سه شنبه 22 آبان 1397 - 8:08

چرا تقوی نژاد در میان دو گزینه نهایی شهرداری قرار نگرفت؟ + فیلم

گروه سیاسی- سرانجام از میان چهار گزینه مطرح شهرداری تهران، شورای شهر به عباس آخوندی و حناچی بیشترین رای را داد تا در نهایت از این دو گزینه یک نفر برگزیده شود.

به گزارش بویرنیوز، عباس آخوندی با ۱۶ رای و حناچی با ۱۱ رای دو گزینه نهایی تصدی شهرداری هستند و تقوی نژاد با ۱۰ رأی از ادامه فرایند انتخاب شهردار بازماند.

و اما چند نکته در خصوص حذف سیدکامل تقوی نژاد از فرایند انتخاب شهردار تهران:

»در ابتدا باید بدانیم، خود اعضای شورا با اعلام بدهی های سنگین شهرداری از لزوم انتخاب فردی اقتصادی سخن می گفتند، شخصی که هزینه ای نباشد و فعال در خلق درآمد باشد، و از طرفی با توجه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان جوان هم باشد، و تمامی این خصوصیات در تقوی نژاد جمع بود، او تنها گزینه شورا بود که در زمینه خلق درآمد کار کرده بود و البته جوان‌ترین گزینه هم بود.

»و اما نکته جالب اینست که درست از زمانیکه سیدکامل تقوی نژاد بعنوان یکی از گزینه های مطرح تصدی شهرداری مطرح شد رسانه های مطرح و مستقل کشور، حتی رسانه هایی که بیگانه با جانبداری هستند به توانمندی اقتصادی وی اذعان کردند و نجات پایتخت را در حضور فردی اقتصادی و خلاق همچون تقوی نژاد بیان می کردند و اتفاقاً توصیه همه کارشناسان و با تجربه های شهری نیز تقوی نژاد بود.

»جالب تر اینجاست که در کلیه نظرسنجی های قابا اعتماد کشور، تقوی نژاد هم از بعد محبوبیت اجتماعی و هم توانمندی های اقتصادی، حاکمیتی ، ارتباطی و علمی رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

و اما چه‌ شد که مهم ترین مدعی شهرداری تهران کنار گذاشته شد و حالا آخوندی بعنوان یکی از پیرترین گزینه ها احتمالأ سکان دار بهشت میشود؟!

شاید بتوان حذف تقوی نژاد را با تأمل در این جمله وی در صحن شورا رمزگشایی کرد: «من مبارزه‌ای بی‌رحمانه با فساد خواهم کرد. این را با هیچکس تعارف نخواهم داشت.»

بله واقعیت اینست تقوی نژاد نه اهل معامله و زد و بند است و نه امتیازی به ناحق به کسی می دهد، برای سید کامل خدمت بدون نقص و سالم به مردم اساس است، او اهل انتصابات سفارشی هم نیست!

اعضای شورای شهر تهران که همگی با استفاده از نام رئیس جمهور اصلاحات توانستند وارد شورا شوند، قطعاً در صورت انتخاب تقوی نژاد دیگر نه اجازه دخالت در انتصابات داخلی شهرداری را داشتند و نه بابی برای چانه زنی و استفاده از فرصت های ناحق اقتصادی برایشان فراهم می‌شد و عملاً راه برای اعمال نفوذ برایشان بسته میشد.

حالا عیار شورای شهر تهران برای همه مردم پایتخت روشن است، قطعاً اگر هدف اعضا خدمت به مردم و نجات تهران بود گزینه منتخب متفاوت از آنچه هست، می‌بود.

به گزارش بویرنیوز اما باعث افتخار است هنوز مدیرانی در این کشور هستند که سلامت نفس، خدمت به مردم، مبارزه بی امان با فساد و رانت برایشان ارجح تر از رسیدن به سمت های کلیدی و مهم کشوری است.

نظام جمهوری اسلامی ایران باید وجود مدیرانی از جنس تقوی نژاد را قدر بداند، مدیرانی که بی توجه به پست و سمت، خدمت صادقانه و سالم به مردم و توسعه کشور را مقدم بر هر مسأله ای می دانند.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292962
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروندی گفت:

    بر ملت ایران وبر پایتخت نشینان جمهوری اسلامی این انتخاب نابجا وبه تمام معنا فاسد وناتوان را که به یقین از روی معامله های پشت پرده صورت گرفت تسلیت عرض نموده وعاقبت ناکواری را برای شورای مرکزی امیدوارم

  2. فرهاد گفت:

    دوستان فارس تاب تحمل دیدن رشد لرها را ندارند.

  3. ناشناس گفت:

    اینکه جوابش معلوم است چون ان بیجاره هایی که چند ملیارد دادند تا اسم انها در موقع انتخابات شورادر لیست اعتماد شورای شهر نمیدانم اصلاحات قرار گیرد الان باید داخل رانت ها پولش دربیاد یقین که تقوی نمی تواند جوابگوی رانت این اقایان باشد بنا بر این رای نیاورد

دیدگاه شما