دوشنبه 28 آبان 1397 - 21:48

سبد حمایتی برای ۵۰ درصد جمعیت

وزیر تعاون: سبد حمایتی کالا شامل ۵۰ درصد جمعیت است که برای دريافت آن به سه گروه تقسیم بندی شده اند.

به گزارش بویرنیوز؛ محمد شریعتمداری امروز دوشنبه در حاشیه نخستین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت در جمع خبرنگاران اظهار داشت : دسته اول به دلیل میزان درآمدهای ثابت شان تحت نهادهای اجتماعی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند و افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمان ها قرار دارند.

وی ادامه داد: این گروه از افراد در حال دریافت سبد حمایتی هستند و توزیع سبد آنان از هفته پیش آغاز شده است؛ بخشی از آنان سبد خود را دریافت کرده اند.
شریعتمداری افزود: دسته بعدی یا دوم افراد دارای درآمد ثابت هستند و از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصاد و دارایی، منابع مالی خود را دریافت می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم روزهای اینده به همت سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد این ارقام در فیش های حقوقی این افراد پرداخت شود؛ مبلغ پرداختی برای این افراد نیز به طور میانگین 200 هزار تومان است و به اشخاصی داده می شود که دارای درآمد کمتر از سه میلیون تومان هستند.

وی افزود: برای جلوگیری از همپوشانی در اجرای مرحله سوم سبد حمایتی برای سایر اقشار جامعه که درآمد آنها نیز کمتر از سه میلیون تومان است منتظر اجرای مرحله دوم هستیم. به محض اینکه این کار صورت بگیرد، بر اساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رئیس جمهوری ، کمتر از مهلت مقرر در آیین نامه ابلاغی- که حدود دو هفته قید شده است- این پرداخت ها را عملیاتی می کنیم.

وی ادامه داد: پرداخت برای سایر اقشار را از گروه هایی که بیمه شده هستند مانند کارگران ساختمانی و رانندگان آغاز می کنیم. در حقیقت از همه آنانی که در مجموعه گروه های دسته بندی شده تامین اجتماعی قرار دارند مانند کارگران که قشر عظیمی از جامعه هستند و اکنون به دلیل وجود درآمدهای ثابت فاصله بین سرانه معیشت و حداقل حقوق و دستمزد در ماه در شرایط مطلوبی نیستند، آنها را زیرپوشش قرار می دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در آینده و در نوبت های بعدی سبد کالایی را گسترش خواهیم داد.

شریعتمداری درباره اینکه آیا درآمد کمتر از سه میلیون تومان از یک شغل مدنظر است یا اینکه اگر به طور مثال کارمندان از جای دیگر درآمد داشته باشند، مجموع آن را در نظر می گیرند، گفت: جزئیات این مساله پس از اجرای مرحله دوم از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی تعیین خواهد شد.

وی درباره پیامک های سبد کالا با یادآوری اطلاعیه پلیس فتا در این زمینه، هشدار داد: هیچ سامانه پیامکی برای دریافت بسته حمایتی دولت وجود ندارد و اگر شهروندان چنین پیامک هایی دریافت کردند نباید پاسخ بدهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=293348
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما