جمعه 18 آبان 1397 - 20:15

هواپیماهای روسی قدرت و کیفیت ندارند/ نمی توان جان صدها مسافر را به خطر انداخت

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: هواپیماهای روسی، قابلیت لازم برای به کارگیری در شرایط آب و هوایی ایران را نداشته و قابل اطمینان نیستند.

به گزارش بویرنیوز، سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به برنامه سازمان هواپیمایی کشور برای خرید هواپیماهای مسافربری روسی، گفت: به نظر من این رویکرد و استراتژی، اقدام درست و قابل قبولی نیست، زیرا هواپیماهای روسی کیفیت و قدرت کافی را برای حمل مسافر ندارند.

هواپیماهای روسی قدرت و کیفیت ندارند/ نمی توان جان صدها مسافر را به خطر انداخت

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربه و حوادث گذشته به ایرانی ها ثابت کرده است که هواپیماهای روسی، قابلیت لازم برای به کارگیری در شرایط آب و هوایی ایران را نداشته و قابل اطمینان نیستند، حال نمی توان جان صدها نفر انسان را به هواپیماهایی سپرد که در گذشته کارنامه خوبی نداشته است.

سیداحسن علوی

کیفیت ایرباس و بوئینگ با سوخو به هیچ وجه قابل مقایسه نیست

کیفیت و قدرت هواپیماهایی مانند ایرباس و بوئینگ با هواپیماهایی مانند سوخو به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و به طور حتم خرید هواپیماهای اروپایی در اولویت اصلی قرار دارد

علوی گفت: از طرف دیگر کیفیت و قدرت هواپیماهایی مانند ایرباس و بوئینگ با هواپیماهایی مانند سوخو به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و به طور حتم خرید هواپیماهای اروپایی در اولویت اصلی قرار دارد.

فرسودگی 50 درصدی ناوگان هوایی کشور/آیا خرید هواپیماهای روسی بهترین راه کار است؟

وی افزود: امروز حدود 50 درصد ناوگان هوایی کشور دچار فرسودگی شده، از این رو نوسازی این ناوگان اجتناب ناپذیر است، اما این سوال مطرح می شود که آیا خرید هواپیماهای روسی بهترین راه کار است؟ به نظر من راه های بهتری در شرایط کنونی و با توجه به تحریم ایران وجود دارد.

اجاره هواپیماهای نو یا در حد نو بهترین استراتژی در شرایط کنونی

علوی ادامه داد: در شرایط کنونی بهترین اقدام و استراتژی در این رابطه، اجاره هواپیماهای نو یا در حد نو است، از این رو با اقدام هم می توان ناوگان هواپیمایی را نوسازی کرد و هم اینکه می توان تحریم های صنعت هوایی را خنثی کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: یکی از دیگر از راه کار خرید هواپیماهای دست دوم است، البته شرطی که فرسوده نشده وامکانات لازم تکنولوژیکی را داشته باشد.

امروز نمی توان تصمیم درستی برای خرید هواپیما اتخاذ کرد

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: امروز نمی توان تصمیم درستی برای خرید هواپیما اتخاذ کرد، از این رو باید منتظر ماند و دید که شرایط عرصه سیاست در منطقه و بین الملل چگونه رقم خواهد خورد، از این رو اگر ارتباطات کشور با کشورهای اروپایی و شرکت های مرتبط بهبود یابد، می توان به خرید هواپیما با تکنولوژی بالا امید داشت./

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=292798
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما