یکشنبه 18 شهریور 1397 - 23:22

عزم جدی دستگاه قضای کهگیلویه و بویراحمد در برخورد با گرانفروشی و احتکار

رئیس کل دادگستری، دادستان یاسوج، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و برخی از اعضای ستاد تنظیم بازار کهگیلویه وبویراحمد روز یکشنبه در بازدید سرزده و در پاسخ به مطالبه افکار عمومی مبنی برکمبود و یا افزایش قیمت برخی کالاهای ضروری و پرمصرف و همچنین وضعیت انبارهای موجود در بخش های مختلف بازار یاسوج را مورد بررسی قرار دادند و با مردم گفت و گو کردند.

به گزارش بویرنیوز، حجت الاسلام غلامرضا مزراعی در این بازدید چند ساعته از وضعیت بازار در بخش های مختلف و کالاهای اساسی در یاسوج اظهار داشت: درج نکردن قیمت ها بر روی کالاها ، ناتوانی ، سهل انگاری و کوتاهی در ارایه اسناد مربوط به ورود و خروج کالاها و میزان فروش و همچنین نوسانات قیمتی و افزایش خودسرانه و بدون هماهنگی در قیمت ها از مشکلات و چالش های عمده در سطح بازار بود.

وی تصریح کرد: در این بازدید همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان متولی نظارت بر تنظیم بازار مکلف شد برخی صنوف و فروشندگان کالاها به ویژه کالاهای اساسی و پرمصرف مردم که تخلفات آنها در این بازدید محرز بود در کوتاهترین زمان ممکن برای آنها پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی ارایه دهد.

مزارعی یادآور شد: یکی از اهداف اساسی در این بازدید رصد برخی انبارهای موجود و عاملان توزیع در بخش های مختلف از جمله لوزم یدکی خودرو ، لوزام آرایشی و بهداشتی، گوشت قرمز، حبوبات و سایر اقلام پرمصرف شامل برنج و روغن بود که به نظر می رسید مشکلی در تامین و توزیع این کالاها در سطح بازار وجود ندارد.

مزارعی گفت: مشکل اصلی در این راستا افزایش خودسرانه قیمت ها توسط برخی فروشندگان ، بی نظمی در نحوه توزیع ، کوتاهی در ارایه اسناد ،میزان فروش و ورودی و خروجی کالا بر اساس وضعیت موجود بود که تمامی این موارد به عنوان تخلف ، برای پیگیری و تشکیل پرونده به سازمان های متولی ارایه شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: یکی از چالش های اساسی در تامین برخی کالاهای اساسی و پرمصرف از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی، روغن، و یا لوازم یدکی توسط کارخانه های تولید و توزیع در شهرهای مختلف کشور و تهران بود که قرار است این مهم نیز از طریق مجموعه مقامات سیاسی و دستگاه قضایی استان در تهران پیگری شود.

بیشترین نوسانات و افزایش خودسرانه قیمت ها مربوط به گوشت قرمز به ویژه «بره» بود بود که با وجود آنکه قصابان قیمت این محصول را تا قبل از ورود ناظران به بیش از 560 هزار ریال به فروش می رساندند اما به مشاهده تیم بازدید کننده و رئیس کل دادگستری استان، قیمت این محصول به یکباره به کمتر از 460 هزار ریال کاهش پیدا می کرد.

بر پایه این گزارش، به دستور رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد پرونده تخلف به دلیل گران فروشی و درج نکردن قیمت برای برخی از این قصابان تشکیل شد.

این در حالی است که ستاد تنظیم بازار کهگیلویه وبویراحمد در نشستی فوق العاده هفته پیش خود و در پاسخ به مطالبه افکار عمومی مبنی بر افزایش خودسرانه قیمت برخی کالاهای ضروری و پرمصرف از جمله گوشت قرمز و سفید اقدام به کاهش و برگرداندن قیمت این محصولات به نرخ قبلی آنها کرده بود.

در حالی که بر اساس مصوبه اردیبهشت سال جاری ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان استان سقف قیمت هرکیلوگرم گوشت قرمز ‘بره’ 440 هزار ریال و قیمت هر کیلو گوشت”بز و گوسفند’ نیز 350 هزار ریال تعیین شده بود اما برخی قصابان نیز بدون هماهنگی، قیمت هرکیلوگرم گوشت ‘بره’ را ظرف روزهای اخیر به بالای 560 هزار ریال نیز عرضه کردند.

همچنین برخی مرغ فروشی ها در حالی که بر اساس قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ را باید 96 هزار ریال به فروش برسانند در برخی مناطق قیمت مرغ از مرز بیش از 103هزار ریال نیز گذشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=289956
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما