شنبه 26 آبان 1397 - 8:34

محمد بن‌سلمان شخصا دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است

منابع آگاه به واشنگتن‌پست گفته‌اند سازمان سیا به این جمع‌بندی رسیده که ولیعهد سعودی دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است.

به گزارش بویرنیوز، واشنگتن‌پست به نقل از منابع آگاه نوشت سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) پس از بررسی مستندات، با اطمینان بالا به این جمع‌بندی رسیده که محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی شخصا دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است.

این منابع به واشنگتن‌پست گفته‌اند برخلاف روایتی که حکومت عربستان سعودی مطرح کرده، جمع‌بندی سازمان سیا این است که محمد بن سلمان نقش اصلی را در ترور روزنامه‌نگار سعودی داشته است.

منابع مذکور که به شرط عدم افشای نامشان با واشنگتن‌پست مصاحبه کرده‌اند به این روزنامه گفته‌اند که کارشناسان سیا در راستای تحقیقات خود درباره این پرونده، اسناد و مدارک مختلفی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

از جمله این اسناد، تماس تلفنی «خالد بن سلمان» -برادر کوچک ولیعهد سعودی و سفیر عربستان در آمریکا- با جمال خاشقچی است. خالد بن سلمان در این تماس تلفنی که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا آن را شنود کرده‌اند، از خاشقچی می‌خواهد که برای دریافت مدارک مورد نیاز خود برای ازدواج به کنسولگری عربستان در استانبول برود و به او اطمینان می‌دهد که آسیبی به او نخواهد رسید.

سازمان سیا معتقد است گفتگوی تلفنی خالد بن سلمان با خاشقجی و درخواست از او برای رفتن به کنسولگری سعودی در استانبول به درخواست محمد بن سلمان ولیعهد سعودی صورت گرفته است، اما هنوز واضح نیست آیا خالد بن سلمان می‌دانسته قرار است خاشقجی در کنسولگری کشته شود یا خیر.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز به نقل از روزنامه واشنگتن پست گزارش داد مقامات آمریکایی به جدیدترین ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را با حادثه قتل جمال خاشقجی مرتبط می‌داند، خیلی اعتماد دارند.

همچنین، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد سازمان سیا بخش‌هایی از دولت آمریکا و همچنین برخی مقامات ارشد کنگره را در جریان نتایجی که اخیرا درباره پرونده قتل خاشقجی به آنها دست یافته، قرار داده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=293199
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما