شنبه 2 تیر 1397 - 12:37

غرور آفرینی جهانی لرها در بازی ایران و اسپانیا/+عکس و توضیحات

گروه ورزشی- مسابقه تیم های ایران و اسپانیا با غرور آفرینی کم نظیر بچه های تیم ملی ایران در اذهان فوتبال دوستان کشور ماندگار شد.

به گزارش بویرنیوز، اگرچه پیش از بازی خیلی ها باخت سنگین ایران را پیش بینی کرده بودند و حتی جک ها و ویدئوهایی آماده پخش کرده بودند اما با پایان بازی، خجالت زده از این نگاه به ملی پوشان خود افتخار کردند.

تعظیم فوتبال دوستان دنیا در قبال تلاش و اقتدار مثال زدنی تیم ایران و توصیفات غرور آفرین رسانه های خارجی از عملکرد قوی ایران، خوشحالی وصف ناپذیر ایرانیان سراسر دنیا را در پی داشت.

علیرضا بیرانوند ، وحید امیری و مهدی طارمی سه مهره مهم این بازی بودند، از یک طرف لایی امیری به پیکه تمجید و تحسین جهانی در پی داشت و تیم ایران را سر زبان ها انداخت، بازی خوب طارمی با خلق فرصت های ناب برای  ایران و حمله های فوق العاده او و همچنین توانمندی بیرانوند در دفع توپ در مقایسه با دروازه بانان گرانقیمت خارجی انگشت به دهان ها انداخت.

» علیرضا بیرانوند (زاده ۳۰ شهریور ۱۳۷۱ – سرابیاس) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در باشگاه فوتبال پرسپولیسو تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند. بیرانوند برای نخستین‌بار با تیم پرسپولیس به قهرمانی لیگ دست پیدا کرد.

بیرانوند با نفت تهران از سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. او اولین بازی خود را در جام حذفی برابر داماش در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۱ انجام داد. در سال اول خود به عنوان دروازه‌بان اول تیمش انتخاب شد. نفت در پایان لیگ برتر به مکان سوم رسید و برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. در ۲۳ مارس ۲۰۱۴، بیرانوند قرارداد خود را با نفت تا سال ۲۰۱۵ تمدید کرد.

علیرضا بیرانوند در فصل ۱۳۹۵–۱۳۹۶ با قراردادی ۲ ساله بهباشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. وی در ۲۷ اردیبهشت ۹۵ قراردادی دو ساله با پرسپولیس بست و مدتی بعد این قرارداد را به مدت پنج سال یعنی تا سال ۱۴۰۰ تمدید کرد.

او پس از پیوستن به پرسپولیس (نایب قهرمان فصل ۱۳۹۴–۱۳۹۵ لیگ برتر فوتبال ایران)، توانست با انجام تعداد بالایی کلین شیت و عملکرد مناسب، با تیم فوتبال پرسپولیس به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران دست یابد، بهترین دروازه‌بان (لیگ شانزدهم)، کمترین گل خورده، بیشترین دروازه‌بسته، رکورددار بیشترین برد و کمترین باخت نیز از دست‌آوردها و رکوردهای او در این رقابت‌ها هستند.

وحید امیری (زادهٔ ۱۳ فروردین ۱۳۶۷، در خرم‌آباد) بازیکنتیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس است.

امیری فوتبال حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۷ با باشگاه‌هایداتیس و کوثر لرستان شروع کرد، پس از آن به گهر دورودو سپس برای مدت دو فصل به نفت مسجدسلیمانپیوست.

وی نخستین بار ۳۰ دسامبر ۲۰۱۴ در جریان اردوی تدارکاتیتیم ملی که برای آمادگی درجام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در کشور پرتغال برگزار می‌شد توسط کارلوس کیروش به تیم ملی دعوت شد.

او نخستین بازی ملی اش را در یک بازی دوستانه مقابل عراق در ۴ ژانویه ۲۰۱۵ انجام داد و نخستین گل ملی اش را در جریان یک پیروزی ۲–۰ مقابل شیلی به ثمر رساند. در جریان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در دیدار مقابل عراق که بازی به ضربات پنالتی کشیده شده بود پنالتی خود را از دست داد تا ایران بازی را واگذار کند و از صعود به نیمه نهایی باز بماند.

در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ که تیم ملی فوتبال ایران به عنوان تیم اول گروه خود به جام جهانی صعود کرد، وحید امیری در تمامی بازی‌ها (چه ثابت چه به‌عنوان بازیکن ذخیره) به میدان رفت.

مهدی طارمی (۲۷ تیر ۱۳۷۱ – دشتستان بوشهر) بازیکن فوتبال اهلایران است که هم‌اکنون عضو باشگاه الغرافه قطر می‌باشد. وی دو بار آقای گل لیگ ایران ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵شده‌است.

وی سابقهٔ بازی در تیم ایرانجوان بوشهر، شاهین بوشهر وپرسپولیس را دارد.

او ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ برای اولین بار به تیم ملی ایران توسط کارلوس کیروش دعوت شد.طارمی در جشن بهترین‌های لیگ برتر چهاردهم (۹۳–۹۴) به عنوان بهترین مهاجم لیگ ایران انتخاب شد. او در این مراسم در چهار رشته از جمله بازیکن سال فوتبال ایران که قاسم حدادی فر موفق به دریافت آن شد، کاندیدای دریافت جایزه بود. وی همچنین در سال ۱۳۹۴ به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد. او نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان در سال ۲۰۱۵ انجام داد.

مهدی طارمی یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در راه صعود به جام جهانی بود؛ او در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی فوتبال ایران گل‌های ۳ امتیازی زد و به صورت کلی عملکرد مناسبی داشت.

به گزارش بویرنیوز، آنچه جالب است این سه فوتبالیست مطرح کشور، از خطه لرستان و بوشهر هستند و در خانواده های کمتر برخوردار رشد یافتند، آنها بازی را نه از تیم ها و زمین های مطرح و خاص، که از زمین های خاکی و ضعیف شروع کردند.

آنها بدون پشتوانه و صرفاً با اتکا به توانمندی شان به جایگاهی رسیدند که امروز تحسین دنیا را برانگیختند و موجب غرور آفرینی کم‌نظیر ایران  مقابل اسپانیا شدند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=284826
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهاد گفت:

    اگر دست از مرکز گرایی بردارند به مناطق زاگرس نشین توجه کنند ورزش ایران بهتر از اینها خواهد بود. تهرانی سوسول چه به ورزش

  2. ناشناس گفت:

    آفرین بر غیرتتان لر تباران

  3. ناشناس گفت:

    یه سرچ کنید مصوبه دولت سازندگی در سال ۶۹ مبنی بر عدم توسعه عمدی مناطق لر نشین به مدت ۱۶ سال توسط رفسنجانی

  4. شاهرخ گفت:

    اگه عدالت باشه و مرکز گرایی نباشه زاگرس هزار برابر بیشتر خواهد درخشید

  5. منصور گفت:

    چرا اسمی از مهدی طارمی نبرید.. ایشون هم از لرتبارن دشتستان بوشهر هستند خیلی خوب هم بازی کرد مهدی طارمی

  6. ناشناس گفت:

    آفرین به غیرت تمام تیم

  7. دوگانه سوز گفت:

    یک بار هم که شده ریاست جمهوری را بدهید به یک لر تا ببینید کشور داری یعنی چه لر بزرگ کوروش لر بزرگ کریمخان زند که خود را وکیل االرعیت خواند هاشا به غیرتتان

دیدگاه شما