سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 - 20:22

یادداشتی جالب از نسیم کیادلیری درباره عملکرد دکتر تقوی نژاد در سازمان مالیاتی (+عکس)

به گزارش بویرنیوز، نسیم کیادلیری در روزنامه پیام استان البرز نوشت:

وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت یازدهم درباره سید کامل تقوی نژاد گفته بود، هیات دولت بدون حتی یک رای مخالف یا ممتنع، به اتفاق آرا به او برای ریاست سازمان امور مالیاتی کشور رای اعتماد داد. دکتر طیب نیا، وی را از مدیران اقتصادی موفق و توانمند کشور می دانست و تفویض این مسئوولیت به او را نتیجه توانمندی ها و موفقیت هایش در بانک سپه عنوان کرده بود.

تقوی نژاد که پیش از مدیر عاملی بانک سپه، در کارنامه خود معاونت وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت وزارت تعاون را دارد، به گفته کارشناسان اقتصادی، با شعار “بانک پاک” توانست در بانک سپه به موفقیت های چشمگیری دست یابد.
تقوی نژاد در دوره تصدی سازمان امور مالیاتی کشور نیز با اصلاح فرآیندهای مالیاتی اقدامات شایسته ای در راستای ارتقای رضایتمندی و تکریم مودیان انجام داده است که از جمله آنها می توان به توسعه ابزارهای تشویقی مختلف برای شرکت‌های بورسی، راه اندازی سامانه الکترونیکی، تحقق درآمد مالیاتی و معافیت کامل صادرات از مالیات اشاره کرد. از مهم ترین و بزرگترین اقدامات او در این سازمان، کاهش مراجعات حضوری مردم است که با استفاده از بستر الکترونیکی فرآیندهای مالیاتی میسر شد.
سال گذشته امور مالیاتی جزو سازمان های پیشرو و نمونه اعلام شد؛ برای درک بهتر این موفقیت بد نیست نگاهی داشته باشیم به رویکردهای تقوی نژاد نسبت به کار سازمان ها.
او معتقد است روابط بین سازمان¬ها و مردم باید مبتنی بر اعتماد باشد و اعتماد مردم و مسئولان را نیز از معیارهای مهم توسعه یافتگی می داند. وی از مدیران خود انتظار دارد با تکیه بر مهارت هایی که کسب می کنند و به کار گیرند، سازمان خود را تعالی دهند و بر توانایی خود برای نفوذ در دیگران و توانایی ایجاد ارتباط موثر با دیگران بیافزایند. تقوی نژاد معتقداست مدیرانی که مهارت سیاسی دارند به دیگران اعتماد و اطمینان القا می کنند که برای عملکرد و بقای سازمان های پیچیده امروزی بسیار ضروری است.
وی همواره بر نقش ارزش ها و باورهای فرهنگ سازمانی در پیشرفت و رشد و توسعه سازمان ها تاکید دارد زیرا از نقش نیروی انسانی و کارکنان سازمانش آگاه است و خلاقیت آنها را در تنظیم و اجرای برنامه ها، راهگشای مشکلات و مسائل سازمان می داند.
در این دو سال و اندی که تقوی نژاد هدایت سازمان امور مالیاتی کشور را برعهده دارد، اعتماد آفرینی، مودی مداری، برقراری عدالت مالیاتی و رفع تبعیض از رویکردهای مهم این سازمان بوده است. او سازمان خود را مکلف می داند با مردم به عدالت رفتار کند و به گونه¬ای عمل کند که حتی تلقی فساد نیز در اذهان عمومی وجود نداشته باشد؛ چرا که معتقد است تلقی وجود فساد در دستگاه های دولتی از خود فساد مخرب تر است. وی همواره به کارکنان خود یادآوری می کند: «پرونده مالیاتی همچون بیت المال است و ما نباید بیت المال را پایمال کنیم» و با همین تاکیدها، ایجاد تغییر در رفتار کارکنان، حرکت به سوی رعایت حقوق مردم و اخذ مالیات براساس عدالت، انصاف و قانون را انتظار دارد.
تقوی نژاد در سال جاری مهم ترین هدف سازمان امور مالیاتی کشور را تبدیل شدن به “سازمان محبوب مردم” اعلام کرده است. هدفی که تحقق آن نیازمند تکریم ارباب رجوع، عدالت، و رضایت قلبی مردم است و دستابی به آن نیازمند آگاهی به راز و رمزهای فراوان است.
محبوبیت بین مردم، بیش و پیش از هر چیز نیازمند رفتار صادقانه و نیت خیر است. یعنی اگر کارکنان این سازمان با نیت خیر و رفتار صادقانه با مردم مواجه شوند، به دل مردم خواهند نشست و دوست داشته خواهند شد.
پیش شرط دیگر این است که کارکنان سازمان امور مالیاتی در هر استان و شهر خوش برخورد باشند، به حرف مودیان با دقت گوش فرا دهند و همواره با تواضع و فروتنی رفتار کنند. حال باید دید این سازمان، تا چه حد در نیل به این هدف متعالی، پیروز خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=278392
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما