روی دوش پل صراط جایی برای تشخیص ویژگیهای تخصصی این استان به جا نگذاشته.

  10. سرمایه گذار گفت:

    هیچ ملتی به اندازه یاسوجیها توانایی ضربه زدن به خودش و فراری دادن سرمایه کذارها را ندارد

    • غریبه گفت:

      آخه شما اومدین سرمایه گذاری کنید که فراریتون دادن ؟چرا بهتون میزنی داداش .شما در خزانه همایونی رو باز کنید پولا رو بریزید تو این استان ببینید آیا حمایت میشی یا نه .

      • سرمایه گذار گفت:

        من در شهر شما بیچاره شدم واقعا تعجب میکنم از جوابتون شما چه انتظاری دارید آیا تا حالا این مثلو شنیدید تا نباشد چیزکی مردم نگویندچیزها . بهتر است به جای انکار کمی انتقاد پذیر باشید و به خودتون کمک کنید

  11. عليرضا گفت:

    كه كلند منه كسي نييه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اخي وبختم

  12. سيدآقا گفت:

    كامنت من چه اشكالي داشت كه اونو برداشتي فقط به خاطر اينكه واقعيتو نوشته بودم اميدوارم كه ازروي عمدنباشه

  13. 110 گفت:

    بويرنيوز، همه نظراتی که پخش کردی حاوی توهین و هتاکی میباشد .بگفته خودت قراره که منتشر نکنی.

  14. مجید گفت:

    ای کسانی شعار حمایت سر می دهین…آب به آسیاب دشمن نریزین…

  15. علی از مارگون گفت:

    با سلام.
    واقعا متاسفم البته وقتی آدم کم تحصیلات بفرستی مجلس همینه . می دونم بازم 3 سال دیگه همین اشتباه رو تکرار می کنیم.
    ما که از اول هم گفتیم این آقا فقط ….

    • دیبا گفت:

      شما مطمئنین که کم تحصیلاته؟خداوکیلی خود شما چند کلاس سواد دارین؟!

    • یاور گفت:

      دنبال دکتری الکی نیست ///// فقط دکتر دکتر دکتر.!!!!!!…….حاجی در دل مردم جای دارد خودتان را خفه نکنید تلاش به شعار نیست همیشه کسانی که بیشتر حرف می زنند کمتر عمل می کنند

  16. چیتاب گفت:

    متن بالا اصلاقابلیت انتشار نداشت فکر کنم تحصیلات ناقل خبر خیلی پائینه

  17. همشهری گفت:

    اگه این ایرادات بجا هم باشه بازم هم خوشحالم که تمام ایراد نماینده ما باز گو نکردن اش دوغ و امثالهمه بقیه خوبی ها را بین

  18. وای بر شما،از خدا بترسید گفت:

    لطفا یه تنه به قاضی نرید:

    ابشار مارگون دوتا داریم،یکی مارگون فارس و دومی آبشار بخش مارگون واقع در دلی بهرام بیگی،در مورد کوه یا رشته کوه هم اینکه هیچ فرقی متوجه نیست چراکه قسمتی از این رشته کوه در استان ما واقع است،در مورد عبارت سواحل یاسوج:باید مطلع باشید که دو رودخانه از مرکز استان یعنی یاسوج میگذرد پس عبارت سواحل یاسوج کاملا درست است و شما در طول نوشته هاتون متاسفانه غرض ورزانه اظهار نظر کرد اید ضمن اینکه نقطه به نقطه شهرستان های بویراحمد و دنا را سر کشی کرده اند و در نظر ایشان هیچ فرقی با هم ندارند.

دیدگاه شما