سه شنبه 4 دی 1397 - 23:52

خبرهای خوش استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای مردم/تغییرات کلیدی در آینده نزدیک

گروه اقتصادی- استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر سفرهای مهمی به نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد داشت.

به گزارش بویرنیوز، دکتر علی محمد احمدی در بازدیدهای اخیر خود اشتغالزایی و توسعه متوازن مناطق را مهم ترین اولویت های خود برای استان بیان و از پیگیری های گسترده در استان و پایتخت برای تحقق این وعده ها خبر داد.

اشتغالزایی برای 1000 نفر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر به شهرستان کهگیلویه به همراه اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از تاسیس کارخانه تولید لوله با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی خبر داد، با اجرایی شدن این طرح سالانه 12 هزار تن انواع لوله 2 تا 12 اینچی با قابلیت اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای 1000 نفر محقق می شود.

وضعیت راه های ارتباطی شهرستان کهگیلویه از نگاه استاندار مغفول نماند، دکتر احمدی بر لزوم تسریع در ساخت و ترمیم راه های این شهرستان و از جمله شتاب در تکمیل محور دهدشت-پاتاوه تاکید کرد.

احمدی امروز هم میزبان معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور بود، در این بازدید خبرهای خوشی برای همه مناطق استان مخابره شد.

تمام روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار می شوند

استاندار از گاز دار شدن تمامی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تا نیمه دوم سال 1398 خبر داد و افزود: علاوه بر زیرساخت های فنی، دسترسی به تلفن و اینترنت پرسرعت از دیگر خواسته های به حق مردم و روستاهای استان است که تا سال آینده در این خصوص پیشرفت های قابل توجهی حاصل خواهد شد.

فقر ثروت و نبود سرمایه گذاری از دیگر موضوعات مطرح شده در این بازدید بود، دکتر احمدی از تخصیص 140 میلیون یورو به سد چم شیر گچساران خبر داد.

600 تخت جدید به ظرفیت بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد اضافه می شود

دکتر احمدی ضمن بیان اهمیت ارتقاء خدمات و مراکز درمانی برای کاهش وابستگی به استان های همجوار گفت و افزود: به زودی در سفر وزیر بهداشت به استان شاهد بهره برداری از بیمارستان های تازه تاسیسی خواهیم بود، با ورود بیمارستان های جدید به چرخه خدمات درمانی شاهد افزایش 600 واحدی در تخت های بیمارستانی خواهیم بود، برخی از این مراکز از بعد تجهیزات و امکانات در کشور نمونه خواهند بود.

تنها کنسانتره کهگیلویه و بویراحمد تعطیل است

کشاورزی را به جرات می توان یکی از مهم ترین قابلیت های استان دانست، البته شغل بخش زیادی از مردم نیز هست، با این وجود تنها کارخانه کنسانتره استان در تعطیلی به سر می برد.

علی محمد احمدی به این مساله واکنش نشان داد و گفت: در کهگیلویه و بویراحمد سالانه 300 هزار تن محصولات باغی تولید می شود، متاسفانه با این وجود تنها کارخانه کنسانتره استان در تعطیلی به سر می برد، رایزنی هایی برای فعال شدن این کارخانه انجام شده و در تلاش برای آغاز به کار این کارخانه هستیم.

محور پاتاوه-دهدشت سال 98 زیر بار ترافیک می رود

استاندار گفت: بیش از 1200 میلیارد تومان پروژه در حوزه راه در استان فعال است، یکی از محورهای مهم و حیاتی مسیر پاتاوه – دهدشت است که در 97 اعتباری بالغ بر 110 میلیار تومان به آن اختصاص یافت و طبق وعده های قرارگاه خاتم این محور در تابستان 98 زیر بار ترافیک می رود.

اشتغال مهم ترین مساله کهگیلویه و بویراحمد

دکتر علی محمد احمدی از کسب رتبه نخست استان در جذب تسهیلات اشتغال خبر داد و تصریح کرد: برای رفع معضل بیکاری به جای مانده از گذشته تا کنون، برنامه ریزی هایی برای جذب حداکثری 400 میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام است.

به گزارش بویرنیوز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در هفته های اخیر در سفر به پایتخت، خواسته های مهم مردم استان را از مسئولان کشوری مطالبه کرده است، سفرهای اخیر مسئولان نیز در راستای همین مطالبه گری بوده است، البته این پایان کار نیست مردم انتظار دارند علاوه بر استاندار، مدیران استانی هم پیگیر خواسته های مردم باشند و برای توسعه و بهبود معیشت در استان تلاش کنند.

تغییرات کلیدی در آینده نزدیک

این اقدامات عمرانی پایان کار نیست، یک منبع آگاه در استانداری به بویرنیوز گفت: در آینده نزدیک شاهد تغییرات مهمی در استان خواهیم بود که قطعاً برای مردم خوشایند خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295240
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ۱۱ گفت:

    به گفته آن مرد دنیا دیده ،به ما چه

  2. ناشناس گفت:

    جناب احمدی استاندار محترم ،مدیران اختلاسگر هنوز در راس کارند چه ارزشی داره

  3. علی گفت:

    به استاندار محترم بفرمایید اگه شما توانستید مدیرمخابرات آقای افتخاری که اصولگرا واز جبهه پایداری ومخالف دولت واز نیروهای احمدی نژاد ورییسی هم هست را بردارید ان وقت از تغییرات حرف بزنید؟

  4. محمد رحیمی منصورخانی گفت:

    جناب استاندار تا زمانی که بروکراسی شدید بر ادارات این استان از جمله خود استانداری حاکم می باشد و همچنین با توجه قوم گرایی که ریشه تمام معضلات این استان می باشد و اختلاف نظر بین نمایندگان که سه نفر بیشتر نیستند ولی این همه تضاد و اختلاف نظر را در بین هیچ یک از نمایندگان دیگر استانها نمی بینیم هرگز شاهد رشد و اشتغال زایی در استان نخواهیم بود.این واقعیتی هست و باید بپذیریم.قطعا باید شما این موضوعات را بیان کنید که به فکر استان هستید ولی پذیرفت توان اجرایی کردن این مهم وجود ندارد.کاش چند روز می شد چهره ای دیگر به خود گرفت و پوششی دیگر به تن کرد که قابل شناسایی نبود و خود شما در این پوشش جهت پیگیری یک کار شخصی به ادارات استان مراجعه می کردید

  5. بویراحمدی گفت:

    اقای ریس جمهور میخواست کلیه روستاهایی کشورتاپایان 96گازدارکند حالا نوبت استاندارک و ب
    این شاالله دسته گلی ازش بکشیم

دیدگاه شما