سه شنبه 29 آبان 1397 - 9:49

اولین های دکتر صالحی عمران در دانشگاه فنی و حرفه ای/از جذب دانشجوی خارجی تا حذف نگاه جنسیتی و توجه ویژه به مناطق محروم

سرویس دانشگاه- هم اینک حدود ۸۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه ای کشور بعد از فارغ تحصیلی وارد بازار کار می شوند.

به گزارش بویرنیوز، دکتر ابراهیم صالحی عمرانی در سفر به سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از طرح های علمی و کاربردی این دانشگاه، چند مرکز جدید فنی و حرفه ای را افتتاح و کلنگ زد.

*اولین سفر یک مقام ارشد دانشگاه فنی و حرفه ای به زاهدان

دکتر صالحی عمران برای اولین فرد در میان مسئولان فنی و حرفه ای است که به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، این سفر و برنامه های آن حاوی چند نکته کلیدی است.

*دانشگاه فنی و حرفه ای مرز نمی شناسد/کمک به اشتغال اولویت اول صالحی عمران

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از محروم ترین استان های ایران را برای بازدید و سرکشی انتخاب کرد، این تصمیم از یک طرف برای بررسی ظرفیت ها و توانمندی های این استان بود و از طرفی برای چاره اندیشی حل معضل بیکاری در  این استان صورت گرفت.

وی در بازدید از 3 مرکز فنی و حرفه ای این استان، خاطر نشان کرد: باید آموزش ها و رشته ها در هر استان بسته به ظرفیت ها، توانمندی ها و البته بازار کار آن استان باشد.

*توجه به بانوان/نگته جنسیتی در دانشگاه فنی و حرفه ای برچیده شد

شاید کلنگ زنی سایت جدید آموزشکده فنی و حرفه ای دختران در زاهدان را بتوان مهم ترین اتفاق حضور یک روزه دتر صالحی عمران در زاهدان دانست.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در جایی حاضر شده که شاید نگاه های جنسیتی کمی پر رنگ است، او در این سفر کلنگ مرکز جامع فنی و حرفه ای دختران را بر زمین زد تا نشان دهد نگاه جنسیتی در جامعه دانشگاهی و علمی جایگاهی ندارد و این اعتقاد را به رخ کشید که فرصت برابر تحصیل و اشتغال حق مسلم زنان است و آنها هم می توانند و باید در توسعه کشور سهیم باشند.

جذب دانشجوی خارجی برای اولین بار در دانشگاه فنی و حرفه ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور توانمند سازی مربیان و اساتید را از مهمترین برنامه های این نهاد عنوان کرد و افزود: به منظور استفاده از ظرفیت های موجود با دیگر کشورها بنا داریم از افغانستان، پاکستان و عراق دانشجو پذیرش کنیم.

وی امضای تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی را از اقدامات امسال دانشگاه فنی و حرفه کشور برای حمایت از طرح های پژوهشی دانشجویان عنوان کرد.

*کمک بزرگ دانشگاه فنی و حرفه ای به رفع معضل بیکاری

به گزارش بویرنیوز، دکتر ابراهیم صالحی عمران در بخشی از سخنانش به آمارهایی در دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای در حال حاضر ۱۷۸ دانشکده که ۵۷ متعلق به بانوان است، حدود ۱۷۰ هزار جمعیت دانشجویی که حدود ۱۰۰رشته در مقطع کاردانی و۶۰رشته نیز در مقطع کارشناسی ناپیوسته دارد و امسال ۳۲۸ رشته جدید به مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه شده است.

وی به ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای برای کاهش بیکاری در کشور گفت و افزود: هم اینک حدود ۸۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه ای کشور بعد از فارغ تحصیلی وارد بازار کار می شوند.

به گزارش بویرنیوز، دکتر ابراهیم صالحی عمران از ابتدای حضور در دانشگاه فنی و حرفه ای موضوعات تحصیل بدون محدودیت بانوان، تدوین رشته محل های جدید بر اساس کاربرد در سطح هر منطقه و استان، رشد علمی و آکادمیک فنی و حرفه ای، استقلال فنی و حرفه ای بعنوان دانشگاهی علمی و عملی در کشور را با هدف ایجاد مراکزی اثرگذار هم برای تولید علم و هم رفع بیکاری و کمک به اشتغالزایی در کشور دنبال کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=293384
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما