پنجشنبه 10 خرداد 1397 - 21:38

جزئیات نحوه تقسیم بودجه نفت از زبان نماینده بویراحمد و دنا

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: جابه جایی هایی جمعیتی در استان در حال انجام است و در شهرستان بویراحمد با افزایش روبه رو هستیم.

به گزارش بویرنیوز، غلام محمد زارعی ظهر پنجشنبه، دهم خرداد ماه در نشست شورای برنامه ریزی استان از تدوین سند راهبردی توسعه اقتصادی استان خبر داد و افزود: بحث اصلی آینده ما تمرکز بر حوزه توسعه اقتصادی و اشتغال خواهد بود و باید با تکیه بر محورهای توسعه و ظرفیت ها، سند جامعی برای توسعه اقتصادی استان تدوین و عملیاتی شود .

وی اظهار کرد: محصول تلاش های جمعی باعث شده که در طول سالهای اخیر، باوجود همه مشکلات و محدودیت ها، در استان موضوع تامین منابع مشکل کمتری داشته باشد و اقدامات مناسبی رقم بخورد .

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم محصول کار، تلاش جمعی و شرایط ویژه ای است که در این مقطع از موقعیت استان وجود دارد .

زارعی تصریح کرد: پیشرفت استان و موفقیت مردم در گرو نگاه مشترک مردم و مسئولان است و مردم ما با همه مشکلات موجود، در اجرای منویات نظام و برنامه توسعه استان همکاری دارند .

وی ادامه داد: برای خدمت به مردم تردیدی نیست، منابع و ظرفیت نیز موجود است و باید برآیند این مهم که کار عملیاتی است، اجرایی شود .

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توسعه روستایی، عنوان کرد: در بودجه سه سال اخیر، به موضوع اقتصاد روستایی توجه ویژه ای شد و در حوزه آب، اشتغال روستایی و مکانیزه سازی ها اقدامات مناسبی انجام شده است .

زارعی با اشاره به رشد جمعیتی این دو شهرستان بیان کرد: جابه جایی هایی جمعیتی در استان در حال انجام است و این موضوع در شهرستان بویراحمد در حال افزایش است و جمعیت شهرستان بویراحمد به ۴۲ درصد رسیده است و بیش از ۶ درصد نیز در شهرستان دناست .

وی خواستار در نظر گرفتن شاخص جمعیت در توزیع اعتبارات شد و تاکید کرد: باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد .

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مبادله برنامه ریزی شده و به موقع موافقت نامه ها، اضافه کرد: تخصیص سال ۹۷ قبل از مبادله موافقت نامه به معنای یک نشانه خوب است و باید در حوزه مبادله ها عملکرد مناسبی داشته باشیم و با یک ضریب بهتر مبادله موافقت نامه ها عملیاتی شود.

زارعی گفت: یک سوم از بودجه نفت به استان ها و نه صرفاً مناطق نفت خیز می رسد( توزیع نفت استانی است نه شهرستانی) و دو  سوم بودجه نفت نیز به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم می رسد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=282332
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما