شنبه 10 فروردین 1392 - 0:09

واکنش عجیب استاندار به خبر بویرنیوز / بویرنیوز: جلوی قتلی دیگر در کهگیلویه و بویراحمد را بگیرید / منطقه گردشگری “دره گلی” در چند قدمی نزاع

گروه استان کهگیلویه و بویراحمد – هفته گذشته بویرنیوز در گزارشی از منطقه “دره گلی” از توابع نقاره خانه و غارت منابع طبیعی در این منطقه خبر داد و همچنین موج نارضایتی مردم از بی توجهی دستگاههای مسئول در این قضیه، استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این خبر تنها به این جمله که اطلاعی از این قضیه ندارم بسنده کرده و چنین پاسخی برای استانداری که مدعی است که از همه اتفاقات استان با خبر است کمی عجیب به نظر می رسد.

این در حالی که هفته ها قبل، این موضوع به اطلاع معاون سیاسی امنیتی استاندار و همچنین فرماندار بویراحمد رسیده است.

به گزارش بویرنیوز، منطقه گردشگری دره گلی واقع در بخش کبگیان که مملو از جنگل های انبوه و منبع و منشأ چشمه سارهای زیبا و طبیعت بکر و بسیار دیدنی است، در چند قدمی نزاع منطقه ای قرار گرفته است. این منطقه یکی از وسیع ترین مناطق تفرجگاهی مرکزاستان است که مسؤلان عالی و مدیران اجرایی استان موقعیت جغرافیایی و اهمیت آن را تاکنون نشناخته اند و به همین دلیل با واگذاری چندین هکتار آن به بخش خصوصی، به منظور راه اندازی تأسیسات سنگ شکن، اعتراضات عمومی دهات اقماری(نقاره خانه از بخش کبکیان) را برانگیخته و منطقه را مستعد درگیری و نزاعی خونین نموده است.
قریب 300 نفر از اهالی دهات اقماری نقاره خانه، که زمانی این منطقه محل ییلاقی و یورد آنها بوده است، طی نامه ای اعتراض آمیز به فرمانداری بویراحمد و دستگاههای اجرایی استان خشم خود را از این اقدام ابهام برانگیز مسئولان استان اعلام نموده اند.
احداث سنگ شکن در حاشیه رودخانه این منطقه تفرجگاهی که در پایین دست آن چندین روستا نیز قرار دارد، حیات دام و کشاورزی را در معرض خطر قرار داده و آلودگی های زیست محیطی را در این طبیعت خدادادی به دنبال خواهد داشت.
این درحالی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد، قبلاً تأسیسات سنگ شکن حاشیه رودخانه بشار یاسوج را به دلیل تعارض با حقوق مردم و سالم سازی طبیعت تعطیل و به منطقه دلی بجک انتقال داده است و این دوگانگی برخورد، باعث شگفتی مردم گردیده و قطعاً با انتشار در رسانه ها، طی روزهای آتی از خبرسازترین موضوعات یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
طومار اعتراض آمیز مردم از واگذاری ابهام آمیز هکتارها از این منابع ملی که بزرگترین پشتوانه دام و دامداری و چراگاه احشام مردم این بخش نیز می باشد، به بخشداری منطقه، ادارات کل محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، منابع طبیعی، سازمان صنعت و معدن و کلانتری هم رسیده، و معتمدین محل نیز در همین راستا در اول وقت اداری پنج شنبه با فرمانداری شهرستان بویراحمد ملاقات و مراتب اعتراض خود را ابلاغ نمودند.
معتمدین در این دیدار سابقه تاریخی این منطقه و چگونگی قتل یک نفر در سالیان قبل و مجروح و زخمی شدن چند تن در حراست و حفاظت از این منابع طبیعی را به استحضار آقای الفونه رسانده و خواهان جلوگیری از وقوع نزاع عمومی مجدد شده اند، که به دلیل اظهار نظرهای غیرمسئولانه برخی مسئولان و دستگاههای اجرایی، وقوع درگیری را تشدید نموده است.
معتمدین و فرهیختگانی که به نمایندگی از امضا کنندگان با فرماندار بویراحمد ملاقات نموده اند، خواهان معاینه محل و برخورد با عناصری شدند که خلاف ضوابط و مصالح مردم و نظام اسلامی چنین مجوزهایی را صادر نموده اند. بر پایه همین خبر معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز طی روزهای گذشته، در جریان این معارضات قرار گرفته، اما این موضوع مهم هنوز در شورای تأمین استان طرح نشده و اقدامات امنیتی لازم به عمل نیامده است.
معتمدان و فرهیختگان درصدند که از تجمع گسترده معترضین طی روز های آتی در محل احداث سنگ شکن که زمینه ساز بروز تنش خواهد شد، جلوگیری کنند اما سطح بینش و رفتارقشرهای مختلف اجتماعی این فرصت رانیز خواهد گرفت.
گفتنی است مجری طرح نیز به صورت شبانه آب شرب مردم این روستاها را با بیل مکانیکی به محل اجرای طرح انتقال داده و عملیات ساختمانی به صورت شبانه روزی را از سر گرفته و همین عامل، تشدید این بحران را رقم زده است.
امید است تا استاندار محترم هر چه سریعتر نسبت به این قضیه واکنش مناسب نشان دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=29078
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امید گفت:

