یکشنبه 3 تیر 1397 - 18:45

استفاده از ظرفیت دانشگاه یاسوج در پتروشیمی کشور/دانشگاه یاسوج متحول می شود(+جزئیات)

گروه دانشگاه – روز شنبه دوم تیرماه رئیس دانشگاه یاسوج به همراه تعدای از اعضای هیات رئیسه ملاقات هایی را در تهران با مسئولان انجام دادند.

به گزارش خبرنگار بویرنیوز، دکتر عریان رئیس دانشگاه یاسوج به همراه تعدادی از مسئولان این دانشگاه با دکتر پورمحمدی معاون اقتصادی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور،خداداد غریب پور؛ رئیس گروه توسعه ملی ایران،دکتر قنبری مدیر توسعه منابع انسانی صنایع پتروشیمی کشور و کیانی مدیرکل حوزه ریاست بانک ملی ایران دیدار و گفت و گو کردند.

حضور در بانک ملی/حمایت از اساتید پژوهشگر و تولید کننده

رئیس و جمعی از مسئولان دانشگاه یاسوج با حضور در بانک ملی ایران با ناصر کیانی؛ مدیرکل حوزه ریاست این بانک دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار ضمن بیان مشکلات و چالش های دانشگاه یاسوج به ویژه در زمینه ی حمایت های مالی، از بانک ملی برای تدوین بسته های حمایتی اعتباری برای کارکنان و اعضای هیئت علمی درخواست هایی شد.

حمایت ویژه از اعضای هیئت علمی پژوهشگر و تولید کننده نیز از دیگر درخواست های این جلسه بود که در پایان قرار شد مکاتبات لازم انجام شود تا بسته های حمایتی ممکن تدوین و عملیاتی شود.

مشکلات عمرانی دانشگاه برطرف می شود/ایجاد مهمانسرای ویژه دانشگاهی در یاسوج

دیدار با دکتر پورمحمدی معاون اقتصادی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بخش دیگری از برنامه های عریان و همراهان وی در تهران بود.

در این دیدار نیز ضمن بیان مشکلات زیرساختی و عمرانی دانشگاه، مساله تخصیص بودجه لازم برای تملک زمین های دانشکده کشاورزی و استاد سرای ویژه ای که بتواند پذیرای میهمانان علمی دانشگاه باشد، مطرح شد.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نیز با قول مساعدت لازم در این خصوص از دانشگاه یاسوج خواست مکاتبات لازم را داشته باشند تا روند انجام کار به خوبی طی شود.

استفاده از ظرفیت دانشگاه یاسوج در توسعه و بهبود صنعت پتروشیمی کشور

در ادامه دو قرار مهم با پتروشیمی های مطرح کشور و گروه توسعه ملی در دستور کار هیئت دانشگاه یاسوج قرار گرفت.

رئیس دانشگاه یاسوج و هیئت همراه با حضور در شرکت صنایع پتروشیمی کشور با دکتر قنبری؛ مدیر توسعه منابع انسانی این شرکت دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور داشت، قابلیت ها و ظرفیت های دانشگاه یاسوج در تحول آفرینی برای صنایع پتروشیمی ارائه شد.

انعقاد تفاهم نامه هایی در آینده نزدیک و البته حضور هیئتی از صنایع پتروشیمی کشور در یاسوج برای بازدید و تقویت همکاری های دو جانبه و رفع مشکلات پتروشیمی ها ماحصل این دیدار بود.

در این جلسه دکتر احمدی؛ استاندار استان با حمایت چندباره از رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج قابلیت ها و توانمندی های خوبی به ویژه در زمینه دانش های مرتبط با پتروشیمی دارد.

احمدی بیان کرد: رئیس دانشگاه یاسوج فردی علمی و توانمند است که علاقه زیادی به توسعه استان دارد، از همین رو حمایت قاطع ما را دارد.

حمایت از دانشگاه یاسوج و ظرفیت های خوبش از جمله خواسته های مدیر توسعه منابع انسانی شرکت صنایع پتروشیمی کشور از استاندار بود.

همراهی گروه توسعه ملی با دانشگاه یاسوج

خداداد غریب پور ضمن تقدیر از نگاه توسعه ای عریان گفت: من چند سالی فرماندار یاسوج بودم و دالان دغدغه ها و شرایط شما و مشکلاتی که هست را کاملاً درک میکنم.

وی گفت: دانشگاه یاسوج به ویژه در زمینه مهندسی شیمی در کشور مطرح است.

رئیس گروه توسعه ملی ایران گفت: تا جایی که بتوانم پیشنهادات رئیس دانشگاه یاسوج را در مرکز پیگیری میکنم و به این نشست به عنوان مقدمه خوبی برای برداشتن گام های بلند توسعه خوش بین هستم.

وی افزود: خوشحالم یک فرد فعال، پیگیر و خوش فکر به ریاست دانشگاه یاسوج رسیده است.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه یاسوج اظهار داشت: من با تعداد اندکی از فرزندان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردم، عمدتاً این افراد موجب افتخار کشور هستند.

نظر رئیس دانشگاه یاسوج در مورد خداداد غریب پور

وی خطاب به غریب پور گفت: تجربه شما بیشتر از سن شماست، انتظارم برخورد با فردی مسن تر بود.

عریان ادامه داد:

– آرزوی هر کهگیلویه و بویراحمدی قطعاً اینست که بهترین دانشگاه را داشته باشند و دیگر نیاز نباشد فرزندانشان را به سایر دانشگاه ها بفرستند.

کنایه عریان به رؤسای گذشته دانشگاه یاسوج

– علیرغم اینکه پتانسیل داریم اما فقیر فرهنگی هستیم، نمودش را میبینیم، رؤسای دانشگاه نسبت به جذب به افراد نخبه کم کاری کردند، افراد متوسط و ضعیف که فامیل و دوستمون بدوند جذب شدند! باید میرفتند دست نخبه ها رو میبوسیدند و التماس می کردند تا به یاسوج بیایند اما متاسفانه این کار را نکردند.

– از طرفی مدیران استانی نفهمیدند که مسیر توسعه از دانشگاه عبور می کند، اگر جامعه ای بخواهد به توسعه فرهنگی، صنعتی و علمی برسد باید به دانشگاه توجه کنند که متاسفانه این نگاه نبوده است.

– اگر بشینیم به روال سابق خب چیزی تغییر نمی کند، خودمان باید وارد میدان شویم، از شما انتظار دارم نخبه های استان در سطح استانی و ملی، خیرین و دانشگاهیان استان را برای کمک به وضع علمی و توسعه ای استان همراه کنیم و در این مسیر دستم را جلوی شما دراز میکنم، پیشنهاد من اینست با همچین کاری به استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کنید.

لزوم نگاه ویژه خیرین به دانشگاه سازی و تجهیز مراکز علمی

– امروز خیرین باید به سمت دانشگاه بروند، باید به سمت ساخت مراکز فرهنگی و آزمایشگاه ها بروند.

– امروز دانشگاه یاسوج ظرفیت پذیرش 200 نفر میهمان را ندارد، چطور میشود یک همایش و نشست علمی مطرح برگزار شد، در این شرایط چطور میتوان با دعوت نخبگان ایران و جهان، پیشرفت علمی، فرهنگی و توسعه ای استان را متصور بود!

– باید به جایی برسیم که افتخارمان تحصیل فرزندانمان در دانشگاه یاسوج و نه در دانشگاه های اصفهان و شیراز و … باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=285100
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما