شنبه 18 فروردین 1397 - 1:13

دغدغه های مردم تنگ سرخ درباره احداث سد + تصاویر

مردمی که از روز قبل شنیده بودند استاندار به منطقه سفر می‌کند با آرامش و به صورت منطقی منتظر حضور استاندار و هیات همراه بودند تا از زبان آن‌ها بشنوند که چه تصمیمی برای زمین‌ها و املاکشان گرفته شده همان زمین‌ها و املاکی که با ساخت سد تنگ سرخ به زیر آب خواهند رفت.

به گزارش بویرنیوز؛ علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه غلام‌محمد زارعی و تنی چند از مدیران شهرستانی و استانی از صبح امروز به منطقه تنگ‌سرخ در شهرستان بویراحمد و در نزدیکی شهر یاسوج سفر کردند تا از نزدیک در جریان ساخت سد تنگ سرخ قرار گیرند که این روزها با روی کار آمدن قرارگاه قرب کربلا وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیا گام بلندی برای ساخت آن برداشته شده است.

استاندار و هیات همراه که در هوای بارانی به این منطقه سفر کرده بودند پس از بازدیدی اجمالی و کوتاه از منطقه ساخت سد تنگ سرخ به محل دفتر مدیریت کارگاه رفتند تا از نزدیک با مسؤولان ساخت سد و همچنین با نمایندگان مردم دیدار و گفت‌وگو کنند.

مردمی که از روز قبل شنیده بودند استاندار به منطقه سفر می‌کند با آرامش و به صورت منطقی منتظر حضور استاندار و هیات همراه بودند تا از زبان آن‌ها بشنوند که چه تصمیمی برای زمین‌ها و املاکشان گرفته شده همان زمین‌ها و املاکی که با ساخت سد تنگ سرخ به زیر آب خواهند رفت.

نمایندگان مردم در این نشست از مشکلات روستاها و منطقه خود گفتند که علی‌رغم نزدیکی به شهر یاسوج مرکز استان کمترین امکانات را دارند و به نسبت سایر مناطق تنگ‌سرخ از همه جا محروم‌تر است.

آن‌ها محروم بودن از گاز خانگی را بزرگترین مشکل خود دانستند و از نبود بسیاری امکانات رفاهی در این منطقه مانند سالن ورزشی برای جوانان خود انتقاد کردند.

آن‌‌ها معتقد بودند که قبل از ساخت سد ابتدا باید پول املاک و زمین‌های کشاورزی و باغاتشان را حساب و کتاب می‌کردند و می‌پرداختند و بعد از آن دست به کار می‌شدند.

یکی دیگر از نمایندگان مردم در نشست با استاندار لب به انتقاد گشود و گفت: تکلیف ما را معین کنید تا بدانیم لااقل مرده‌هایمان را کجا به خاک بسپاریم.

این معارض محلی به نمایندگی از مردم تنگ‌سرخ گفت: پس از فوت نزدیکانم اعم از پدر و برادر و سایرین در این مانده بودم که کجا آن‌ها را به خاک بسپارم؛ چرا به ما نمی‌گویید که باید چکار کنیم و کجا زیر آب می‌رود و کجا نمی‌رود تا تکلیفمان را بدانیم.؟

یکی دیگر از نمایندگان مردم خطاب به استاندار و نماینده مجلس و سایرین گفت که چرا مشخص و معلوم نمی‌کنید که کدام باغات زیر پوشش سد قرار می‌گیرند تا ما درختی نکاریم و به آن‌ها رسیدگی بی‌خود و بی‌جهت نکنیم تا بیش از  این ضرری به ما وارد نشود.

به گزارش فارس، مردم و نمایندگان آن‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ما معتقد بودند که با اصل سدسازی مخالف نیستیم و آن را در راستای منافع ملی می‌دانیم اما در این بین سرگردان شده‌ایم و نمی‌‌دانیم چه آینده‌ای خواهیم داشت و با از دست رفتن باغاتمان چگونه امرار معاش کنیم؟.

آن‌ها معتقد بودند که اگر مسؤولان بگویند که غرامت آن‌ها کی و چه موقع پرداخت می‌شود از این حالت برزخی خارج می‌شوند و برای آینده خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از مسؤولان آب منطقه‌ای و سایر دست‌اندرکاران خواست تا با مردم رو راست باشند و اگر امروز به آن‌ها قولی می‌دهند آن قول عملیاتی شود تا به اعتماد آن‌ها خدشه‌ای وارد نشود.

نماینده بویراحمد و دنا هم از پی‌گیری‌های مستمر خود و به نتیجه رسیدن آن برای گازرسانی به منطقه تنگ‌سرخ خبر داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=274801
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رحیم گفت:

    احسند به این نماینده تلاش گر و فعال.

دیدگاه شما