    استاندار تو را به خدا جلوی این قضیه را بگیر چون جنگل ها خواهند مرد ///اگر جنگل بمیرد انسانها هم خواهند مرد /////اگر جنگل بمیرد انسانها هم خواهند مرد /////اگر جنگل بمیرد انسانها هم خواهند مرد /////اگر جنگل بمیرد انسانها هم خواهند مرد /////اگر جنگل بمیرد انسانها هم خواهند مرد /////اگر جنگل بمیرد انسانها هم خواهند مرد //

  2. رز سرخ گفت:

    استاندار تو را به خدا جلوی این قضیه را بگیر چون جنگل ها خواهند مرد ///اگر جنگل بمیرد انسانها هم خواهند مرد /////اگر جنگل بمیرد انسانها هم خواهند مرد /////اگر جنگل بمیرد انسانها هم خواهند مرد /////اگر جنگل بمیرد انسانها هم خواهند مرد /////اگر جنگل بمیرد انسانها هم خواهند مرد /////اگر جنگل بمیرد انسانها هم خواهند مرد //

  3. بلوط آبگرمک گفت:

    برای مسئولین و دست اندرگاران این قضیه که بدون کارشناسی و فقط بر اساس گرایشات   قومی و رانت خواری و سیاسی این کارهای نا بخردانه را انجام می دهند متاسفیم ///از ادارات امنیتی و سیاسی استان خواهان رسیدگی سریع هستیم //اگه رسید گی نشود در آینده نزدیک خبر دست اول استان این خواهد بود ///درگیری شدید در منطقه دره گلی 

  4. فرهنگی گفت:

    جناب استاندار و فرماندار و اعضای شورای تامین استان با توجه به نامگذاری سال 1392 از سوی مقام عظمای ولایت تحت عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی به فکر امنیت منطقه و مردم باشید و جلوی غارتگران منابع طبیعی را بگیرید علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد تا خونریزی اتفاق نیفتد

  5. 1 گفت:

    باغ های ابشار یاسوج را به فریاد برس جناب استاندار

    . بجای درخت، دیوار و خونه ها سبز می شن. اخ تا قیومت. کو گوش شنوا.

  6. اسماعیل گفت:

    حیف دره گلی خرابش نکنید شما رو بخدا خاطره داریم از این دره خشکل

  7. آخ تاقیومت! گفت:

    استانمون بهترین نعمتی که داره طبیعت بکرشه.ایتریت خرابش نکنیت یانه؟بازم خراب کاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما