شنبه 3 فروردین 1392 - 23:18

تازه‌ترين اظهارات اشتون در باره مذاکرات آتي آلماتی

به گزارش بویرنیوز به نقل از بهار، کاترين اشتون پس از نشست وزيران خارجه اتحاديه اروپا در دوبلين، پايتخت ايرلند با اشاره به گفت‌وگوهای کارشناسی بين نمايندگان ايران و کارشناسان گروه ۱+ ۵ در استانبول گفت: من گزارش مذاکرات کارشناسی را دريافت کرده ام. مذاکرات دو روزه کارشناسان ايران و گروه ۱+۵ روز سه‌شنبه،(۲۹ اسفند) در استانبول پايان يافت و به گفته اتحاديه اروپا، جزئيات پيشنهادهای اين اتحاديه برای حل و فصل برنامه اتمی ايران به نمايندگان تهران ارائه شده است.

کاترين اشتون در خصوص اين مذاکرات گفته است: اين گفت‌وگوها سياسی نبود، بلکه توضيح و تفسير پيشنهادها بود و زمانی‌که بار ديگر در آلماتی ديدار کنيم، می‌توانيم مطمئن شويم که جزئيات پيشنهادهايمان را شرح داده‌ايم و اميدواريم ايران با پاسخ مثبت به اين پيشنهادها برای مذاکره حاضر شود. قرار است دور بعدی مذاکرات بين ايران و نمايندگان کشورهای آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه به همراه آلمان، کشورهای موسوم گروه ۱+۵، در روزهای ۱۶ و ۱۷ فروردين در آلماتی قزاقستان برگزار شود.

کشورهای عضو گروه ۱+۵ در نشست پيشين آلماتی  پيشنهادهايی را در زمينه کاهش برخی از تحريم‌ها همزمان با برنامه شش ماهه‌ای برای اعتمادسازی توسط ايران ارائه کردند. قرار شد که اين پيشنهادها در نشست کارشناسان دو طرف در استانبول بررسی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=27813
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما